Kinijos „povandeninis monstras“ jau juda. Analitikai pakraupę. „Gali išnykti po vandeniu akimirksniu“ (Foto)  ()

Yra dar daug neatsakytų klausimų.


Kinijos vėliava
Kinijos vėliava
© PublicDomainPictures (Pixabay Content Licence)|https://pixabay.com/photos/china-flag-ensign-symbol-country-15989/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kinijos trimaranas matomas pirmoje plačiai išplatintoje nuotraukoje, tačiau ji palieka daug neatsakytų klausimų. Vienas pagrindinių – kokia tikroji šio laivo paskirtis? Tuo pat metu detalės rodo, kad laivas gali būti visiškai arba beveik visiškai paniręs, todėl jis atitinka hibridinio dizaino koncepciją.

Nuotraukoje, kuri neseniai pradėjo plisti socialiniuose tinkluose, vandenyje matyti laivo profilis. Nors nuotraukos data nežinoma, vieta greičiausiai yra Huangpu laivų statykla Guangdžou provincijoje, kur laivas, kaip pranešama, buvo pastebėtas palydovinėse nuotraukose per pastaruosius kelis mėnesius. Ankstesnes žinias apie laivo išvaizdą pateikė  karinio jūrų laivyno analitikas H. I. Suttonas, kuris kruopščiai peržiūrėjo nuotrauką, kurioje laivas vis dar buvo uždengtas brezentu.

[„Black Friday“ mega pasiūlymas] 200+ šalių! Viena geriausių eSIM paslaugų pasaulyje. Lietuvių „Saily“ + „NordVPN“ dovanų (Video)
3497

„Saily“ yra viena geriausių eSIM paslaugų pasaulyje, kuri suteikia gausa galimybių už ko gero geriausią kainą visoje rinkoje. Visame pasaulyje žinoma lietuvių kompanija mūsų skaitytojams turi specialių pasiūlymų.

Išsamiau

Kaip matyti iš palydovinių vaizdų, juodas laivas turi ir paviršinių, ir povandeninių laivų bruožų. Anksčiau buvo pastebėta aptaki laivo forma, rodanti didelį efektyvumą. Tačiau žiūrint iš šio kampo, maždaug 210 pėdų (64 m) ilgio laivas neatrodo pritaikytas maksimaliai greičio ar našumo siekiui, bent jau ne kaip pagrindinis prioritetas. Tuo pat metu, iš šio rakurso dar ryškiau matyti povandeninį laivą primenantis bokštelis.

 

Šioje nuotraukoje taip pat gali būti matomas gale esantis variklis, kuris, kaip spėjama, yra siurblinis variklis (pump-jet propulsion). Šią savybę pastebėjo žurnalistas Alexas Luckas, atidžiai stebintis Kinijos Liaudies išlaisvinimo armijos laivyną (PLAN). Siurbliniai varikliai turi kelis pranašumus lyginant su tradiciniais sraigtais, įskaitant galimybę pasiekti didesnį greitį be triukšmingos kavitacijos, leidžiančios laivui tyliai įveikti didelius atstumus.

Šiame rakurse dar labiau matyti bokštelis, kuriame gali būti įrengtas nardymo vamzdis arba antenos stiebas. Vis dėlto nėra aišku, ar laivas turi įgulą, ar veikia autonomiškai.

Jeigu laivas priklauso beįgulių laivų kategorijai, jis gali būti hibridas tarp beįgulio antvandeninio laivo (USV) ir beįgulio povandeninio laivo (UUV), iš esmės – pusiau panirusio laivo, ką taip pat yra spėjęs H. I. Suttonas. Naujausia nuotrauka rodo, kad laivas gali veikti visiškai arba beveik visiškai paniręs. Bendra konstrukcija, taip pat tokios detalės kaip gylio žymės ant bokštelio ir kitur korpuse, patvirtina, kad tai hibridinis povandeninis/paviršinis laivas, galintis veikti nepastebimai paniręs ir santykinai efektyviai plaukiant paviršiuje.

 

Kalbant apie paskirtį, viena iš labiausiai aptariamų teorijų yra, kad tai arsenalo laivas. Tokio tipo laivai, be įgulos arba turintys minimalų personalą, galėtų išplaukti, paleisti raketas (antžemines ar priešlaivines) ir pasislėpti po vandeniu. Be to, toks laivas galėtų suteikti papildomą ginklų atsargų talpą įprastiniams antvandeniniams koviniams laivams, kurie taip pat galėtų gauti taikinių nustatymo informaciją. Kol kas nėra įrodymų, kad trimarano denyje yra vertikalieji paleidimo įrenginiai (VLS), kurie būtų būtini arsenalo laivui.

Kita galimybė – kad laivas veiktų kaip dronų „motininė platforma“. Vietoj raketų, jo vidinė erdvė galėtų būti skirta oro dronams – tai būtų platesnė Ukrainos kare su Rusija pradėtos koncepcijos versija. Jei laivas skirtas VTOL dronams, logiškiausia, kad jie kiltų ir leistųsi vertikaliai. Akivaizdaus skrydžių denio įprastiems kilimo ir tūpimo dronams nematyti, nors alternatyva galėtų būti katapultos ar bėgių tipo paleidimo sistema. Ypač „Šahed“ tipo tolimojo nuotolio vienkartinio panaudojimo dronai galėtų būti paleidžiami nuo bėgio su raketiniu stiprintuvu.

 

Kaip alternatyva dronams, laivas gali būti skirtas specialiosioms pajėgoms. Pusiau arba visiškai paniręs laivas būtų itin naudingas judėti pakrantės zonose, tarp salų ar rifų. JAV karinis jūrų laivynas turi panašių mažai pastebimų specialiųjų operacijų laivų, tokių kaip „Sealion“ arba Combatant Craft Heavy (CCH), o specialiųjų operacijų užduotims egzistuoja ir kiti, dar įspūdingesni laivų tipai.

Galiausiai, trimaranas gali būti tiesiog bandomoji platforma naujoms technologijoms, tiriant galimas pusiau arba visiškai paniriančių laivų funkcijas PLAN. Šiuo metu nežinoma, kokia tiksliai jo paskirtis, taip pat trūksta informacijos apie sistemas ar įgulą (ar jos nebuvimą). Tačiau su nauja vaizdine medžiaga laivas gali netrukus prarasti savo paslaptingumą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(1)
(0)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()