Be jų Rusija negali kariauti. Atkeliauja iš Kinijos ()
Rusija iš Kinijos gauna 85 proc.
© Rusijos gynybos ministerijos nuotr. (Atvira licencija)
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Taivaniečiai praneša, kad be padangų tiekimo iš Kinijos Rusijos karinės oro pajėgos nepajėgtų vykdyti kovinių operacijų. Pateikiame Rusijos priklausomybės nuo kiniškos gumos užkulisius.
Taivano portalas CNA, remdamasis Ukrainos Ekonominio saugumo taryba, informuoja apie kritinę Rusijos priklausomybę nuo Kinijos aviacinių padangų ir žaliavų, skirtų karinei aviacijai. RBE vertinimu, Rusija iš Kinijos gauna 85 proc. padangų, reikalingų Su-30, Su-34 ir Su-35S lėktuvams.
2024 m. padangų ir medžiagų importas iš Kinijos į Rusiją viršijo 60 mln. dolerių. Paruoštų aviacinių padangų buvo importuota už 10,3 mln. dolerių – tai taip pat sudaro 85 proc. viso rusiško importo šioje kategorijoje.
|
Kinijos tiekimas apėmė ir 9,3 mln. dolerių vertės aramidinį pluoštą, kuris yra būtinas aviacinių padangų gamybai. Kaučiuko importas iš Kinijos pasiekė 42 mln. dolerių, t. y. 22 proc. viso Rusijos šio ištekliaus importo. Įdomu tai, kad 2024 m. Rusija iš ES valstybių taip pat gavo beveik 2 tūkst. tonų kaučiuko, kurio vertė – 5,1 mln. dolerių.
Be žaliavų, Rusijos karinės gamyklos masiškai naudoja kiniškus elektronikos komponentus ir CNC stakles metalui, plastikui bei medienai apdirbti. Iš 29 tiekėjų įmonių tik penkios yra įtrauktos į JAV sankcijų sąrašą, kas rodo menką eksporto srautų kontrolę.
Rusijos aviacija – pastarųjų fronto sėkmių raktas
Rusijos veržimasis, iš esmės pasibaigęs Pokrovsko užėmimu, tapo įmanomas vien dėl masinių aviacinių bombų smūgių į ukrainiečių pozicijas, nustatytas vienkartiniais smogiamaisiais dronais.
Bombos, sveriančios nuo 500 kg iki net 3 tonų ir galinčios pataikyti kelių metrų tikslumu, pajėgios sunaikinti bet kokias lauko fortifikacijas. Pažymima, kad net ukrainiečiams naudojant efektyvius trukdytuvus, didžiausių bombų nukrypimas daugiau nei 100 metrų ne visada užtikrina pakankamą apsaugą.
Tai reiškia, kad rusų lėktuvai – ypač Su-30, Su-34 ir Su-35 – yra itin intensyviai eksploatuojami, todėl jų pagrindinės dalys dėvisi daug greičiau. Viena tokių dalių yra aviacinių padangų komplektai, patiriantys milžiniškas apkrovas.
Ukrainos ataskaitoje nurodoma, kad lėktuvų padangos turi būti keičiamos maždaug kas dešimt dienų, o Rusija neturi galimybių pagaminti tiek padangų, kiek reikia. Dėl to ji kreipėsi pagalbos į Kiniją, nes ši taip pat naudoja Su-30/35 lėktuvus arba jų vietines kopijas.
