„F-47 – pasitrauk į šoną.“ Europos atsakas (Foto, Video) ()
Donaldas Trumpas paskelbė apie futuristinį 6-osios kartos naikintuvą F-47, o tuo tarpu Europos Sąjunga skelbia savo atsaką.

© Ekrano kopija | https://x.com/Zaphod2042/status/1895855048934244473/photo/1
Visi šio ciklo įrašai |
|
|
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Trumpas paskelbė apie futuristinio 6-osios kartos naikintuvo su iškalbingu pavadinimu F-47 egzistavimą – Trumpas yra 47-asis JAV prezidentas.
#NGAD Le Président Trump a dévoilé le Boeing F-47 comme vainqueur du concours NGAD (Next Generation Air Dominance) pour le futur avion de combat de l’Us Air Force.
— Planète Aéro (@Planete_aero) March 21, 2025
Affaire à suivre … #avgeeks #aviation #Boeing pic.twitter.com/Kdz94tgPnm
Jis kuriamas pagal NGAD (Next Generation Air Dominance) programą ir turi būti F-22 „Raptor“ įpėdinis. JAV oro pajėgos turės net 200 6-osios kartos naikintuvų, kurie, tikimasi, šokiruos savo futuristinėmis technologijomis.
Dominate the Skies
— U.S. Air Force (@usairforce) March 21, 2025
Get your first look at what will be the most advanced, lethal, & adaptable fighter ever developed... the U.S. Air Force's F-47. pic.twitter.com/ca1CeBABb5
|
Tuo tarpu Europos ES ir NATO šalys paskelbė apie planus sukurti savo 6-osios kartos naikintuvą, kuris yra kuriamas pagal „Global Combat Air Programme“ (GCAP) projektą.
Projekte dalyvaujančios „BAE Systems“, „Leonardo“ ir „Mitsubishi Heavy Industries“ giriasi, kad GCAP bus futuristinis lėktuvas, kuris neatpažįstamai pakeis kovą ore. Oficialiai kovinis lėktuvas danguje turėjo pasirodyti 2040 m., tačiau Prancūzija, Italija ir Japonija nusprendė paspartinti šio projekto įgyvendinimą. Remiantis naujomis prielaidomis, naikintuvas į orą turėtų pakilti jau 2035 m.
Anxiously awaiting the first "we should merge GCAP with SCAF.... because of Trump" commentary.....
— Zaphod Beeblebrox (@Zaphod2042) March 1, 2025
We shouldn't. pic.twitter.com/feQqIQkFQ9
Pentagonas plnauoja, kad naikintuvas F-47, garsiojo F-22 „Raptor“ įpėdinis, bus pristatytas oro pajėgoms 2030 m. Tai penkeriais metais anksčiau nei Europos GCAP naikintuvas.
NO thanks, GCAP please, Japanese are involved in that one, so you know its going to be awesome and transform into a robot pic.twitter.com/MZRTVdSgEp
— Badger Fella 🏴🇺🇦🇬🇧🇪🇺🇺🇲 (@badge55950) March 18, 2025
Pasak aviacijos ekspertų, GCAP vis dar kuriamas, o NGAD pirmuosius bandomuosius skrydžius baigė prieš kelerius metus.
GCAP yra skirtas pakeisti populiariuosius „Eurofighter Typhoon“ naikintuvus. Be Prancūzijos, Italijos ir Japonijos, šie lėktuvai gali pasirodyti ir Vokietijoje, Ispanijoje ar Lenkijoje. Japonija nori jais pakeisti savo senus ir patikimus lėktuvus F-2, nepaisant to, kad Japonija turi dešimtis amerikiečių naikintuvų F-35.
Naujasis 6-osios kartos GCAP naikintuvas bus toks, kokio pasaulis dar nematė. Jis turi pasiūlyti didesnį atstumą ir greitį bei pasyvių ir aktyvių jutiklių technologijas bei turėti labai efektyvius ginklus, kurie suteiks pranašumą net po 20 metų. Kaip ir F-47, naikintuvai gali būti aprūpinti lazeriniais ginklais kovai su priešo lėktuvais.
#GCAP Global combat air program #SCAF 🇬🇧🇯🇵🇮🇹 pic.twitter.com/uFMkP2NQ1r
— Philippe Top-Action (@top_force) September 12, 2023
Taip pat bus parama iš dronų spiečių ir elektroninės kovos įrangos. Europos korporacijų atstovai taip pat tikina, kad tai bus pirmasis tokio tipo lėktuvas, pagrįstas pažangiomis dirbtinio intelekto technologijomis. DI skirtas padėti pilotui oro kovose. Gali būti, kad lėktuvai galės atlikti misijas be piloto, o valdomi tik nuotolinio operatoriaus.
Misijų metu itin galingos GCAP kompiuterinės sistemos ir dirbtinio intelekto technologijos rinks duomenis ir išsiųs juos į vadavietes, kur bus atliktos korekcijos, o tada lėktuvas atnaujins savo programinę įrangą, kad pagerintų savo galimybes kovinių misijų metu.
We're leading the UK’s combat air sector on the exciting and forward-leaning GCAP partnership that will deliver crucial defence capability, as well as helping to maintain sovereign combat air skills across all three partner nations 👏 Find out more 👇https://t.co/cBJyuI2kTF pic.twitter.com/Sgr6yUrYA2
— BAE Systems Air (@BAESystemsAir) March 18, 2025
Svarbu tai, kad sistemos, atsakingos už skrydį ir ginklų valdymą, turi būti nepriklausomos. Taip siekiama užtikrinti saugumą nuo galimų kibernetinių atakų. Keitimasis informacija su vadavietėmis ir programinės įrangos atnaujinimai vyks 5G tinklu ar net kosminiu internetu.