JAV prikelia jūrų pabaisą. Legendinis monstras grįžta (Foto)  ()

Jungtinių Valstijų kariuomenė netrukus bus praturtinta nepaprastomis mašinomis, kurios pagerins karinės įrangos transportavimą.


Sovietinis Lun klasės ekranoplanas, sukurtas 1987 m. Nepainioti su Kapsijos monstru, kuris sukurtas 1966 m. ir sudužo 1980 m.
Sovietinis Lun klasės ekranoplanas, sukurtas 1987 m. Nepainioti su Kapsijos monstru, kuris sukurtas 1966 m. ir sudužo 1980 m.
© Ekrano kopija | https://x.com/rocketengine/status/1748910488854122946/photo/1

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šių mašinų negalima vadinti lėktuvais, taip pat negalima jų vadinti laivais, nes jos yra kažkas tarp jų. Pasaulyje yra nedaug ekranoplanų, o rusai specializuojasi jų konstrukcijoje. Dabar amerikiečiai turės naujos kartos ekranoplaną.

Ekranoplanas – orlaivis, kuris sklendžia naudodamasis ekrano efektu (ground-effect) skristi žemai virš vandens. Dabar po dešimtmečių užmaršties vėl jie sulaukia populiarumo kaip novatoriškas sprendimas sunkiems kroviniams gabenti.

Pagal JAV Gynybos departamento Pažangiųjų tyrimų projektų agentūros (DARPA, Defense Advanced Research Projects Agency) finansuojamą „Liberty Lifter“ programą, „Boeing“ bendrovei „Aurora Flight Sciences“ buvo pavesta suprojektuoti ir pastatyti demonstracinį ekranoplano modelį.

[Vokietija] 10 kartų pigiau nei Lietuvoje! Pneumatinis vinių pistoletas. Būtinas kiekvienam. Ribotas kiekis
2727 5

Nuostabiai gera kaina

Iš Vokietijos, greitas ir saugus pristatymas

Labai gausus rinkinys, puiki kokybė

Išsamiau

Projekto tikslas – sukurti mašiną, kuri sujungtų lėktuvo greitį su laivo keliamąja galia, o tai galėtų pakeisti karinę logistiką. „Liberty Lifter“ programa apima krovininės mašinos, galinčiso gabenti sunkius krovinius dideliais atstumais net ir sudėtingomis jūros sąlygomis, kūrimą.

Remiantis atskleista informacija, prototipo keliamoji galia bus maždaug 25 tonos, todėl jį galima palyginti su krovininiu lėktuvu C-130 „Hercules“. Įdomu tai, kad galutinė mašina turi galėti gabenti iki 80 tonų krovinį, o tai prilygsta C-17 „Globemaster III“ pajėgumams.

Pagrindiniai reikalavimai apima galimybę pakilti ir nusileisti esant 4 jūros būsenai* (bangos iki 2,5 m), skristi esant 5 jūros būsenai (2,5-4 m bangos) ir iki 12 000 kilometrų nuotoliu.

* Okeanografijoje jūros būsena yra bendra atviro paviršiaus būklė dideliame vandens telkinyje – atsižvelgiant į vėją ir bangas – tam tikroje vietoje ir tam tikru momentu.

 

Tai neįtikėtinai ambicingi planai, tačiau DARPA inžinieriai užtikrina, kad tai visiškai įmanoma pasiekti naudojant šiandienos technologijų lygį. Svarbu tai, kad gamybos kaina neviršys 340 mln. JAV dolerių, todėl projektas yra ekonomiška alternatyva tradiciniams transporto orlaiviams.

 

DARPA pasirinkta „Aurora Flight Sciences“ yra bendrovė, turinti didelę patirtį kuriant pažangias aviacijos ir kosmoso technologijas, ypač bepiločius orlaivius ir eksperimentinius orlaivius. 2024 m. gegužę „Aurora“ laimėjo 8,3 mln. dolerių vertės sutartį, įveikusi „General Atomics“ pasiūlymą.

Tęsinys kitame puslapyje:




„Aurora“ prototipo sparnų ilgis yra 65,8 metro, o jį varo aštuoni turbopropeleriniai varikliai. Dizainas primena hidroplaną, o sparnų galuose yra plūdės, užtikrinančios stabilumą ant vandens. Ekranoplanas  taip pat gali skristi iki 3000 metrų aukštyje, o tai užtikrina jos universalumą.

Tačiau „Liberty Lifter“ projektas susiduria su techniniais ir eksploataciniais iššūkiais. Norint sukurti mašiną, galinčią veikti atšiauriomis jūrinėmis sąlygomis, reikalingos pažangios valdymo sistemos ir korozijai atsparios medžiagos.

 

Poreikis suderinti mažas gamybos sąnaudas su aukštu našumo reikalavimu taip pat yra didelis iššūkis. „Aurora“ taip pat turi užtikrinti, kad ekranoplaną būtų lengva valdyti ir prižiūrėti, o tai labai svarbu karinėms reikmėms atokiose vietovėse be išvystytos infrastruktūros.

Kaip pripažįsta „Aurora“ atstovai, „Liberty Lifter“ programos sėkmė gali turėti toli siekiančių pasekmių karinei logistikai ir už jos ribų. Ekranoplanas, apjungiantis orlaivio ir laivo privalumus, galėtų sudaryti sąlygas greitai pristatyti įrangą ir karius į vietoves be uostų ar oro uostų, taip pat paremti humanitarines misijas sunkiai pasiekiamose vietovėse.

„Aurora“ projektas, kuris yra ankstyvosiose plėtros stadijose, jau kelia susidomėjimą kaip potencialus proveržis transporto srityje. Jei DARPA ir „Aurora“ pasieks savo tikslus, „Liberty Lifter“ gali tapti naujos transporto technologijų eros simboliu.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(4)
(0)
(4)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()