Amžiams pakeitė karybą. Koks pirmasis pasaulyje viršgarsinis naikintuvas? (Foto, Video)  ()

Atsiradus F-100 „Super Sabre“, oro kovos įžengė į naują erą, kai garso greitis tapo norma.


F-100 Super Sabre
F-100 Super Sabre
© Michaela Pereckas, CC BY 2.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:F-100_Airventure_2015.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Viršgarsinės aviacijos istorija prasidėjo ne nuo reaktyvinio lėktuvo, o nuo eksperimentinio raketinio „Bell X-1“, kuris 1947 m. pakilo į 13 km aukštį ir kapitono Chucko Yeagerio dėka peržengė 1,06 macho garso barjerą. Tai pakeitė suvokimą apie aviacijos galimybes ir padėjo pamatus būsimai plėtrai.

Kitas žingsnis buvo JAV naikintuvas F-100 „Super Sabre“ – pirmasis pasaulyje masinės gamybos viršgarsinis reaktyvinis lėktuvas, kurį sukūrė „North American Aviation“. Pirmasis skrydis įvyko 1953 m. gegužės 25 dieną, o masiškai buvo priimtas 1955 m.

[EU+Kuponai] Mažiausia kaina istorijoje! Aukščiausia klasė. Obliavimo staklės, kurių seniai ieškojote. Paskutiniai vienetai (Video)
6782 5

Mažiausia kaina istorijoje

Specialūs kuponai

Galioja iki 2025-07-21

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Nors iš pradžių jo naudojimas buvo ribotas, jis pradėjo naujas ginklavimosi varžybas ore. Jungtinės Valstijos, SSRS ir kitos šalys pradėjo kurti savo viršgarsinius orlaivius. Sovietinis MiG-19 buvo atsakas į F-100 ir netgi pralenkė jį greičiu, pasiekdamas 1475 km/val.

 

Vietnamo karo metu F-100 suvaidino aktyvų vaidmenį, teikdamas artimą oro paramą, nerdamas link taikinio ir per kelias sekundes dingdamas iš radarų. Viršgarsinis greitis visiškai pakeitė kovų pobūdį: iš lėtų Antrojo pasaulinio karo oro kautynių jos virto žaibiškais susidūrimais, kur reakcija ir technologijos lėmė viską.

 

 

F-100 buvo ištisos kovos mašinų kartos – nuo F-117 „Nighthawk“ iki šiuolaikinio B-21 – pirmtakas. Nors šiandieniniai orlaiviai gali pasiekti daugiau nei 3000 km/val. greitį ir turi moderniausias kompiuterines sistemas, būtent „Super Sabre“ įrodė, kad garso barjeras – ne riba, o nauja pradžia.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(1)
(0)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()