JAV branduolinio povandeninio laivo avarija. Naujausia informacija  ()

Nelaimė ištiko JAV branduolinį laivą. Kas iki šiol žinoma?


USS Connecticut (SSN-22)
USS Connecticut (SSN-22)
© Thiep Nguyen | https://en.wikipedia.org/wiki/File:USS_Connecticut_SSN_22.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

2021 m. spalį, plaukiodamas Pietų Kinijos jūroje, vienas vertingiausių JAV karinio jūrų laivyno povandeninių laivų USS Connecticut patyrė didelę žalą. Laivas vis dar remontuojamas, o tai amerikiečiams kelia daug iššūkių. JAV karinis jūrų laivynas pagaliau paskelbė naują povandeninio laivo paleidimo datą.

USS Connecticut (SSN-22) yra Jungtinių Valstijų Seawolf klasės branduolinis atakos povandeninis laivas. 2021 m. spalio 2 d. jis patyrė didelę žalą, kai, plaukdamas tarptautiniuose vandenyse Pietų Kinijos jūroje, susidūrė su povandenine mase.

Įgulai buvo sunku prižiūrėti povandeninį laivą ilgos kelionės metu – pirmiausia į Guamą, paskui į San Diegą ir galiausiai į Puget Sound karinio jūrų laivyno laivų statyklą ir tarpinę techninės priežiūros bazę (PSNS-IMF) Bremertone, netoli Sietlo.

Galimas USS Connecticut nuskendimas ar nurašymas būtų didžiulis smūgis JAV kariniam jūrų laivynui, atsižvelgiant į tai, kad buvo pastatyti tik 3 Seawolf klasės povandeniniai laivai. Tai brangiausi JAV kariniai povandeniniai laivai istorijoje.

[Lenkija+Kuponai] Mažiausios kainos istorijoje! 4in1 rinkinukai automobiliui, siurbliai, kelioniniai kavos aparatai ir kt. (Video)

„Ranvee Clearance Sale“

Specialus rinkinukas

Kuponai

Labai ribotas kiekis

Iš Lenkijos sandėlių greitas ir saugus pristatymas

1) „POPDEER PD-E Pro“ - 4in1 daugiafunkcis rinkinukas automobiliui

2) „Proscenic P11 Ultra“ - 400W belaidis dulkių siurblys

3) „HiBREW H4B“ - 3in1 nešiojamas ir įkraunamas kavos aparatas

Išsamiau

USS Connecticut tebėra PSNS-IMF bazėje. Remontas prasidėjo 2023 m. vasarį. Tuo tarpu buvo vertinamas žalos mastas. Laivų statyklos darbuotojai nustatė didelę laivo priekio ir vairo apgadinimą, tačiau nurodė, kad laivas yra paruoštas visapusiškam remontui.

Iš pradžių tikėtasi, kad JAV Kongresas 2021 m. gruodžio mėn. patvirtins USS Connecticut rekonstrukcijos biudžetą. Kaip tuo metu pranešė „Forbes“, biudžetas siekė 50 mln. dolerių, iš kurių vien 10 mln. dolerių turėjo būti skirti naujam laivo, kuris patyrė didžiausią žalą, laivo priekio kupolui. Tačiau remonto išlaidos greičiausiai jau išaugo.

Laivo remontas atliekamas pagal išplėstinį remontą su pasirinktu ribotu prieinamumu – techninės priežiūros procesą, kuris taikomas visiems JAV povandeniniams laivams per visą jų eksploatavimo laiką. Tai reiškia, kad USS Connecticut gali gauti ne tik būtinus remonto darbus, bet ir svarbius atnaujinimus.

 

Remiantis naujausia JAV karinio jūrų laivyno spaudos biuro pateikta informacija, „The War Zone“ praneša, kad tikimasi, jog USS Connecticut remontas bus baigtas ir laivas grįš į tarnybą iki 2026 m. pabaigos. Tai nauja data, patvirtinta po pradinių patikinimų.

JAV karinio jūrų laivyno 2025 metų biudžeto dokumentuose jau buvo atskleisti dideli iššūkiai, susiję su USS Connecticut remontu.

Seawolf klasės povandeninių laivų išlaikymo strategijoje nebuvo numatytas pakaitinių laivapriekio kupolų tiekimas; todėl Karinio jūrų laivyno inventoriuje nėra jokių pakaitinių laivapriekio kupolų šiems povandeniniams laivams.

 

Užsitęsęs USS Connecticut remontas yra dėl to, kad tai tik vienas iš trijų savo klasės laivų. Įprasta procedūra tokiose situacijose yra gauti dalis iš panašių laivų, kurie jau buvo išmontuoti. Su Seawolf tai neįmanoma, nes visi jie vis dar veikia.

Šie laivai buvo suprojektuoti devintajame dešimtmetyje. Tuo metu jie buvo įsivaizduojami kaip dideli atakos laivai, kurių pagrindinė užduotis – sunaikinti sovietinius povandeninius laivus. Laivai turėjo būti aprūpinti pažangiausiomis technologijomis, galinčiomis dešimtmečiais pranokti sovietinius lavus.

Seawolf klasės laivai yra varomi branduoliniais varikliais, juose įrengti 220 MW galios S6W reaktoriai, kurių maksimali rotoriaus veleno galia dėl dviejų garo turbinų siekia iki 43 MW. Jų maksimalus greitis siekia iki 65 km/val. Laivai turi aštuonis torpedinius vamzdžius, galinčius paleisti Mk 48 torpedas, taip pat „Harpoon“ ir „Tomahawk“ raketas.

 

Dar prieš pradedant eksploatuoti pirmąjį naujos klasės laivą (USS Seawolf priimtas 1997 m.), žlugo SSRS, o kartu iškilo ir didelių karo meto išlaidų poreikis JAV. Todėl, investavus milžiniškas pinigų sumas į Seawolf projektą, buvo nuspręsta gerokai sumažinti laivų skaičių – iš planuotų 12 liko tik 3 (USS Seawolf, USS Connecticut ir USS Jimmy Carter).

Šiuo metu Seawolf klasės laivus Jungtinių Valstijų karinis jūrų laivynas naudoja kaip daugiafunkcinius laivus. Trečiasis laivas, USS Jimmy Carter, yra specialus poklasis, pasižymintis specialia korpuso sekcija, kuri laivą prailgina 30 metrų. Šioje sekcijoje yra įranga povandeninio šnipinėjimo misijoms.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(7)
(4)
(3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()