Kiek laiko F-35 gali skristi be degalų papildymo? „Atsakymas nustebins“  ()

Naikintuvas F-35 įspūdingas technologijų požiūriu, tačiau turi esminį apribojimą – jis nėra skirtas tolimojo nuotolio misijoms.


F-35
F-35
© Pexels (atvira licencija) | https://www.pexels.com/photo/f-35-fighters-on-the-tarmac-at-an-air-show-18119106/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nepaisant pažangios elektronikos, gebėjimo išlikti nematomam radarams ir didelio kovinio efektyvumo, F-35 turi silpnąją vietąribotą skrydžio nuotolį be degalų papildymo. Šiuolaikiniame kare tai ne tik nepatogumas – tai logistinis iššūkis.

Kiek laiko galima skristi be degalų papildymo?

  • F-35A (JAV oro pajėgos): iki 1200 jūrmylių (2200 km), kovos spindulys — 590 jūrmylių (1090 km);
  • F-35B (Jūrų pėstininkų korpusas, vertikalus kilimas): kovos spindulys — 450 jūrmylių (833 km);
  • F-35C (lėktuvnešiams): tolimiausias atstumas — iki 1200 jūrmylių (2222 km), kovos spindulys 600 jūrmylių (1111 km).
[Mažiausios kainos] Aliexpress rinkinukas! Fantastiškų kainų ir galimybių multimedijų sistemos, baterijų-akumuliatorių testeriai ir turbo pūtikliai-siurbliai
4636 4

Specialus rinkinukas

Labai ribotas kiekis

Sutvarkyti visi mokesčiai

Greitas ir saugus pristatymas

1) „Fiizreal X50“ - labai mobilūs, rankiniai pūtikliai-siurbliai

2) „Fiizreal PBRM-1“ - baterijų-akumuliatorių testeris (tikriklis)

3) Portabili automobilinė multimedijos sistema (modelis - B5)

Išsamiau

Tačiau šie skaičiai taikomi idealioms sąlygoms. Iš tikrųjų tai yra 25–35 minutės aktyvios kovos laiko konflikto zonoje. Tada lėktuvas arba grįžta, arba jam reikia pasipildyti degalų.

Šiuolaikinėse operacijose F-35 beveik visada reikia papildyti degalus ore. Ir ne vieną kartą. Jei lėktuvas nuskrenda daugiau nei 1000 km, atlieka misiją ir grįžta, jam reikia papildyti degalus bent du kartus. O ilgoms misijoms – dar daugiau.

Tai sukuria logistinį pažeidžiamumą:

  • kiekvienas degalų papildymas yra dar viena rizika;
  • kiekvienas degalų papildymas yra potenciali gedimo vieta;
  • vieno pagalbinio elemento praradimas kelia grėsmę visai misijai.

Proveržis: išoriniai degalų bakai

 

JAV oro pajėgos jau ieško šios problemos sprendimo. Atnaujinant naikintuvus, kuriami išoriniai pakabinami degalų bakai, kurie leistų F-35 skristi toliau, neprisirišant prie degalų papildymo orlaivių.

Tikimasi, kad naujieji bakai papildys kuro atsargas daugiau nei 3,5 tonos, taip padidindami F-35A kovos spindulį iki daugiau nei 1770 kilometrų (maždaug dvigubai didesnio nei dabartinio).

Izraelio patirtis

 

Izraelio naikintuvai F-35I „Adir“ jau naudojo modifikuotus bakus skrydžių virš Irano metu. Tai leido smogti be oro paramos – degalai buvo pilami prieš įskriejant į priešo erdvę, siekiant išlaikyti „nematomumą“.

JAV siekia atkartoti šį metodą, numesdama tuščius bakus prieš juos aptinkant radarui. Tačiau tai dar viena problema: kiekvienas numestas bakas yra dar vienas rizikos elementas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(12)
(3)
(9)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: