F-16 – „senukas“? Nejuokaukite. Štai kas nutiko po atnaujinimo  ()

Beveik visiškai kitoks lėktuvas.


Asociatyvus pav.
Asociatyvus pav.
© TheDigitalArtist (Pixabay Content Licence)|https://pixabay.com/photos/fighter-jet-f16-military-aircraft-3286728/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Karinių oro pajėgų naikintuvas F-16, sukurtas aštuntajame dešimtmetyje, gavo F-35 technologiją kaip dalį didelio masto viso parko pertvarkymo, kuriuo buvo siekiama pagerinti taikymąsi į taikinius, atakų tikslumą ir kompiuterinių sistemų patobulinimus – pratęsti naikintuvo kovinį gyvavimo laiką iki pat 2040-ųjų.

Gali būti sunku įsivaizduoti, kad šiandieninių Karinių oro pajėgų F-16 ištakos siekia aštuntąjį dešimtmetį, todėl kai kurie gali susimąstyti, kaip šis kovinis orlaivis išlaikė savo kovinį aktualumą ir našumą dinamiškoje 2020-ųjų grėsmių aplinkoje.

Atsakymas iš tikrųjų gana išsamus ir susiformavo per ilgą laiką, kai buvo pradėta ir išsaugota F-16 eksploatavimo laikotarpio pratęsimo programa, kurios metu buvo atnaujinta viršutinio sparno apdaila ir detalės, pakoreguota pertvara ir kabina, o orlaivis aprūpintas F-35 aktyvia elektroniniu būdu skenuojama masyvu (AESA).

[Mažiausia kaina istorijoje!] Lietuvos apžvalgininkas: „Aukščiausios kokybės 3in1 suvirinimo aparatas. Tinka ir mėgėjams, ir profesionalams“ (Video, „VEVOR MIG-200/250“)
1620 2

Nuostabios kainos

Specialūs kuponai

Iš Europos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

Su AESA F-16 įdiegė visiškai naują galimybę rasti, aptikti ir sekti priešo grėsmes daug didesniu atstumu.

Eksploatavimo trukmės pratęsimo programos (SLEP) tikslas buvo pailginti F-16 skrydžio laiką nuo maždaug šešių iki septynių tūkstančių skrydžio valandų iki 8000 ar daugiau skrydžio valandų.

Be to, tarnybos pasitikėjimas atnaujinimais paskatino planą, pagal kurį F-16 skrydžio laikas būtų pratęstas iki 12 000 valandų.

AESA radaras, kuris, pasak „Lockheed“ kūrėjų, gali sekti iki 20 taikinių vienu metu, yra didžiulis atnaujinimas, palyginti su ankstesniu mechaniškai nuskaitytu F-16 radaru.

Dėl gebėjimo sekti kelis taikinius AESA radaras gali nuskaityti 360 laipsnių sferą, įskaitant horizontalius, vertikalius ir įstrižainius vektorius.

Nenuostabu, kad pastaraisiais metais F-16 taip pat gavo naują kabinos avioniką, įskaitant judančio žemėlapio ekranus, kabinos vaizdo ir skaitmeninės grafikos ekranus, taip pat naujas taikinių sekimo sistemas.

 

Patobulintuose F-16 lėktuvuose taip pat naudojamas didelis automatizavimo laipsnis, siekiant atlaisvinti piloto dėmesį ir darbo krūvį.

Automatiškai savarankiškai atlikdamas įvairias svarbias procedūrines funkcijas, pilotas gali labiau sutelkti dėmesį į kitas misijai svarbias užduotis.

Be Karinių oro pajėgų SLEP, „Lockheed Martin“ taip pat kuria naują F-16v variantą, kuris ir toliau kelia sąjungininkų visame pasaulyje susidomėjimą.

F-16v taip pat naudoja naujus kompiuterius ir programinę įrangą, taip pat didelės raiškos kabinos ekraną.

„V“ modelyje taip pat yra nauja duomenų magistralė, elektroninės kovos rinkinys, raketų įspėjimo jutiklis ir prie šalmo montuojama signalizavimo sistema.

 

F-16v ne tik turi automatinę automatinę raketų stebėjimo sistemą (AESA), bet ir integruotą aukštųjų technologijų, naujos kartos taikinio nustatymo sistemą, vadinamą infraraudonųjų spindulių paieška ir sekimu (IRST). IRST, plačiai naudojama F/A-18 „Super Hornets“, yra pasyvus, tolimojo nuotolio jutiklis, kuris ieško ir aptinka infraraudonųjų spindulių spinduliuotę.

Panašiai kaip AESA, IRST gali sekti kelis taikinius vienu metu ir veikti elektromagnetinio karo aplinkoje.

Būdamas pasyvus, tolimojo nuotolio jutiklis, galintis užtikrinti taikinių nustatymą ore, IRST įveda naujus kovos kintamuosius F-16.

Iš esmės, nors senesnio orlaivio atnaujinimui yra ribos, šiandieninis F-16 yra beveik visiškai kitoks lėktuvas, išskyrus tai, kad vis dar turi pagrindinę korpuso konfigūraciją.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(4)
(0)
(4)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: