Japonijos oro monstras jau danguje: F-15JSI gali smogti toliau nei bet kada ()
Pagrindinė jo misija – oro erdvės gynyba, įskaitant greitą užsienio orlaivių, artėjančių prie Japonijos oro erdvės ar ją pažeidžiančių, perėmimą.
© Stop kadras | https://www.youtube.com/watch?v=c3nyEJJL5bc
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nors dauguma naikintuvų buvo identiški baziniam F-15, JAV dėl saugumo sumetimų neįtraukė variklių ir kai kurios avionikos į licencijavimo sutartį, leisdamos japonams pritaikyti orlaivį pagal savo konkrečius poreikius.
Rezultatas buvo modifikuotas F-15, išlaikęs bazines charakteristikas ir kartu atitinkantis Japonijos strateginius reikalavimus.
Aštuntajame dešimtmetyje Japonijos oro pajėgos daugiausia sudarytos iš F-104 „Starfighter“ ir F-4WJ „Phantom II“. Nors orlaiviai tarnavo gerai, jie seno, ir tapo akivaizdu, kad Japonijai reikia naujo naikintuvo savo oro pajėgoms.
Įvertinusi daugybę kandidatų, Japonijos gynybos agentūra pasirinko F-15C/D „Eagle“ dėl neprilygstamo oro pranašumo misijose.
1978 m. pagrindiniu rangovu buvo pasirinkta „Mitsubishi Heavy Industries“, o 1981 m. pradėtas eksploatuoti pirmasis F-15J. Iš pradžių buvo gaminami mišrūs JAV ir Japonijoje surinkti orlaiviai, o „McDonnell Douglas“ pagamino pirmuosius kelis naikintuvus Sent Luise, vėliau „Mitsubishi“ pradėjo visapusišką licencijuotą gamybą. Programos pabaigoje Japonija įsigijo 203 vienviečius F-15J ir 20 dviviečių F-15DJ, todėl tapo didžiausia „Eagle“ naudotoja už Jungtinių Valstijų ribų.
|
F-15J išlaiko F-15C aerodinamines ir konstrukcines savybes, įskaitant dviejų variklių konfigūraciją, išlenktus sparnus ir šonuose sumontuotas oro įsiurbimo angas. Jo ilgis yra 19,4 metro, sparnų plotis – 13,1 metro, o aukštis – 5,6 metro.
Tuščio orlaivio svoris yra maždaug 12 700 kilogramų, o maksimalus kilimo svoris siekia 30 800 kilogramų. Galią tiekia du „Pratt & Whitney F100-PW-220E“ turboreaktyviniai varikliai, pagaminti pagal IHI licenciją, kurių kiekvienas sukuria 17 450 svarų trauką ir 25 000 svarų trauką su papildomu degikliu.
Tai suteikia orlaiviui galimybę pasiekti maksimalų 2,5 Macho greitį, 19 000 metrų skrydžio aukštį ir maždaug 4 600 kilometrų nuotolį. Ginkluotė: vienas 20 mm M61A1 „Vulcan“ pabūklas ir iki dešimties tvirtinimo taškų oras-oras raketoms, tokioms kaip AIM-7 „Sparrow“, AIM-9 „Sidewinder“, vėliau AIM-120 AMRAAM. Iš pradžių avionika buvo panaši į JAV F-15C, nors nebuvo įtrauktos tokios jautrios sistemos kaip pažangūs ECM komplektai ir branduolinių ginklų tiekimo galimybės.
Nuo pat paleidimo 1981 m. F-15J yra pagrindinis JASDF oro pranašumo naikintuvas. Pagrindinė jo misija – oro erdvės gynyba, įskaitant greitą užsienio orlaivių, artėjančių prie Japonijos oro erdvės ar ją pažeidžiančių, perėmimą. Vien 2016 m. F-15J buvo paleisti daugiau nei 1100 kartų, daugiausia reaguojant į Kinijos ir Rusijos įsiveržimus. Orlaivis skraido iš pagrindinių bazių, tokių kaip Naha, Komatsu ir Čitose, apimdamas plačią Japonijos oro gynybos identifikavimo zoną.
