„Po beveik 3 metų tylos. Iš Rusijos. Žaibiška žinia“  (1)

Pademonstravo bauginantį stabilumą.


Rusijos vėliava
Rusijos vėliava
© pride1979 (Pixabay Content Licence)|https://pixabay.com/photos/day-of-the-city-russian-flag-3417998/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Karo ir politikos apžvalgininko Oleksandro Kovalenkos įrašas socialiniame tinkle X.

Rusijoje į vandenį nuleistas dar vienas brokuotas 11711 projekto desantinis laivas „Vladimir Andrejev“.

Neseniai Rusijos internete pasklido žinia, kad nuleistas į vandenį pirmasis iš dviejų didžiųjų 11711 projekto desantinių laivų su „patobulintomis“ charakteristikomis „Vladimir Andrejev“.

Remiantis atvirais šaltiniais, naujojo laivo vandentalpa siekia 8000 tonų, ir tai gana keista. Bet kodėl, sužinosite šiek tiek vėliau. Tuo tarpu trumpa įžanga.

Apskritai Rusija turi didžiulių problemų statant didžiuosius desantinius laivus. Iš visų sukurtų, tiksliau, nuo sovietinių projektų nukopijuotų projektų, buvo tik 11711 projektas, turintis bauginantį defektų ir trūkumų skaičių, todėl jis yra daugiausia trūkumų turintis didysis desantinis laivas pasaulyje.

[EU+Kuponai+PAPILDYMAS] Bent 2 kartus pigiau nei Lietuvoje! Šlifuoja, poliruoja ir kt. Super gausus rinkinys + dyzelinis oro šildytuvas su APP
4636 3

Labai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Vienu metu atidžiai stebėjau Rusijos didelių 11711 projekto, kurio lyderis buvo 6600 tonų vandentalpos „Ivan Gren“, plėtrą. Kartoju, 6600 tonų! Bet tęskime. Šis dėmesys buvo susijęs su tuo, kad, pirma, Rusijos laivynui labai trūko didelių desantinių laivų, ir, antra, 11711 projektas buvo tikra techninė ir konstrukcinė katastrofa. Kai Rusija 2015 m. oficialiai dalyvavo Sirijos pilietiniame kare, Rusijos Juodosios jūros laivynas negalėjo pilnai aprūpinti „Sirijos ekspreso“ savo dideliais desantiniais laivais, kad aprūpintų Rusijos karių grupę SAR įranga, ginklais ir amunicija. Šiems tikslams buvo naudojami net naudoti sausakrūviai laivai, įsigyti iš kitų šalių. Savo ruožtu viena iš Rusijos naujos kartos didelių desantinių laivų vilčių – 11711 projekto laivas „Ivan Gren“ – vis dar nebuvo paruoštas plaukioti, tuo metu statomas jau 11-tus metus iš eilės.

2004 m. pastatytas, ne kartą perprojektuotas ir taisytas didelis desantinis laivas „Ivan Gren“ bandymų metu pademonstravo bauginantį stabilumą ir „pradžiugino“ daugiau nei 40-čia konstrukcinių defektų.

 

Laivas buvo skubiai modifikuotas ir pradėtas eksploatuoti Rusijos karinio jūrų laivyno jau esamoje būsenoje, ir tai buvo tikra didelė desantine katastrofa.

Antrame šios serijos laive „Piotras Morgunovas“, regis, turėjo būti ištaisytos klaidos, padarytos statant pagrindinį laivą, tačiau paaiškėjo, kad šios pataisos tapo tik didesniu galvos skausmu.

Baigiant projektą, „Piotras Morgunovas“ buvo pradėtas konstruoti „Jantar“ laivų statykloje 2015 m. birželį, nuleistas į vandenį 2018 m. gegužės 25 d., o tada prasidėjo nesibaigiantys gamyklinių jūrinių bandymų pradžios ir pabaigos atidėliojimai... Iš pradžių jų pradžia buvo suplanuota 2019 m. balandį, vėliau atidėta iki 2019 m. birželio mėn., vėliau iki 2019 m. rugpjūčio, 2019 m. rugsėjo mėn., o galiausiai laivas buvo nuleistas į vandenį tik 2019 m. gruodį!

 

Tai aiškiai parodė, koks problemiškas buvo antrasis 11711 serijos laivas, nepaisant net ir sukauptos patirties bei darbo su klaidomis, kurios teoriškai turėjo būti padarytos atsižvelgiant į pagrindinio didelio desanto laivo „Ivan Gren“ defektus.

Savo ruožtu, 2019 m. balandžio mėn., kai „Piotr Morgunov“ dar nebuvo išbandytas, „Jantar“ statykloje buvo nuleisti į vandenį du 11711 projekto desanto laivai – „Vladimir Andrejev“ ir „Vasilijus Trušinas“.

Po beveik trejų metų tylos apie šį projektą paaiškėjo, kad laivų konstrukcija buvo koreguojama atsižvelgiant į techninio projekto pakeitimus, o paleidimo ir perdavimo laivynui datos būtų kitokios. Tuo metu net tie, kurie statė šiuos laivus „Jantar“ laivų statykloje, negalėjo net apytiksliai atsakyti į šį klausimą. Tai yra, grįžtame prie pačios pradžios – projektavimo charakteristikos keitėsi realiu laiku!

 

Tai yra, projektas 11711 toliau keičiasi, o Rusijos laivų statytojai kiekvieną naują šios serijos desantinį laivą išleidžia nepanašų į ankstesnįjį, išskyrus vieną bendrą bruožą – daugybę projektavimo ir inžinerijos klaidų.

Pagal preliminarius planus, laivai „Vladimir Andrejev“ ir „Vasilij Trušin“ turėjo būti perduoti laivynui atitinkamai 2023 ir 2024 metais. Tačiau, kaip matome, Rusijos propaganda dėl „Vladimir Andrejev“ nuleidimo tik 2025 metais nueina perniek! Kartoju – nuleidimo, o ne priėmimo į laivyną ar bent jau išbandymo. Tai buvo būtent paleidimas, kurio galutinis rezultatas iki šiol yra neaiškus.

Taigi Rusijos laivų statybos procesas „užkliuvo už varčios ir vėl nuo pradžios“ tęsiasi.

Kaip manote, kad „Vladimir Andrejev“ bus geresnis už brokuotą „Ivaną Greną“? Esu daugiau nei tikras, kad taip nebus. Ypač dabar, kai Rusijos laivų statybos degradacija sparčiai ritasi žemyn.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(4)
(2)
(2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (1)