Saulės sistemos pakraštyje slepiasi planeta iš kito pasaulio. Kas žinoma  ()

Remiantis nauju tyrimu, paslaptingame Orto debesyje Saulės sistemos pakraštyje gali būti planeta, kuri atkeliavo pas mus iš tolimojo kosmoso.

Daugiau nei prieš 100 metų buvo iškelta teorija, kad paslaptingoji planeta X yra už Neptūno, tačiau ji taip ir nebuvo atrasta. Tačiau naujas tyrimas rodo, kad klajojanti planeta, kuri pas mus atskrido iš visiškai kitos žvaigždžių sistemos, vis dar gali slėptis atokiausiuose Saulės sistemos kampeliuose, rašo „Live Science“.

Planeta X

Dar 1906 m. amerikiečių astronomas ir sėkmingas verslininkas Percivalis Lowellas pirmą kartą paskelbė, kad už Neptūno yra milžiniška planeta, kurią jis pavadino planeta X. Lowellas grindė savo teoriją tuo, kad, remiantis jo prielaidomis, kokio nors didelio objekto gravitacija veikia Urano ir Neptūno orbitas.

Niekas šios planetos neatrado, tačiau panašios paieškos lėmė Plutono atradimą 1930 m. Dabar ji laikoma nykštukine planeta ir, kaip paaiškėjo, Plutonas turi per mažą masę, kad galėtų paveikti Neptūno ir tuo labiau Urano orbitas.

Naujas tyrimas

Daugelis astronomų dabar mano, kad planeta X už Neptūno neegzistuoja, tačiau kai kurie mokslininkai ir toliau ieško tokių planetų atokiausiuose Saulės sistemos regionuose. Tarptautinė amerikiečių ir prancūzų astronomų komanda paskelbė dar nerecenzuotą tyrimą arXiv išankstinių spaudinių serveryje, kuriame teigiama, kad paslaptinga klajojanti egzoplaneta gali būti daug toliau, nei manė Lowellas.

Mokslininkai sukūrė ankstyvosios Saulės sistemos modelį ir nustatė, kad yra tikimybė, kad viena ar net kelios planetos pas mus galėjo atkeliauti iš kitų žvaigždžių sistemų ir liko skrieti aplink saulę Orto debesyje. Manoma, kad šis kosmoso regionas supa Saulės sistemą nuo kelių šimtų milijardų iki kelių trilijonų kilometrų atstumu nuo Saulės. Ir čia yra daugybė įvairių ledinių objektų, ir greičiausiai iš čia savo kelionę pradeda kometos.

Tyrimo autoriai rašo, kad ankstyviausioje Saulės sistemos formavimosi stadijoje, maždaug prieš 4,5 milijardo metų, susiformavo ne tik mums žinomos planetos. Tuo metu gravitacija galėjo išstumti iš protoplanetinio disko didžiules šiukšles, kurios gali būti planetos dydžio. Šios nuolaužos galėjo nuskristi taip toli nuo Saulės, kad žvaigždės gravitacija jų nebeveikė ir jos būtų išvykusios į ilgą kelionę per erdvę.

Devintoji planeta

Naujasis tyrimas rodo, kad dėl tokio įvykio galėjo susidaryti ir atskira planeta, kuri pateko į Orto debesį ir liko ten skrieti labai dideliu atstumu nuo Saulės. Nors ši tikimybė yra tik 0,5 %.

Tuo pačiu metu mokslininkai išsiaiškino, kad daug labiau tikėtina, jog Orto debesyje yra iš kitos žvaigždžių sistemos atkeliavusi egzoplaneta. Tokios planetos gali būti išmestos iš savo sistemų ir klaidžioti po galaktiką, kaip jau žino mokslininkai.

Simuliacijos rodo, kad į planetą X panaši egzoplaneta, maždaug Neptūno dydžio, galėjo būti užfiksuota Saulės gravitacijos ir liko Saulės sistemos pakraštyje. Bet kokiu atveju ji yra labai toli ir negali paveikti Neptūno orbitos.

Mokslininkai taip pat atkreipia dėmesį į tai, kad Orto debesį greičiausiai sudaro maži lediniai objektai, tačiau ten yra planetos tikimybė. Belieka tik patikrinti šią teoriją, tačiau kol kas tai neįmanoma, nes Orto debesis yra didžiulis, o paslaptingoji planeta gali slėptis bet kur.

Planetą X ar kitą panašų objektą galima laikyti devintąja Saulės sistemos planeta, kurios astronomai seniai ieškojo.