Vietnamo karo žvėris A-4 „Skyhawk“. Nesustabdoma Šaltojo karo legenda (Video)  ()

A-4 suvaidino svarbų vaidmenį Vietnamo kare. Ir dabar, nepaisant garbaus amžiaus, „dangaus vanagai“ vis dar tarnauja kai kuriose Lotynų Amerikos šalyse.


A-4 Skyhawk
A-4 Skyhawk
© wallycacsabre, CC BY 2.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Douglas_A-4_Skyhawk_%2819890494859%29.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Douglas A-4 Skyhawk“ yra Šaltojo karo laikų lengvasis reaktyvinis atakos lėktuvas, tarnavęs JAV kariniame jūrų laivyne ir jūrų pėstininkų korpuse, taip pat daugelyje užsienio ginkluotųjų pajėgų. Pirmąjį skrydį atlikęs 1954 m. ir pradėtas eksploatuoti 1956 m., A-4 pasižymėjo kompaktišku dydžiu, manevringumu ir universalumu.

Pateikiame buvusio oro pajėgų karininko Christiano D. Orr straipsnį apie A-4 „Skyhawk“.

A-4 suvaidino svarbų vaidmenį Vietnamo kare, tapdamas pirmuoju lėktuvu, gabenusiu amuniciją į mūšio lauką ir skridusiu daugiau nei bet kuris kitas karinio jūrų laivyno atakos lėktuvas. „Skyhawk“ taip pat veiksmingai naudojo Izraelis Jom Kipuro karo metu ir Argentina Folklandų kare.

Pastebėtina, kad A-4 vis dar tarnauja Argentinos oro pajėgose ir Brazilijos kariniame jūrų laivyne.

Ornitologams žodis „Skyhawk“ gali atrodyti kaip nesąmonė, nes visi vanagai yra plėšrieji paukščiai, kurie savo grobį puola iš dangaus.

[EU+Kuponas] 270€ pigiau ir su dovanomis! Tobulas robotas siurblys. Galimybės iš ateities ir juokinga kaina (Video, „Narwal Freo X Ultra“)
1522 2

Žemiausia fiksuota kaina

Specialus kuponas

Papildomai dovanų

Labai ribotas kiekis

Iš Lenkijos sandėlių greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė ir galimybės

Išsamiau

Bet taip Šaltojo karo metais buvo pavadintas lengvasis kovinis lėktuvas su reaktyviniu varikliu, kuris įėjo į istoriją ir suteikė baimės priešams, šlovindamas JAV karinį jūrų laivyną ir jūrų pėstininkų korpusą. Susipažinkite su A-4 „Skyhawk“.

A-4 „Skyhawk“ istorija ir techninės charakteristikos

Pirmąjį skrydį A-4 „Skyhawk“ atliko 1954 m. birželio 22 d., o JAV karinio jūrų laivynas lėktuvą oficialiai priėmė 1956 m. spalio 1 d. Jį sukūrė „Douglas Aircraft Corporation“ (vėliau susijungė su „McDonnell Douglas“, kuri savo ruožtu susijungė su „Boeing“).

Orlaivis (ypač A4D-5/A-4E variantai) turėjo šias technines charakteristikas ir pagrindinius parametrus:

  • Fiuzeliažo ilgis: 12,2 m
  • Sparnų plotis: 8,38 m
  • Aukštis: 4,62 m
  • Tuščio lėktuvo svoris: 4 469 kg
  • Maksimalus kilimo svoris: 11,1 tonos
  • Variklis: vienas „Pratt & Whitney“ J52-P-6A variklis su 38 kN statine trauka
  • Maksimalus skrydžio greitis: 0,87 macho (1083 km/val).
  • Skrydžio nuotolis: 1867 km

 

Ginkluotė:

  • 2 Colt Mk 12 20 mm pabūklai.

5 pakabos mazgai, skirti gabenti iki 3,7 tonos šaudmenų, pavyzdžiui:

  • 16 raketų Mk 32 „Zuni“.
  • 6 kasetinių bombų blokai „Rockeye-II Mk 20“.
  • 4 oras-oras raketos AIM-9 „Sidewinder“.
  • 2 oras-žemė valdomos raketos AGM-12 „Bullpup“.
  • 2 antiradarinės raketos AGM-45 „Shrike“.

Iš viso buvo pagaminta 2960 A-4 lėktuvų.

