Didžiausias laivas Europoje. Branduolinis titanas. „Galia iki debesų“  ()

Tai bus didžiausias ir technologiškai pažangiausias kada nors Europoje pastatytas karo laivas.


Branduolinis lėktuvnešis „Charles de Gaulle“. Asociatyvi nuotr.
Branduolinis lėktuvnešis „Charles de Gaulle“. Asociatyvi nuotr.
© U.S. Marine Corps/Maj. Joshua Smith (Public Domain) | https://en.wikipedia.org/wiki/File:French_aircraft_carrier_Charles_de_Gaulle_(R91)_underway_on_24_April_2019_(190424-M-BP588-1005).jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

NATO pagrindinės Europos jūrų valstybės yra tos šalys, kurios turi modernias paviršines ir povandenines pajėgas, galinčias vykdyti operacijas vandenynuose ir jūrose visame pasaulyje. Prancūzija yra šių pajėgų priešakyje, nes yra vienintelė Europos šalis, turinti branduolinį lėktuvnešį „Charles de Gaulle“, tačiau tai tik pradžia.

Beribiame Atlante, kur vandenyno ritmą pertraukia tik milžiniškų laivų siluetai, formuojasi naujas jūrų kolosas. Sen Nazero laivų statykloje, žinomoje dėl didžiausių pasaulyje karinių laivų statybos, vykdomas ambicingas projektas, kuris, sujungus nacionalinį pasididžiavimą ir strateginę įžvalgą, galėtų apibrėžti Prancūzijos karinio jūrų laivyno galią ateinantiems dešimtmečiams.

Prancūzija statys didžiausią Europoje laivą, kuris padidins NATO galią

Prancūzija ruošiasi pradėti statyti PA-NG (Porte-Avions de Nouvelle Génération) – modernų branduolinį lėktuvnešį, kuris taps didžiausiu karo laivu Europos istorijoje. Jis skirtas pakeisti senstantį „Charles de Gaulle“ ir planuojama, kad jis visiškai pradės veikti 2038 m. Tikimasi, kad laivo ilgis bus 310 metrų, o jo tonažas – apie 75 000 tonų, ir jį varys du K22 branduoliniai reaktoriai. Abiejų galia bus 220 megavatų, o greitis sieks apie 50 km/val.

[Vokietija] 10 kartų pigiau nei Lietuvoje! Pneumatinis vinių pistoletas. Būtinas kiekvienam. Ribotas kiekis
4124 5

Nuostabiai gera kaina

Iš Vokietijos, greitas ir saugus pristatymas

Labai gausus rinkinys, puiki kokybė

Išsamiau

PA-NG bus aprūpintas EMALS elektromagnetinės paleidimo katapultos sistema ir AAG stabdžių sistema, kurias abi sukurs „General Atomics“. Palyginti su tradicinėmis garo katapultomis, jos užtikrina sklandesnį pagreitį ir galimybę pakilti iš įvairių orlaivių – nuo ​​sunkiųjų naikintuvų iki dronų. Kalbant apie tai, dabartiniuose planuose minima daugiau nei 40 orlaivių aviacijos grupė, įskaitant šiuo metu eksploatuojamą „Rafale M“ ir ateityje „Next Generation Fighter“, kurį pagal FCAS programą kartu kuria Prancūzija, Vokietija ir Ispanija.

 

PA-NG projektą vykdo Karinio jūrų laivyno grupės ir „Chantiers de l’Atlantique“ konsorciumas. Pagrindiniai darbai bus atliekami Sen Nazero laivų statykloje, vienoje iš nedaugelio Europoje, galinčių pastatyti tokį didžiulį laivą. Pirmasis plieno pjovimas numatytas apie 2031 m., bandymai jūroje – 2036 m., o visiškas eksploatacinis pasirengimas turi būti pasiektas 2038 m.

PA-NG bus ne tik nacionalinis stiprybės simbolis, bet ir nepakeičiama strateginė priemonė, stiprinanti Prancūzijos vaidmenį NATO. Laivas bus aprūpintas pažangiomis vadovavimo ir ryšių sistemomis, kurios leis visiškai integruotis su sąjungininkų kovos tinklais, panašiai kaip amerikietiška JADC2 sistema. Tai leis naujajam lėktuvnešiui sklandžiai veikti tarptautinėse operacijose, padidinant NATO gebėjimą reaguoti į grėsmes skirtinguose operacijų teatruose.

 

Nors Prancūzija iš pradžių svarstė galimybę pastatyti antrą identišką lėktuvnešį, kad būtų užtikrinta nuolatinė parengtis operacinei veiklai, dėl biudžeto apribojimų tai artimiausiu metu mažai tikėtina. Tai nestebina, nes numatoma PA-NG projekto kaina viršija 10 mlrd. eurų. Tačiau vyksta derybos dėl „Charles de Gaulle“ operacijos pratęsimo, įskaitant reaktoriaus ir kovos sistemų modernizavimą.

PA-NG yra vienas svarbiausių projektų Prancūzijos karinio jūrų laivyno istorijoje. Užbaigtas, tai bus didžiausias ir technologiškai pažangiausias kada nors Europoje pastatytas karo laivas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(5)
(0)
(5)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()