F-35 žudikas. Rusija atgaivina MiG-41 ()
Rusija baigė kurti naujos kartos naikintuvą MiG-41, o prototipas turėtų pradėti skraidyti ateinančiais metais.

© Ekrano kopija | https://x.com/FHAeromedia/status/1974059300197736899/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Orlaivis pozicionuojamas kaip MiG-31 įpėdinis ir skirtas kovoti su hipergarsinėmis raketomis, slaptaisiais orlaiviais, įskaitant F-35, ir netgi taikiniais žemojoje Žemės orbitoje.
MiG-41 kuriamas kaip PAK DP programos dalis ir pozicionuojamas kaip naujos kartos daugiafunkcis tolimojo nuotolio perėmėjas.
Užduotys, kurias turi atlikti naujasis orlaivis, gerokai peržengia klasikinės oro gynybos ribas. MiG-41 turi perimti ne tik strateginius bombonešius, bet ir hipergarsines raketas, slaptus orlaivius, tokius kaip F-35, taip pat atlikti priešpalydovinės gynybos misijas.
Pasak į atsargą išėjusio Rusijos aviacijos generolo majoro Vladimiro Popovo, projektas paremtas sovietmečio pasiekimais, kai greitaeigiai naikintuvai buvo tiriami dar devintajame dešimtmetyje. Tačiau tada kūrimas buvo sustabdytas ir atnaujintas tik 2010-aisiais, jau su atnaujinta koncepcija.
|
Pagrindinis MiG-41 bruožas – dėmesys itin dideliam greičiui ir aukščiui. Orlaivis turėtų įsibėgėti iki daugiau nei 4 machų ir skristi aukštyje, artimame kosmoso aukščiui. Palyginimui, jo pirmtakas MiG-31 išvysto apie 2,8 machų greitį ir gali skristi iki 20 km aukštyje.
Tačiau ekspertai atkreipia dėmesį į rimtus technologinius iššūkius: ilgalaikiam skrydžiui didesniu nei 4 machų greičiu reikia naudoti karščiui atsparias kompozitines medžiagas, aušinimo sistemas ir naujus energijos sprendimus. Tokie sunkumai kartu su finansavimo stoka gali sulėtinti programos įgyvendinimą.
Ekspertai taip pat primena, kad Rusija jau susidūrė su vėlavimais ir apribojimais kituose orlaivių projektuose. Pavyzdžiui, pagal Su-57 programą, pradėtą dar 2000-aisiais, iki šiol pristatytas tik ribotas skaičius lėktuvų. Todėl MiG-41 sėkmė priklausys ne tik nuo inžinerinių sprendimų, bet ir nuo pramonės pasirengimo užtikrinti serijinę gamybą.