„Su-57?“ Kinijos reakcija – žiauresnė nei manyta ()
Pekinas galutinai atsisakė šio orlaivio.
© stop kadras | https://www.youtube.com/watch?v=RIh_O3gXlE0&list=RDRIh_O3gXlE0&start_radio=1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rusijos penktosios kartos naikintuvas Su-57, ilgą laiką pristatinėtas kaip revoliucinis „stealth“ technologijų proveržis, vis dar nepasiekė reikšmingos sėkmės tarptautinėje rinkoje. Kaip rašo „eurasiantimes.com“, Rusija siūlė Kinijai eksporto versiją Su-57E ir vedė derybas dėl galimo bendradarbiavimo ar bendrai vykdomų operacijų. Vis dėlto Pekinas galutinai atsisakė šio orlaivio.
Kinijos susidomėjimas blėso augant jos pačios gynybos pramonei
Kinija pirmą kartą rimčiau susidomėjo Su-57 dar 2010-ųjų pradžioje, kai naikintuvas dar buvo kuriamas. Tuo metu Kinijos penktosios kartos programa J-20 „Mighty Dragon“ tik įsibėgėjo, o Maskva buvo vertinama kaip potencialus šaltinis paspartintam „stealth“ dangų, avionikos ir variklių technologijų perėmimui.
|
Tačiau susitarimas nebuvo pasiektas. Analitikų teigimu, šiandien Pekinas netgi viešai pašiepia Su-57, tuo pat metu intensyviai plėsdamas savo J-20 ir J-35 gamybą.
Kinija pasiekė tai, ko Rusija neįstengė
J-20 pradėjo tarnybą 2010-ųjų viduryje, o jo gamyba sparčiai išaugo — šiandien Kinija turi daugiau kaip 300 tokių naikintuvų, ir šis skaičius artimiausiais metais tik didės. Orlaivis sukurtas oro pranašumo misijoms Ramiojo vandenyno regione ir pasižymi „stealth“ charakteristikomis, kurios, anot Kinijos ekspertų, jau dabar pranoksta Su-57.
Rusija iki šiol pagamino vos 20–30 Su-57 vienetų. Nors tai daugiafunkcis naikintuvas, turintis veikti tiek ore, tiek prieš antžeminius taikinius, panašu, kad jo slaptumo lygis neatitinka penktosios kartos standartų — išlieka aiškiai matomi variklio purkštukai ir konstrukciniai plyšiai, kurie mažina radarinį slaptumą.
Tuo tarpu Kinija papildomai pristatė J-35A — lėktuvnešių aviacijai pritaikytą slaptą naikintuvą, akivaizdžiai paremtą F-35 technologinėmis idėjomis. Šis žingsnis tik dar labiau nutolino Pekiną nuo galimo bendradarbiavimo su Rusija.
„Geriausiu atveju — ketvirtoji karta“
Pradinė Kinijos motyvacija įsigyti lėktuvus buvo ne tiesioginis operacinis naudojimas, o technologinis tikslas – atlikti atvirkštinę inžineriją. Maskva tam nepritarė, ypač po 2014 m. sankcijų, o Rusijos nenoras perduoti svarbiausių technologijų galutinai palaidojo derybas.
2024 m. Zhuhai aviacijos parodoje („Zhuhai Air Show“) eksponuoti du Su-57 sulaukė itin aštrios kritikos Kinijos socialiniuose tinkluose: vartotojai fiksavo „prastą surinkimo kokybę“, matomas rūdis ir nekokybiškus jungiamuosius elementus. Viename komentare teigta, kad šis lėktuvas „geriausiu atveju atitinka ketvirtosios kartos standartus“.
Tokia reakcija galutinai užbaigė spekuliacijas dėl galimo Su-57 eksporto į Kiniją.
