„Nebėra kur slėptis“: kas keičia oro karo taisykles  ()

Asociatyvus pav.
Asociatyvus pav.
© cagrikarip (Pixabay Content Licence)|https://pixabay.com/illustrations/ai-generated-jet-fighter-jet-su-33-8392473/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Europos raketų gamintoja MBDA, „Lockheed Martin“ ir F-35 jungtinės programos biuras baigė pagrindinius „METEOR“ oras-oras raketos bandymus su F-35A naikintuvu.

Tai svarbus žingsnis siekiant paruošti šį pažangų ginklą naudoti penktosios kartos F-35A naikintuve.

Bandymai, atlikti Edwardso oro pajėgų bazėje Kalifornijoje, buvo skirti patikrinti, kaip raketa fiziškai integruojasi su F-35A, įskaitant vibracijos charakteristikas ir kaip ji telpa orlaivio vidiniame ginklų skyriuje.

Inžinieriai įvertino konstrukcines reakcijas ir tvirtinimo detales, kad užtikrintų, jog raketą būtų galima saugiai gabenti, paleisti ir dislokuoti nepakenkiant naikintuvo slaptumo profiliui.

Grėsmingiausia Europos raketa F-35A

Sėkmingi bandymai priartina ilgą nuotolį turinčią už regos lauko ribų veikiančią raketą prie skrydžio bandymų su F-35A. Pasak su programa susijusių pareigūnų, liko atlikti dar vieną bandymą žemėje, prieš pradedant bandymus ore.

[EU+Kuponai] 2 kartus pigiau nei Lietuvoje! Aukščiausios klasės kabelių nužievinimo mašinos. Paskutiniai vienetai (Video)
2569

Fantastiškai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

12 mėn. garantija

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

„METEOR“ – tai duomenų tinklu grįsta oras-oras raketa, kurią kartu sukūrė šešios Europos šalys: Jungtinė Karalystė, Prancūzija, Vokietija, Italija, Ispanija ir Švedija. Ji jau naudojama keliose NATO oro pajėgose.

Jungtinė Karalystė vadovauja trumpo pakilimo ir vertikalaus nusileidimo F-35B varianto integravimo darbams, o Italija remia įprastinio pakilimo F-35A programą.

Anksčiau šiais metais Karališkosios oro pajėgos paskelbė apie sėkmingus „METEOR“ skrydžio bandymus su F-35B – tai pirmas kartas, kai raketa buvo paleista iš „Lightning II“ platformos.

Tikimasi, kad pradėjusi veikti su F-35A, „METEOR“ žymiai padidins tolimojo nuotolio oro kovos pajėgumus.

Raketa skirta kovai už vizualinio nuotolio ribų, leidžianti pilotams sunaikinti priešo orlaivius tokiais atstumais, kur taikiniai dar gali būti nematomi radaruose.

 

Kūrėjai teigia, kad ryškiausias raketos bruožas yra jos didelė „neišvengiamumo zona“ – sritis, kurioje priešo orlaivis po paleidimo nebegali jos aplenkti ar išvengti. Šį pranašumą suteikia unikali „METEOR“ varomosios sistemos technologija.

Skirtingai nuo daugumos oras-oras raketų, kurios veikia trumpu pagreitėjimu ir vėliau skrenda be energijos, „METEOR“ naudoja kietojo kuro, kintamo srauto reaktyvinį variklį, kuris didžiąją skrydžio dalį užtikrina nuolatinę trauką.

Tai leidžia raketai išlaikyti labai didelį greitį dideliais atstumais, pagerinant manevringumą ir mirtingumą prieš greitus, vikrius taikinius.

Neišvengiamumo zona

Raketa galutinėje skrydžio fazėje yra valdoma pažangiu aktyviu radaro ieškikliu, kurį papildo inercinė navigacija ir dvipusis duomenų ryšys. Pastarasis leidžia pilotams skrydžio metu atnaujinti taikinių informaciją arba nukreipti raketą į kitą grėsmę.

 

Ginklas taip pat turi skeveldrinį–sprogdinamąjį kovinį užtaisą su artumo ir smūgio sprogdikliais.

Be F-35, „METEOR“ jau integruota į keletą Europos šalių eksploatuojamų pažangių naikintuvų, įskaitant „Eurofighter Typhoon“, Prancūzijos „Rafale“ ir Švedijos „Gripen“.

Pietų Korėja taip pat testuoja raketą, skirtą naudoti su savo šalies viduje sukurtais KF-21 „Boramae“ naikintuvais.

„METEOR“ integravimas į F-35 laikomas ypač reikšmingu, nes šio slaptumo lėktuvo jutiklių sintezės ir duomenų dalijimosi galimybės leidžia aptikti, sekti ir atakuoti taikinius didesniu atstumu, tuo pačiu išlikti sunkiai pastebimam.

F-35 jutiklių komplekto sujungimas su platesniu „METEOR“ veikimo atstumu galėtų pakeisti oro kovos taktiką, leisdamas pilotams smogti priešininkams anksčiau mūšio metu ir iš taktiškai palankesnių pozicijų.

 

F-35 programos biuras nepaskelbė termino, kada raketa F-35A lėktuve pasieks visą operacinį pajėgumą.

Tačiau integracijos procese dalyvaujantys pareigūnai neseniai atliktus bandymus ant žemės apibūdina kaip svarbų proceso etapą.

Integracijos darbai taip pat atspindi augantį tarptautinį bendradarbiavimą pažangių oro kovos sistemų srityje, nes NATO narės modernizuoja savo oro pajėgas, didėjant įtampai su Rusija ir didėjant konkurencijai su Kinija Indijos ir Ramiojo vandenyno regione.

Kai „METEOR“ bus visiškai sertifikuota, F-35A operatoriai galės naudoti vieną iš ilgiausio nuotolio ir efektyviausių oras-oras raketų, kurias šiuo metu galima įsigyti. Tai padidins orlaivio svarbą šiuolaikinėje Vakarų oro pajėgose.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(5)
(0)
(5)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()