Jis taip pat dalyvauja bendrose pratybose su JAV pajėgomis ir sąjungininkėmis, stiprindamas Japonijos saugumo partnerystę. 2025 m. F-15J buvo dislokuotas Europoje pagal „Atlanto erelių“ misiją, o tai rodo augančius Japonijos ekspedicinius pajėgumus ir strateginį suderinamumą su NATO.
Yra keletas F-15J variantų. Standartinis F-15J yra vienvietis oro pranašumo naikintuvas, o F-15DJ yra dvivietis mokomasis lėktuvas, galintis atlikti kovines užduotis. Modernizacija leido sukurti patobulintas versijas, tokias kaip F-15J Kai ir F-15J MSIP (daugiapakopė tobulinimo programa), kuriose įdiegtos patobulintos avionikos ir radarų sistemos.
Naujausias atnaujintas standartas, žinomas kaip F-15JSI arba „Japan Super Interceptor“, apima pažangų radarą, elektroninės kovos sistemas ir tolimojo nuotolio smūgio galimybes.
Per daugelį metų F-15J buvo modernizuotas, kad išliktų aktualus šiuolaikiniam karui. J-MSIP programa, pradėta devintojo dešimtmečio pabaigoje, atnaujino avionikos, radarų ir ECM sistemas, kad neatsiliktų nuo besikeičiančių grėsmių. Visai neseniai, 2020 m., Japonija pradėjo F-15JSI programą, investuodama apie 4,5 mlrd. JAV dolerių į 68 F-15J atnaujinimą.
Šie patobulinimai apima AN/APG-82(V)1 AESA radarą, skirtą geresniam priešo aptikimui ir sekimui, EPAWSS („Eagle“ pasyviojo įspėjimo išgyvenamumo sistemą) pažangiam elektroniniam karui ir naują misijos kompiuterį (ADCP II), skirtą greitesniam duomenų apdorojimui.
AGM-158B JASSM-ER sparnuotųjų raketų integravimas suteikia F-15J tolimojo nuotolio smūgio galimybę, kurios anksčiau nebuvo Japonijos oro gynybos doktrinoje. Šie atnaujinimai suderina F-15JSI su JAV oro pajėgų F-15EX Eagle II pajėgumais, užtikrindami sąveiką ir pratęsdami tarnavimo laiką bent iki 2040 m.
F-15J išlieka nepakeičiamas Japonijos gynybos strategijoje, net ir pradėjus naudoti penktosios kartos naikintuvus, tokius kaip F-35A/B „Lightning II“.
Nors slaptieji orlaiviai puikiai pramuša priešo gynybą, F-15J siūlo neprilygstamą naudingąją galią ir ištvermę, todėl idealiai tinka oro dominavimui ir raketnešio vaidmenims kartu su slaptosiomis platformomis.
Japonijos sprendimas modernizuoti F-15J, atspindi ir fiskalinį apdairumą, ir strateginį būtinumą. Patobulinti F-15J papildys F-35 ir Japonijos būsimus šeštos kartos naikintuvus, kurie šiuo metu kuriami, sudarydami daugiasluoksnį gynybos tinklą, galintį atremti grėsmes iš Kinijos, Šiaurės Korėjos ir Rusijos.
Japonija siekia iki 2030 m. užbaigti F-15JSI atnaujinimus, paversdama šiuos orlaivius galingomis daugiafunkcėmis platformomis.
Jų integravimas su pažangiais jutikliais, elektroninės kovos įranga ir atstumo ginklais leis Japonijai projektuoti galią už savo tiesioginių sienų ribų, sustiprinant atgrasymą Indijos ir Ramiojo vandenyno regione.
Be to, Japonijos dalyvavimas tarptautinėse pratybose ir dislokavime rodo poslinkį link aktyvesnės saugumo pozicijos.
