„Strategija žlugo: karo su Rusija atveju Europos infrastruktūra sukeltų problemų NATO“  ()

Europa nėra pasiruošusi.


NATO vėliava
NATO vėliava
© daniel_diaz_bardillo (Pixabay Content Licence)|https://pixabay.com/illustrations/logo-nato-blue-metal-star-2297855/

Visi šio ciklo įrašai

  • 2025-08-04 „Strategija žlugo: karo su Rusija atveju Europos infrastruktūra sukeltų problemų NATO“  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Strategija žlugo: karo su Rusija atveju Europos infrastruktūra keltų problemų NATO.

Jei Maskva kirstų rytinę Europos Sąjungos sieną, NATO tankai rizikuotų įstrigti ne mūšio lauke, o po tiltu. Arba per siaurame tunelyje. Arba pasienyje, įsipainioję į biurokratiją. Tokį scenarijų aiškiai išdėstė Europos transporto komisaras Apostolos Tzitzikostas interviu „Financial Times“.

Europos infrastruktūra nėra skirta greitam kariniam mobilumui, o konflikto su Rusija atveju tai galėtų tapti strategine rizika. „Turime senus tiltus, kuriuos reikia stiprinti, tiltus, kurie per siauri, kad juos būtų galima praplatinti, o kai kuriais atvejais – tiltus, kurių dar net nėra“, – sakė Tzitzikostas. „Šiandien kariuomenės perkėlimas iš Vakarų į Rytus gali užtrukti savaites, o kai kuriais atvejais – mėnesius.“

[EU+Kuponai] Mažiausia kaina istorijoje! Aukščiausia klasė. Obliavimo staklės, kurių seniai ieškojote. Paskutiniai vienetai (Video)
4911 5

Mažiausia kaina istorijoje

Specialūs kuponai

Galioja iki 2025-07-21

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Tada komisaras pasiūlė 17 milijardų eurų vertės planą, pagal kurį būtų atnaujinami penki šimtai infrastruktūros centrų keturiuose Europos kariniuose koridoriuose, apibrėžtuose koordinuojant veiksmus su NATO. Dėl saugumo priežasčių detalės laikomos konfidencialiomis, tačiau logika aiški: civilinius kelius ir geležinkelius paversti arterijomis, galinčiomis atlaikyti didelio masto karinių operacijų spaudimą.

Problemos esmė slypi skaičiuose. Europos keliai yra skirti sunkvežimiams, sveriantiems iki keturiasdešimties tonų. Tankas sveria iki septyniasdešimties tonų. Be to, geležinkelių sistema nėra homogeniška: skirtingi techniniai standartai tarp šalių, nesuderinami bėgiai ir skirtingi muitinės reglamentai sukuria kliūtis judėjimo greičiui. Prie to prisideda biurokratinės kliūtys, dėl kurių, kaip sakė Tzitzikostas, tankai gali „įstrigti tarp dokumentų“.

 

Projektas, kuris turėtų būti oficialiai pristatytas iki metų pabaigos, yra platesnio strateginio pasirengimo proceso visame žemyne dalis. Europos Sąjunga pradėjo perginklavimo planą, pagal kurį gali būti investuojama iki aštuonių šimtų milijardų eurų, iš dalies reaguojant į galimą Jungtinių Valstijų atsiskyrimą nuo Europos saugumo. Naujasis NATO generalinis sekretorius Markas Rutte perspėjo, kad Rusija gali užpulti bet kurią narę iki 2030 m.

 

Tačiau šie ambicijos prieštarauja biudžeto realybei: siūlomi septyniolika milijardų eurų gali būti sumažinti derybų dėl 2028–2034 m. biudžeto metu. Tuo tarpu karas Ukrainoje parodė, kad logistika yra viena pirmųjų šiuolaikinių konfliktų aukų, bet kartu ir vienas pirmųjų lemiamų ginklų. Tie, kurie gali perkelti žmones ir įrangą per kelias valandas, o ne savaites, turi strateginį pranašumą. Ir šiandien visa Europa dar nėra pasiruošusi.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(0)
(0)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()