Kovos istorija

„Skyhawk“ pateko į JAV ginkluotųjų pajėgų istoriją dėl daugelio priežasčių:

Tai tapo pirmuoju lėktuvu, numetusiu amuniciją mūšio lauke Vietnamo karo metu, 1964 m. rugpjūčio 5 d., per incidentą Tonkino įlankoje.

Per tą patį incidentą leitenanto Everetto Alvarezo lėktuvas buvo numuštas, jis pats paimtas į nelaisvę. Alvarezas tapo antruoju ilgiausiai įkalintu amerikiečiu karo belaisviu (po repatriacijos jis tęsė karinę karjerą ir galiausiai pasitraukė iš karinio jūrų laivyno kaip vadas).

 

Tęsinys kitame puslapyje:




Lėktuvas Vietname atliko daugiau kovinių skrydžių nei bet kuris kitas karinio jūrų laivyno atakos lėktuvas – pavyzdžiui, daugiau nei A-6 „Intruder“ ar A-7 „Corsair II“.

Būtent šis lėktuvas buvo numuštas, kai jame buvo būsimasis JAV senatorius ir 2008 m. respublikonų partijos kandidatas į prezidentus Johnas McCainas. Penkerius su puse metų jis praleido kaip karo belaisvis liūdnai pagarsėjusioje karų belaisvių stovykoje, pramintojoje „Hanojaus Hiltonu“ („Hilton“ – garsus viešbučių tinklas).

Šiuo lėktuvu skrido JAV jūrų pėstininkų korpuso kapitonas Jamesas Walshas, ​​paskutinis per Vietnamo karą sučiuptas jūrų pėstininkas.

1973–1986 metais „Skyhawk“ skraidė JAV aviacinės akrobatikos grupė „Blue Angels“.

„Skyhawk“ iš JAV karinio jūrų laivyno nurašytas 1998 m., o 2003 m. JAV karinis jūrų pstininkų korpusas pasekė pavyzdžiu.

„Vanagai“ užsienyje

 

„Skyhawk“ taip pat parodė įspūdingus rezultatus daugelio užsienio kariuomenių rankose.

Izraelio oro pajėgos (IAF), švelniai pervadinusios orlaivį į „Ayit“ (Erelis), buvo didžiausias A-4 eksporto klientas ir aktyviai naudojo „karo paukštį“ 1973 m. Jom Kipuro karo metu. Viename iš mūšių „Ayit“ pilotas atsidūrė prieš tris MiG-21. Mikliai manevruodamas savo A-4, izraelietis numušė du iš jų ir, kaip pranešama, jau taikėsi į trečiąjį MiG, kurį numušė Izraelio „Mirage IIIC“ pilotas.

1982 m., per Folklendo karą prieš JK, Argentinos oro pajėgos (pirmasis užsienio A-4 pirkėjas) atliko daugybę žygdarbių su savo „Skyhawk“, įskaitant karo laivo HMS Coventry nuskandinimą. Tačiau oro mūšiuose su „Sea Harrier“ argentiniečių pilotai nepasirodė iš geriausios pusės.

Paskutinė šalis, naudojusi „Skyhawk“ didelėse kovinėse operacijose, buvo Kuveitas per 1990–1991 m. Persijos įlankos karą. Reaguodami į Saddamo Husseino valdomo Irako invaziją į jų mažytę šalį 1990 m. rugpjūčio mėn., Kuveito oro pajėgų pilotai apšaudė Irako šarvuotą vilkstinę ir numušė tris Irako sraigtasparnius. Po šalies okupacijos iš Saudo Arabijos veikiančios Laisvosios Kuveito oro pajėgos, kovodamos dėl savo šalies išlaisvinimo, A-4 lektuvu atliko 1361 skrydį.

Kur jie dabar?

 

Keista, kad A-4 vis dar eksploatuojamas Argentinos oro pajėgose, ypač A-4AR/OA-4AR variantai, kurie buvo pervadinti į „Fightinghawk“. Argentiniečiai naudoja 23 A-4AR ir 3 OA-4AR.

Kalbant apie brazilus, jie turi 5 vienviečius ir 2 dviviečius pavyzdžius, kuriuos atitinkamai pervadino AF-1B ir AF-1C; juos modernizavo ir patobulino įmonė „Embraer“.

Tuo tarpu nemažai A-4 tapo muziejų eksponatais mažiausiai 10 skirtingų šalių.

Apie autorių

Christianas D. Orr yra buvęs oro pajėgų pareigūnas, federalinis teisėsaugos pareigūnas ir privatus karinis rangovas (dirbęs Irake, Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Kosove, Japonijoje, Vokietijoje ir Pentagone).

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(0)
(2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()