„F-47 – pasitrauk į šoną.“ Europos atsakas (Foto, Video)  ()

Donaldas Trumpas paskelbė apie futuristinį 6-osios kartos naikintuvą F-47, o tuo tarpu Europos Sąjunga skelbia savo atsaką.


GCAP
GCAP
© Ekrano kopija | https://x.com/Zaphod2042/status/1895855048934244473/photo/1

Visi šio ciklo įrašai

  • 2025-03-24 „F-47 – pasitrauk į šoną.“ Europos atsakas (Foto, Video)  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Trumpas paskelbė apie futuristinio 6-osios kartos naikintuvo su iškalbingu pavadinimu F-47 egzistavimą – Trumpas yra 47-asis JAV prezidentas.

Jis kuriamas pagal NGAD (Next Generation Air Dominance) programą ir turi būti F-22 „Raptor“ įpėdinis. JAV oro pajėgos turės net 200 6-osios kartos naikintuvų, kurie, tikimasi, šokiruos savo futuristinėmis technologijomis.

[EU+Kuponai] Premjera! Vaizdo projektoriai, kokių dar nematėte. Tobuli mėgstantiems keliauti
2737

Nuolaidų kuponai

Galioja iki 2025-03-31

Iš Europos sandėlių

Iki 2 metų garantijos

1) „ETOE Dolphin“ - 500 ANSI, 1080P, tik 0,68 kg svorio, portabilus DLP vaizdo projektorius

2) „ETOE Seal Pro“ - 1080P, 1000 ANSI, Google TV vaizdo projektorius, dovanų „Tronsmart“ belaidė garso kolonėlė

3) „ETOE Starfish“ - 300 ANSI, 720P, Android TV, LCD vaizdo projektorius

Išsamiau

Tuo tarpu Europos ES ir NATO šalys paskelbė apie planus sukurti savo 6-osios kartos naikintuvą, kuris yra kuriamas pagal „Global Combat Air Programme“ (GCAP) projektą.

Projekte dalyvaujančios „BAE Systems“, „Leonardo“ ir „Mitsubishi Heavy Industries“ giriasi, kad GCAP bus futuristinis lėktuvas, kuris neatpažįstamai pakeis kovą ore. Oficialiai kovinis lėktuvas danguje turėjo pasirodyti 2040 m., tačiau Prancūzija, Italija ir Japonija nusprendė paspartinti šio projekto įgyvendinimą. Remiantis naujomis prielaidomis, naikintuvas į orą turėtų pakilti jau 2035 m.

 

Pentagonas plnauoja, kad naikintuvas F-47, garsiojo F-22 „Raptor“ įpėdinis, bus pristatytas oro pajėgoms 2030 m. Tai penkeriais metais anksčiau nei Europos GCAP naikintuvas.

 

Pasak aviacijos ekspertų, GCAP vis dar kuriamas, o NGAD pirmuosius bandomuosius skrydžius baigė prieš kelerius metus.

GCAP yra skirtas pakeisti populiariuosius „Eurofighter Typhoon“ naikintuvus. Be Prancūzijos, Italijos ir Japonijos, šie lėktuvai gali pasirodyti ir Vokietijoje, Ispanijoje ar Lenkijoje. Japonija nori jais pakeisti savo senus ir patikimus lėktuvus F-2, nepaisant to, kad Japonija turi dešimtis amerikiečių naikintuvų F-35.

Naujasis 6-osios kartos GCAP naikintuvas bus toks, kokio pasaulis dar nematė. Jis turi pasiūlyti didesnį atstumą ir greitį bei pasyvių ir aktyvių jutiklių technologijas bei turėti labai efektyvius ginklus, kurie suteiks pranašumą net po 20 metų. Kaip ir F-47, naikintuvai gali būti aprūpinti lazeriniais ginklais kovai su priešo lėktuvais.

 

Taip pat bus parama iš dronų spiečių ir elektroninės kovos įrangos. Europos korporacijų atstovai taip pat tikina, kad tai bus pirmasis tokio tipo lėktuvas, pagrįstas pažangiomis dirbtinio intelekto technologijomis. DI skirtas padėti pilotui oro kovose. Gali būti, kad lėktuvai galės atlikti misijas be piloto, o valdomi tik nuotolinio operatoriaus.

Misijų metu itin galingos GCAP kompiuterinės sistemos ir dirbtinio intelekto technologijos rinks duomenis ir išsiųs juos į vadavietes, kur bus atliktos korekcijos, o tada lėktuvas atnaujins savo programinę įrangą, kad pagerintų savo galimybes kovinių misijų metu.

 

Svarbu tai, kad sistemos, atsakingos už skrydį ir ginklų valdymą, turi būti nepriklausomos. Taip siekiama užtikrinti saugumą nuo galimų kibernetinių atakų. Keitimasis informacija su vadavietėmis ir programinės įrangos atnaujinimai vyks 5G tinklu ar net kosminiu internetu.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(72)
(3)
(69)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()