Engelso bazėje – chaosas: Rusijos strateginiai bombonešiai tapo bejėgiai ()
Iš Engelso bazės pakilę „Tu-160“ bombonešiai nesugebėjo įvykdyti kovinių užduočių.

© Andrey Belenko (CC BY 2.0) | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:3_Tupolev_Tu-160_in_flight_over_Moscow.jpg
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naktį iš rugsėjo 2-osios į 3-iąją Rusijos strateginė aviacija patyrė techninių problemų. Dėl to iš Engelso bazės pakilę „Tu-160“ bombonešiai nesugebėjo įvykdyti kovinių skrydžių.
Rusijai nepavyko pakelti į orą „Tu-160“ bombonešių, pažymėtų borto numeriais „04“ ir „16“. Pirmasis iš jų nepaleido raketų dėl paleidimo mechanizmo gedimo. Į antrąjį bombonešį trenkė žaibas, todėl jis buvo priverstas nutraukti kovinių užduočių vykdymą. Dėl nežinomų priežasčių iš Engelso bazės taip pat nepakilo trečias lėktuvas (tai galėjo būti „Tu-160“ arba „Tu-95“).
Jais puolama Ukraina
Engelso bazėje dislokuoti strateginiai bombonešiai nuo pat Rusijos invazijos pradžios naudojami atakoms prieš Ukrainą. Dėl šios priežasties ši bazė ne kartą tapo Ukrainos smūgių taikiniu.
|
Bombonešiai „Tu-160“ ir „Tu-95“ yra pagrindiniai Rusijos oro pajėgų arsenalo elementai. Pasak Didžiosios Britanijos karinės žvalgybos, Rusija nusprendė statyti angarus oro bazėse netoli Ukrainos sienos, kad apsaugotų savo lėktuvus nuo dronų atakų.
Rusijos strateginiai bombonešiai
Nepaisant sunkumų, susijusių su šių bombonešių eksploatavimu, Maskva tęsia jų modernizaciją. „Tu-160“, dar vadinamas „Baltąja gulbe“, yra kintamos sparnų geometrijos lėktuvas. Jis gali pasiekti 2 Machų greitį (apie 2,5 tūkst. km/val.) ir vykdyti operacijas dideliais atstumais be papildomo degalų papildymo.
Šis bombonešis gali gabenti iki 45 tonų ginkluotės, tarp jų – 12 sparnuotųjų raketų „Ch-101“. „Tu-160“ gamyba pradėta 1984 m., o po pertraukos atnaujinta 2017-aisiais. Šiuo metu Rusija turi 18 modernizuotų „Tu-160M“ bombonešių.
„Tu-95“, dar vadinamas „Lokiu“, į tarnybą priimtas XX a. 6-ajame dešimtmetyje. Tai vienas ilgiausiai eksploatuojamų karinių lėktuvų pasaulyje. Jame sumontuoti keturi turbopropeleriniai varikliai, leidžiantys pasiekti iki 920 km/val. greitį, o veikimo nuotolis siekia apie 15 tūkst. km.
Šis bombonešis pritaikytas įvairiai ginkluotei gabenti, įskaitant ilgojo nuotolio sparnuotąsias raketas. Jo konstrukcija leidžia transportuoti iki 15 tonų kovinio krovinio.