Kiek laiko F-35 gali skristi be degalų papildymo? „Atsakymas nustebins“  ()

Naikintuvas F-35 įspūdingas technologijų požiūriu, tačiau turi esminį apribojimą – jis nėra skirtas tolimojo nuotolio misijoms.


F-35
F-35
© Pexels (atvira licencija) | https://www.pexels.com/photo/f-35-fighters-on-the-tarmac-at-an-air-show-18119106/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nepaisant pažangios elektronikos, gebėjimo išlikti nematomam radarams ir didelio kovinio efektyvumo, F-35 turi silpnąją vietąribotą skrydžio nuotolį be degalų papildymo. Šiuolaikiniame kare tai ne tik nepatogumas – tai logistinis iššūkis.

Kiek laiko galima skristi be degalų papildymo?

  • F-35A (JAV oro pajėgos): iki 1200 jūrmylių (2200 km), kovos spindulys — 590 jūrmylių (1090 km);
  • F-35B (Jūrų pėstininkų korpusas, vertikalus kilimas): kovos spindulys — 450 jūrmylių (833 km);
  • F-35C (lėktuvnešiams): tolimiausias atstumas — iki 1200 jūrmylių (2222 km), kovos spindulys 600 jūrmylių (1111 km).
[EU+Kuponai] Mažiausia kaina istorijoje! Aukščiausia klasė. Obliavimo staklės, kurių seniai ieškojote. Paskutiniai vienetai (Video)
8744 5

Mažiausia kaina istorijoje

Specialūs kuponai

Galioja iki 2025-07-21

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Tačiau šie skaičiai taikomi idealioms sąlygoms. Iš tikrųjų tai yra 25–35 minutės aktyvios kovos laiko konflikto zonoje. Tada lėktuvas arba grįžta, arba jam reikia pasipildyti degalų.

Šiuolaikinėse operacijose F-35 beveik visada reikia papildyti degalus ore. Ir ne vieną kartą. Jei lėktuvas nuskrenda daugiau nei 1000 km, atlieka misiją ir grįžta, jam reikia papildyti degalus bent du kartus. O ilgoms misijoms – dar daugiau.

Tai sukuria logistinį pažeidžiamumą:

  • kiekvienas degalų papildymas yra dar viena rizika;
  • kiekvienas degalų papildymas yra potenciali gedimo vieta;
  • vieno pagalbinio elemento praradimas kelia grėsmę visai misijai.

Proveržis: išoriniai degalų bakai

 

JAV oro pajėgos jau ieško šios problemos sprendimo. Atnaujinant naikintuvus, kuriami išoriniai pakabinami degalų bakai, kurie leistų F-35 skristi toliau, neprisirišant prie degalų papildymo orlaivių.

Tikimasi, kad naujieji bakai papildys kuro atsargas daugiau nei 3,5 tonos, taip padidindami F-35A kovos spindulį iki daugiau nei 1770 kilometrų (maždaug dvigubai didesnio nei dabartinio).

Izraelio patirtis

 

Izraelio naikintuvai F-35I „Adir“ jau naudojo modifikuotus bakus skrydžių virš Irano metu. Tai leido smogti be oro paramos – degalai buvo pilami prieš įskriejant į priešo erdvę, siekiant išlaikyti „nematomumą“.

JAV siekia atkartoti šį metodą, numesdama tuščius bakus prieš juos aptinkant radarui. Tačiau tai dar viena problema: kiekvienas numestas bakas yra dar vienas rizikos elementas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(11)
(3)
(8)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: