„6-osios kartos.“ Ką rusai padarė Su-57. „Kažkas čia ne taip“ ()
Apgailėtini rusų pasisakymai dėl naujausio naikintuvo neatlaiko kritikos. Jie yra tarsi spekuliacijos, siekiant pritraukti užsienio klientų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jungtinių orlaivių korporacijos (UAC) generalinis direktorius Vadimas Badecha teigė, kad 5 kartos rusiškas daugiafunkcis slaptas naikintuvas Su-57 buvo sukurtas atsižvelgiant į 50 metų perspektyvą ir jame jau yra 6 kartos technologijų elementų.
Tačiau konkretumo trūkumas apie įdiegtas naujoves kelia klausimų, ypač atsižvelgiant į Rusijos pastangas reklamuoti Su-57 tarptautinėje ginklų rinkoje. Taip teigia „The Eurasian Times“, kur pateikiama karo aviacijos ekspertų nuomonė.
Tarp galimų 6 kartos technologijų, kurias būtų galima integruoti į Su-57, ekspertai įvardija daugiaspektrinį slaptumą, kovinius tinklus, dronų naudojimą, hipergarsinius ginklus ir nukreiptos energijos ginklų sistemas. Tačiau vis dar nėra įrodymų, kad tokios naujovės iš tikrųjų yra įdiegtos Rusijos naikintuve.
|
Į atsargą išėjęs Indijos oro pajėgų maršalas Anilas Khosla pasiūlė, kad tokios funkcijos galėtų būti integruotos į orlaivį kaip modulinės galimybės, teoriškai leidžiančios tobulinti technologijas Su-57. Tačiau jis pažymėjo, kad „kiekvienas naujas technologinis sprendimas reikalauja daug laiko tobulinti ir pritaikyti“.
Su-57 gamybos problemos
Nepaisant pretenzijų dėl technologinio pranašumo, Su-57 susiduria su rimtais sunkumais. Visų pirma, tai yra riboti Rusijos Federacijos gamybos pajėgumai. Per 14 metų nuo pirmojo skrydžio buvo pagaminta mažiau nei 40 orlaivių. Tai gerokai mažiau už kiniškų J-20 ir amerikietiškų F-35 gamybos apimtis, kurios atitinkamai siekia šimtus ir tūkstančius vienetų.
Čia galima priskirti ir ekonominių sankcijų poveikį. Tarptautiniai apribojimai rimtai apsunkino Rusijos orlaivių gamybą ir eksportą, apribojo prieigą prie būtinų technologijų.
Be to, kyla abejonių dėl Rusijos naikintuvo efektyvumo. Vakarų analitikai abejoja Su-57 slaptumo galimybėmis, manydami, kad jų nepakanka konkuruoti su analogais. Tai netiesiogiai liudija faktas, kad lėktuvas praktiškai nedalyvavo aktyviuose karo veiksmuose Ukrainoje, apsiribodamas patruliavimu Rusijos oro erdvėje.
Šeštoji karta – realybė ar rinkodaros triukas?
Rusija aktyviai bando reklamuoti Su-57 eksportui. Neseniai buvo paskelbtas pirmasis užsakymas iš neįvardyto užsienio pirkėjo, kaip manoma, Alžyro, tačiau konkretaus sandorio patvirtinimo kol kas nėra.
Indija, kuri anksčiau atsisakė dalyvauti bendroje FGFA (Fifth Generation Fighter Aircraft) programoje dėl nepasitenkinimo Su-57 našumu, vėl svarstoma kaip potenciali klientė. Rusija siūlo Indijai palankias sąlygas, įskaitant kainos sumažinimą ir mokėjimą Indjos rupijomis.
Tuo tarpu, nesant konceptualių 6 kartos projektų Rusijoje, teiginiais apie tokių technologijų įdiegimą Su-57 gali būti siekiama sustiprinti orlaivio eksporto pozicijas. Specialistai teigia, kad norint pritraukti klientus dažnai pasitelkiami dideli reikalavimai, tačiau sėkmė priklauso nuo jų patikimumo ir patvirtinimo realiais rezultatais.