Ukrainai – naikintuvai F/A-18? Iš netikėtos vietos. Viena šalis jų jau atsisakė ()
Malaizija peržiūrėjo savo planus ir atsisakė F/A-18 naikintuvų pirkimo iš Kuveito, o šios priežastys rodo, koks abejotinas šis sprendimas yra ir Ukrainai.

© US Air Force | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:FA-18C_desert_refueling.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Malaizija atsisakė pirkti F/A-18C/D naikintuvus iš Kuveito. Atrodytų, kad tai galėtų būti galimybė Ukrainai sustiprinti savo vakarietiškų lėktuvų parką, tačiau atidžiau panagrinėjus, tai nėra pats geriausias pasiūlymas.
Kaip praneša „Twentytwo13“, remdamasi savo šaltiniais, sandoris dėl orlaivio įsigijimo faktiškai žlugo. Ir tam įtakos turėjo sudėtingos, bet iš tikrųjų labai suprantamos ir logiškos priežastys. Nors ši idėja, kaip pakeisti rusiškus orlaivius, buvo svarstoma jau seniai.
Kuveitas pradės sutarties perdavimą tik tada, kai gaus dabartinio parko pakaitalą. Tam jis užsakė 28 F/A-18E/F „Super Hornet“ naikintuvus, kurie turėjo būti pristatyti 2021 m., tačiau dėl įvairių priežasčių buvo vėlavimų.
|
Šiuo metu naujų orlaivių, kurie jau pagaminti ir perduoti JAV kariniam jūrų laivynui, pristatymas planuojamas 2026 m., nebent kiltų naujų problemų. Tačiau net ir tada naikintuvai kovinę tarnybą pradės tik 2027–2028 m.
Tai reiškia, kad Malaizija turės palaukti dar kelerius metus, kol gaus užsakymą. Jau nekalbant apie tai, kad ji planuoja visiškai atsisakyti savo dabartinio F/A-18D lėktuvų parko 2032–2035 m.
Kita priežastis yra ta, kad Kuveito naikintuvuose naudojama senesnė SCS25XK programinės įrangos versija, o ne naujesnė SCS29C, naudojama Malaizijos naikintuvuose. Atnaujinimas kainuos 4 mln. dolerių vienam orlaiviui.
Tačiau tai dar ne viskas, nes Kuveito F/A-18 taip pat turi senąjį AN/APG-65 radarą ir net neturi „Link 16“. Be to, nors jų lėktuvų korpusai dar tarnauja ilgai, jie yra labai susidėvėję dėl eksploatavimo gana ekstremaliomis oro sąlygomis.
Tai yra, Malaizijai tokių orlaivių įsigijimas gali būti tuščias pinigų švaistymas, kuris nepadengs esamų poreikių, nepaisant to, kad daugelis šalies kaimynų dairosi į penktos kartos naikintuvus.
Atsižvelgiant į ribotą finansavimą ir poreikius, nieko nestebina susitarimo atmetimas, nors birželį jį netgi patvirtino JAV. Geriau iš tikrųjų ieškoti modernesnių alternatyvų, kurios tarnautų daugelį metų.
Kalbant apie Ukrainą, dėl tų pačių priežasčių labai abejotinas ir Kuveito F/A-18 perdavimas. Bent jau pradedant būtinybe laukti kelerius metus su galimais papildomais vėlavimais ir baigiant orlaivių techninės priežiūros klausimu.
Kai kas gali sakyti, kad reikia tiesiog padidinti Ukrainos oro laivyno dydį, tačiau atsižvelgiant į jau egzistuojantį „zoologijos sodą“ su „Mirage-2000“ ir F-16, dar vieno abejotinos perspektyvos varianto pridėjimas kelia klausimų. Ypač turint omenyje, kad lėktuvai iš Kuveito atvyks negreitai.