„Tiesioginiai smūgiai. Į Kaliningradą. Viskas pastatyta ant kortos“ (Video) ()
Rusija vis tiksliau blokuoja.
.png)
© stop kadras | https://www.youtube.com/watch?v=Yki6pigUbfw&t=860s
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Aljanso pareigūnai nurodė, kad GPS trikdžių sukelti nuostoliai bus traktuojami „ne kaip nelaimingas atsitikimas, o kaip tyčinis eskalavimas“, galintis lemti tiesioginius smūgius Kaliningrado elektroninės kovos įrenginiams arba padidėjusį pažangių ginklų tiekimą Ukrainai.
Rusija vis tiksliau blokuoja GPS signalus rytiniame Europos flange, taikydama ne tik į karines sistemas, bet ir į civilinę aviaciją bei jūrų eismą. Nepaisant NATO apsaugos priemonių, skrydžiai yra nukreipiami kitur arba atšaukiami, o jūrų navigacija vis labiau stringa. Kelios vyriausybės dabar perspėja, kad didelė avarija tėra laiko klausimas, tačiau Rusija gal būtent to ir siekia. Rusijos GPS trikdžiai tapo nuolatiniu reiškiniu Baltijos jūros regione, šiaurinėje Lenkijoje, pietinėje Suomijoje ir kai kuriose Vokietijos dalyse.
Civiliniai orlaiviai, skraidantys virš šių regionų, yra priversti reguliariai persijungti prie atsarginių sistemų, o sunkesniais atvejais nukreipti kursą arba visiškai atšaukti nusileidimus. „Finnair“ dėl saugumo problemų jau daugiau nei mėnesį atšaukė visus skrydžius į Estiją. Sutrikimai siejami su kariniais objektais Kaliningrade, įskaitant „Okunevo“ anteną ir tokias trukdymo sistemas kaip „Borisoglebsk-2“ ir „Murmansk-BN“, kurios taip pat naudojamos Ukrainoje.
|
Pavojingiausias šių operacijų aspektas yra jų nenuspėjamumas; pilotai gali prarasti palydovinę navigaciją skrydžio metu be jokio įspėjimo, todėl padidėja avarinio nusileidimo, prietaisų gedimo artėjimo metu ar net susidūrimų ore tankioje arba prasto matomumo oro erdvėje rizika. Nors NATO sparčiai sukūrė atsarginę navigacijos sistemą, vadinamą R režimu, skirtą orlaiviams ir laivams valdyti naudojant antžeminius radijo švyturius be GPS palydovų įvesties, net ir ši sistema gali būti nepakankamai patikima, kad būtų išvengta avarijos, teigia Baltijos šalių ir Vokietijos pareigūnai.
Taip pat daugėja įvairių sutrikimų jūroje, laivai praranda pozicinį tikslumą Baltijos jūroje netoli Kaliningrado, o tai didina įtampą tiek civilinėje laivyboje, tiek karinėje logistikoje.
Jei dėl Rusijos trukdymo sudužtų komercinis lėktuvas ar keleivinis keltas, tai būtų traktuojama ne kaip nelaimingas atsitikimas, o kaip tyčinė eskalacija, apie kurią NATO Maskvą perspėjo jau daugelį metų. Toks incidentas priverstų NATO reaguoti, sukeldamas grandininę reakciją, kuri galėtų paaštrinti konfrontaciją gerokai peržengiant elektroninio karo ribas.
Pirmasis žingsnis greičiausiai apimtų netiesioginį spaudimą: nedelsiant padidinti karinę pagalbą Ukrainai, įskaitant sistemas, kurios iki šiol liko rezerve, kartu atnaujinant pastangas didinti Vakarų gynybos gamybą ir galbūt net aktyviai padedant Ukrainai numušti Rusijos naikintuvus, raketas ir dronus, skrendančius į Ukrainos oro erdvę.
Tačiau jei GPS trukdymo sukeltoje avarijoje žūtų šimtai civilių, NATO galėtų pasirinkti tiesesnį maršrutą, potencialiai tiesiogiai taikydama į Kaliningrado trukdymo įrenginius. Tai jau ne teorija, nes Rusija veikia netoli linijos, o kiekvienas vos neįvykęs įvykis artina regioną prie lūžio taško.
Tačiau būtent to Maskva ir siekia. Šie GPS sutrikdymai, hibridiniai smūgiai ir sabotažo kampanijos nėra atsitiktiniai erzinantys veiksmai; tai platesnės strategijos, kuria siekiama išprovokuoti Baltijos šalis smogti pirmoms, dalis.
Jei tokia šalis kaip Estija ar Lenkija imtųsi veiksmų savarankiškai ir prevenciškai smogtų Rusijos sistemoms, Maskva teigtų, kad yra puolama, apversdama naratyvą aukštyn kojomis ir pašalintų gynybinį 5 straipsnio pobūdį iš žaidimo lauko.
Kremliaus tikslas – išbandyti Vakarų tolerancijos ribas, pačiam neperžengiant ribos, tikintis, kad kažkas kitas tai padarys kitoje pusėje.
Apskritai Rusija ne tik kišasi į oro erdvę ar laivybos maršrutus; ji įtraukia savo priešininkus į Maskvos pasirinktą konfliktą. Šios GPS trikdymo operacijos yra modelio dalis: peržengti taisykles, sukurti nestabilumą ir laukti klaidos. Tačiau kuo sėkmingesnė ši strategija, tuo didesnė tikimybė, kad viena iš šių klaidų taps nevaldoma. Baltijos šalys žino, kad yra spaudžiamos, bet jos taip pat žino, kas pastatyta ant kortos. Viena avarija, vienas peržengimas ribų ir hibridinis karas gali virsti kažkuo daug sunkiau suvaldomu.