Tyliausias kada nors sukurtas lėktuvas. „Jo negirdėsite, net jei jis skris virš galvos“ (Video)  ()

Ekspertai teigia, kad tai tyliausias kada nors pagamintas lėktuvas.


Lockheed YO-3A Quiet Star
Lockheed YO-3A Quiet Star
© NASA Photo / Tony Landis | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Quiet_Research_Aircraft_YO-3A_NASA.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Visi orlaiviai, ypač naikintuvai, yra triukšmingi. Pasak JK oro eismo valdymo tarnybos, lėktuvas, besileidžiantis 300 metrų aukštyje, sukuria vidutiniškai 70 decibelų triukšmo lygį. Tačiau yra modelių, kurie yra visiškai tylūs – išsiaiškinkite, kuris orlaivis yra tyliausias ir kodėl.

Triukšmingas variklio veikimas yra kritinis bet kurio orlaivio aspektas, tačiau tobulėjant technologijoms, inžinieriams pavyko sumažinti triukšmo lygį apie 90 %.

Vienas iš tokių modelių buvo lėktuvas „Lockheed YO-3A Quiet Star“ – jis buvo suprojektuotas JAV Vietnamo karo metu ir buvo naudojamas žvalgybos tikslais. Ilgis – apie 9 metrai, sparnų mojis – 17 metrų, gali skristi apie 4200 metrų aukštyje. Nepaisant šių savybių, orlaivis buvo dar arčiau žemės – apie 600 metrų aukštyje.

[EU+Kuponai] Lietuvoje taip pigiai nerasite! Vėjo jėgainių rinkiniai. Energetinė nepriklausomybė kur tik jums reikia
5567 4 2

Fantastiškai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

30 dienų pinigų grąžinimo garantija

Išsamiau

Tie patys slapti naikintuvai ir bombonešiai gali aptikti radijo bangas ir jas numušti arba išsklaidyti, todėl radarams nepasiekiami, tačiau žmogus gali jas pastebėti. „Lockheed YO-3A Quiet Star“ atveju viskas kitaip – ​​jo nepastebėjo net patruliai naktį.

Lėktuvas buvo aprūpintas infraraudonųjų spindulių vaizdo ieškikliu ir periskopu, kurie leido amerikiečių pilotams Vietnamo karo metu matyti priešą džiunglėse neišduodant savęs. Reikalas tas, kad vietnamiečiai sėkmingai vykdė partizaninį karą, pasinaudodami jiems pažįstamo reljefo savybėmis, ir jei orlaivis negalėdavo tyliai prie jų priartėti, žvalgybos operacija žlugdavo. Tam reikėjo ypač tylių orlaivių.

 

Pažangiųjų tyrimų projektų agentūra (DARPA) pradėjo kurti sprendimą 1967 m. Inžinieriai rėmėsi „Schweizer SGS 2-32“ lėktuvu ir pritaikė jo konstrukciją. Rezultatas buvo QT-2 prototipas, vėliau pramintas „Tyliąja žvaigžde“ (Quiet Star) dėl lėčiau besisukančių sraigtų ir tylesnio variklio.

Per visą Vietnamo karą jis buvo aptiktas tik vieną kartą, kai pilotas įjungė nusileidimo šviesas ir taip išdavė save priešui.

 

Iš viso Amerikos mokslininkams pavyko pagaminti 11 tokių orlaivių, kurių kiekvienas buvo laikomas kovos vienetu, kuris vėliau įvykdė savo užduotis. Be to, orlaivis taikos metu buvo sėkmingai naudojamas tokiems tikslams, apie kuriuos inžinieriai iš pradžių net negalėjo pagalvoti.

Po karo „Lockheed YO-3A“ liko tarnyboje Jungtinėse Valstijose, FTB jį naudojo slaptose operacijose nusikaltėliams sekti, o Luizianos laukinės gamtos ir žuvininkystės departamentas – gamtosaugos tikslais, sekant tuos, kurie kenkė aplinkai ir užsiėmė brakonieriavimu.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(10)
(0)
(10)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()