Privati kompanija kuria daugkartinio naudojimo kosminę laboratoriją (7)
Mokslinės fantastikos autoriai dažnai piešdami niūrius ateities laikus neįsivaizduoja kosmoso įsisavinimo be privačių kompanijų monopolio – nors iki šiol kosmoso „madas“ diktuoja valstybinės agentūros, tačiau pagal iškeltus tikslus nuo jų ne ką teatsilieka ir privataus kapitalo kompanijos. Panašu, jog ateities fantastika greitu laiku taps šiandienos realybe...
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Į orbitą DragonLab turės pakelti raketa nešėja Falcon 9, kurią taip pat projektuoja SpaceX. Po atliktos misijos, DragonLab sugrįš į Žemę kartu su visa įranga bei tyrimų rezultatais. Žinoma, idėja graži, tačiau tikslai grandioziniai – tereikia prisiminti, kiek lėšų ir laiko sunaudoja pati NASA agentūra kurdama naujo tipo erdvėlaivius. Tačiau nereiktų nuvertinti ir SpaceX galimybių – juk ji jau sėkmingai išbandė savo pirmąją raketą nešėją Falcon 1.
Pagrindinis deklaruojamas SpaceX tikslas – sumažinti kosmoso skrydžių savikainą bent 10 kartų – tiek krovinams, tiek ir žmonėms. O konkrečiai DragonLab laboratorija galėtų sumažinti tyrimų kosmose savikainą.
Kaip gi kompanija gimė tokia grandiozinė idėja apie kosminę stotį? Tai nėra visiškai nauja kompanijos veiklos kryptis – ji jau kuris laikas projektuoja privatų kosminį erdvėlaivį Dragon, galintį nuskristi ir iki TKS stoties. Nesunku suprasti, jog DragonLab bus beveik tas pats Dragon, tik nepilotuojamas ir pritaikytas krovinių bei mokslinės įrangos transportavimui.
Šiuo metu kompanijos darbuotojai intensyviai dirba ties Dragon/Falcon 9 projektu. Pirmasis „kosminio taksi“ skrydis numatytas 2009 metų birželio mėnesį. Tai bus testinis skrydis, po kurio seks tobulinimo darbai. Tolesni skrydžiai numatyti 2010 metais. Tikimasi, jog jau antrojo skrydžio metu Dragon susijungs su TKS. Tai būtų džiugi žinia ne tik kosmoso entuziastams, bet ir ypač NASA agentūrai, kuri po 2010 metų neteks galimybės savarankiškai skraidyti į kosmosą.
Reikia pripažinti, jog kompanijos planai tikrai ambicingi – joje iš viso dirba tik 550 darbuotojų, o jau artimuose planuose iškelti tikslai aplenkti NASA ir jos partnerių projektuojamą Orion erdvėlaivį – jei ir ne pagal galimybes, bet pagal terminus tai tikrai. Žinoma, Dragon erdvėlaivis neplanuoja skirsti į mėnulį arba net į Marsą, todėl techniniu požiūriu tai mažesnis iššūkis, tačiau šiaip ar taip į atvirą kosmosą nuskraidinti žmones kol kas tesugeba Rusija bei JAV (nežiūrint pirmųjų Kinijos testinių skrydžių) - puikus įrodymas, jog uždavinys ne iš lengvųjų.