Vienas pavojingiausių ginklų grįžta. Kariai ūžia  ()

Uodegos numeris 89-0129.


Asociatyvi nuotrauka
Asociatyvi nuotrauka
© https://pixabay.com/photos/plane-jet-travel-transportation-223366/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Praėjus ketveriems metams po to, kai dėl nusileidimo įrangos gedimo Whitemano oro pajėgų bazėje buvo smarkiai apgadintas bombonešis „B-2 Spirit“, orlaivis, žinomas kaip „Georgia Spirit“, pagaliau sugrįžo į orą. Tai – ilgamečių ir sudėtingų JAV karinių oro pajėgų bei „Northrop Grumman“ inžinerinių pastangų rezultatas.

Bombonešis, kurio uodegos numeris 89-0129, vėl pakilo lapkričio 6-ąją, užbaigdamas vieną sudėtingiausių konstrukcinių remonto projektų B-2 laivyno istorijoje, kaip teigė pareigūnai.

Incidentas 2021 metais

Gedimas įvyko 2021 m. rugsėjį, kai hidraulinės sistemos problema privertė įgulą atlikti avarinio nusileidimo procedūras. Nusileidus sugedo kairiosios pagrindinės važiuoklės užraktas, dėl to važiuoklė subyrėjo, o orlaivio kairysis sparnas rėžėsi į kilimo ir tūpimo taką.

Pirminiai darbai ir žalos vertinimas

[EU+Kuponai] 2 kartus pigiau nei Lietuvoje! Aukščiausios klasės kabelių nužievinimo mašinos. Paskutiniai vienetai (Video)
2994

Fantastiškai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

12 mėn. garantija

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

509-osios techninės priežiūros grupės ir B-2 sistemos programos biuro avarinės komandos greitai stabilizavo orlaivį, panaudodamos oro pagalves, rankiniu būdu pritvirtino važiuoklę ir pervežė bombonešį į angarą. Neardomieji patikrinimai atskleidė didelę konstrukcinę žalą kairiosios važiuoklės įlankos ir apatinio sparno srityse, pranešė B-2 sistemos programos vadovas pulkininkas leitenantas Jasonas Shirley.

Toliau sekė mėnesiai nuodugnių patikrinimų: atlikti lazeriniai matavimai, struktūrinis modeliavimas ir laikinoji restauracija. Inžinieriai, naudodami baigtinių elementų analizę, nustatė, kad pagrindiniai sparno lonžeronai nebuvo pažeisti, todėl orlaivį buvo galima saugiai transportuoti.

Laikinosios pataisos leido 2022 m. rugsėjo 22 d. atlikti vienkartinį skrydį į „Northrop Grumman“ remonto centrą Palmdale’e (Kalifornijoje). Pareigūnų teigimu, šis sprendimas sutaupė maždaug 52 mln. JAV dolerių ir sutrumpino remonto grafiką devyniais mėnesiais.

 

Nuolatinis remontas vykdytas keturiais etapais

Palmdale’e prasidėjo nuolatiniai remonto darbai, kurie buvo suskirstyti į keturis etapus:

  • projektavimą;
  • bandymų ir patvirtinimo procedūras;
  • konstrukcijos atkūrimą;
  • tinkamumo skrydžiui sertifikavimą.

Bendra remonto vertė siekė 23,7 mln. JAV dolerių.

Vienas iš inovatyviausių sprendimų buvo panaudoti 8 × 4 pėdų kompozicinį skydą iš bandymų orlaivio 0998. Tai leido išvengti naujos detalės gamybos ir ženkliai sutrumpino remonto terminus. Šis skydas atkūrė apatinio sparno odos struktūrinį vientisumą, kuris būtinas aerodinaminėms apkrovoms atlaikyti ir integruotų degalų bakų sandarumui užtikrinti.

Technikai taip pat pakeitė kairiojo sparno galinę dalį, pagrindines sparno odos sekcijas, važiuoklės durų vyrius bei sutvarkė kompozicinių medžiagų pažeidimus visoje paveiktoje zonoje. Konstrukcinių darbų etapas buvo baigtas 2025 m. gegužės 12 d.

 

Įveikti išskirtiniai techniniai iššūkiai

Sudėtinių medžiagų atkūrimui reikėjo itin tiksliai kontroliuojamo šilumos paskirstymo uždarose zonose, esančiose šalia konstrukcinių mazgų, pasakojo B-2 programos konstrukcijų inžinierius Mattas Powersas. Darbams buvo naudojama speciali šildymo įranga, atlikti detalūs šiluminiai tyrimai, taikyta tiksli izoliacija ir griežtai kontroliuojamas oro srautas.

Papildomų iššūkių sukėlė ir degalų bakų vidinių paviršių užterštumas. Prieš tvirtinant naujas medžiagas, šiuos paviršius reikėjo atkurti iki beveik laboratorinės švaros. Kadangi autoklavo naudoti nebuvo įmanoma, „Northrop Grumman“ pritaikė kitoms platformoms sertifikuotą dervos formulę. Toks sprendimas leido sumažinti pertvarkymo riziką ir sutrumpino remonto terminus.

 

Pareigūnai pabrėžė Karinių oro pajėgų „Global Strike Command“ svarbą priimant pagrindinius techninius ir logistinius sprendimus, įskaitant leidimą atlikti vienkartinį techninį perkėlimo skrydį ir taikyti naujas kompozicinių medžiagų technologijas..

Strateginė reikšmė JAV gynybai

„Georgia Spirit“ sugrįžimas sustiprina viso 20 bombonešių B-2 laivyno parengtį. Šis orlaivių tipas išlieka vienu iš pagrindinių JAV ilgųjų nuotolių smūgio bei branduolinio atgrasymo pajėgumų elementų.

„Šios remonto pastangos yra daugiau nei vieno orlaivio atkūrimas“, – pabrėžė Shirley. – „Tai užtikrina, kad B-2 laivynas išliks operatyviai pajėgus dar daugelį dešimtmečių.“

 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(3)
(0)
(3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: