„Ilgiausias traukinys pasaulyje.“ Nemokamai ir mirtinai pavojingai (Video)  ()

Kad geležinkelio maršrutas sukeltų turistų susidomėjimą, jis nebūtinai turi vesti į unikalią vietą. Kartais traukinys yra nuotykis savaime, ypač kai jis yra vienas ilgiausių pasaulyje.


Mauritanijos traukinys
Mauritanijos traukinys
© Emesik, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:SNIM_ore_train_Nouadhibou.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kartais, ilgai stovint prie geležinkelio pervažos prieš uždarą užtvarą, susimąstome – kiek dar ilgai? Akimirkos bėga, o vagonai atrodo begaliniai. Tačiau Lietuvos geležinkeliuose susiduriame su palyginti trumpais traukiniais. Kelios dešimtys vagonų yra niekis, palyginti su pasaulio rekordininkais.

Koks yra ilgiausias traukinys pasaulyje? Pasirodo, jei norime pamatyti traukinį, kurios ilgis viršija 2 kilometrus, turime vykti į Afriką. Būtent ten kiek netyčia buvo sukurtas turistų traukos objektas tikriems nuotykių mėgėjams. Traukinyje nėra jokių patogumų, tik dulkės, purvas ir karštis – bet bent jau bilietas nemokamas.

700 kilometrų per Sacharą

Šiuo metu ilgiausiu pasaulyje traukiniu laikomas tas, kuris važiuoja iš Nuadibu uostamiesčio Mauritanijoje į geležies rūdos kasyklas toje pačioje šalyje. Tai yra vienintelė jungtis Mauritanijoje, kuri yra labai svarbi šalies funkcionavimui. Maždaug 700 kilometrų ilgio maršrutas jungia pakrantės uostus su kasyklomis ir leidžia gabenti geležies rūdą.

2000+ užsakymų ir lietuvių pagyros. „Fantastiškas. Mano žmona 9-ame danguje. Labiausiai pasiteisinęs pirkinys!“ (Video)
7684

Mažiausia kaina istorijoje

2000+ užsakymų

Labai giriamas pirkėjų iš Lietuvos ir viso pasaulio

Specialūs kuponai

Iš EU, greitas ir saugus pristatymas

Naujausi techniniai sprendimai ir puikios valymo galimybės

Išsamiau

Geležies rūda yra priežastis, kodėl septintajame dešimtmetyje buvo nuspręsta tiesti geležinkelį. Tačiau jie nėra panašūs į įprastus, esančius Lietuvoje ar daugelyje kitų šalių. Geležinkelis nėra elektrifikuotas, jis yra vienbėgis, ir, svarbiausia, jis veda per itin nedraugiškas, bet fenomenalias vietoves – antrą didžiausią pasaulyje dykumą Sacharą (pirmoje vietoje Antartidos ledynai).

Turistų susidomėjimą kelia ne tik traukinio ilgis. Prekiniai ir keleiviniai traukiniai gali būti iki 2,5 kilometro ilgio, o kasdien kursuoja 6 tokie traukiniai – po 3 kiekviena kryptimi. Ten važinėja vos keli keleiviniai vagonai. Jais daugiausia naudojasi Mauritanijos gyventojai, todėl vietą gauti labai sunku. Tačiau drąsuoliams tai ne problema, nes pagrindinė atrakcija – nemokamas pasivažinėjimas.

 

Bilietas nemokamas nes vieta yra... viename iš daugelio prekinių vagonų. Jie gali būti pilni rūdos, iš kurios nuolat išsiskiria dulkės ir nešvarumai. Be to, nėra stogo, kuris apsaugotų, todėl verta pasirūpinti tinkama galvos ir kūno apsauga nuo kaitrios dykumos saulės.

700 kilometrų maršrutas įveikiamas vidutiniu kiek mažiau nei 40 kilometrų per valandą greičiu. Nieko nuostabaus – traukinys yra tikras kolosas.

Pakeliui papildyti atsargų nėra jokios galimybės. Nors sustojimai organizuojami, jie labai trumpi. Be to, prie pat bėgių nėra patogių parduotuvių. Apsirūpinti vandeniu ir maistu reikia pačiam ir iš anksto. O kaip dėl fiziologinių poreikių? Važiuojant per dykumos vidurį mūsų niekas nestebės... Visa kelionė paprastai trunka 17 valandų.

Ilgiausias pasaulyje traukinys Mauritanijoje yra svarbiausia šalies infrastruktūros dalis. Be geležinkelio jungties būtų beveik neįmanoma gabenti geležies rūdos į uostus, esančius prie Atlanto. Nors jos reikšmė kasmet mažėja, užleisdama vietą naftos gavybai ir žvejybai.

 

Turistams traukinys yra viena įdomiausių regiono pramogų, nors pati kelionė labai pavojinga. Nėra organizuoto geležinkelių turizmo, todėl vagonai neturi ypatingo saugumo ar komforto. Tai reiškia, kad pasivažinėjimą traukiniu galima laikyti mirtinai pavjingu nuotykiu. Todėl turite būti atsargūs. Yra ne tik rizika iškristi iš traukinio, bet ir didžiuliai temperatūrų skirtumai.

Dieną ten gali būti karšta, o naktį gali būti šalta. Tačiau, nepaisant sezono, nuolat tenka susidurti su geležies rūdos dulkėmis. Galiausiai atrakcija išlieka atrakcija – patiems atkakliausiems ir ieškantiems nuotykių.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(11)
(2)
(9)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()