Kinija dėjo iš peties! Pasieks Žemės mantiją! (Foto, Video) ()
Kinija sukūrė laivą, galintį išgręžti didžiausią gręžinį vandenyne.

© Ekrano kopija | https://x.com/The_Tradesman1/status/1870108530457575758
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kinija ketina eiti ten, kur žmonija vargu ar buvo: mokslininkai siekia įveikti Žemės plutą, kad pasiektų planetos mantiją. Norint pasiekti šį ambicingą tikslą, buvo pastatytas „Meng Xiang“ – neįtikėtinas gręžimo laivas, skirtas gręžti kilometrus jūros dugne, rašo „IFLScience“.
The Chinese are preparing a unique research ship Meng Xiang, which will be the first in the world to drill through the Earth's mantle.
— The Tradesman (@The_Tradesman1) December 20, 2024
The drilling rig on board is capable of reaching a depth of 6.8 mi below sea level, from where it is planned to take samples to study plate… pic.twitter.com/WwcX0ELXuT
|
Jei projektas bus sėkmingas, mokslininkai tikisi atskleisti Žemės vidaus ir planetą formuojančių tektoninių jėgų paslaptis. Yra žinoma, kad „Meng Xiang“ oficialiai pradėjo veikti 2024 metų lapkritį ir gali pasigirti neįtikėtinu gebėjimu gręžti net giliausioje vandenyno vietoje – iki 11 kilometrų žemiau jūros dugno.
On December 18, China's first ocean drilling ship independently designed and built was officially named "MENG XIANG" (=Dream)and made its first trial voyage in Nansha, Guangzhou. It is the world's most advanced and the only drillship with a drilling capacity of 11,000 meters. pic.twitter.com/IHgJ3pvGSC
— heywardzhang (@heywardzhang) December 18, 2023
Reikėtų pažymėti, kad yra keletas kitų gręžimo laivų, tačiau nė vienas iš jų neturi tokių galimybių. Pavyzdžiui, japonų laivas „Chikyū“ gali gręžti iki 7 kilometrų, o amerikiečių laivas „JOIDES Resolution“ gali gręžti iki 8,4 kilometro gylio. Deja, pastarasis laivas buvo atiduotas į metalo laužą.
„Meng Xiang“ siekia 179,8 metro ilgį nuo laivapriekio iki laivagalio, gali būti autonomiškas 120 dienų ir talpinti 180 žmonių įgulą. Laive taip pat yra 9 mokslinės laboratorijos, kurios tiria tokias sritis kaip geologija, geochemija, mikrobiologija ir okeanologija.
Tyrėjai pastebi, kad tai toli gražu ne pirmas kartas, kai mokslininkai bando priartėti prie Žemės gelmių. Giliausias gręžinus Žemėje, dar vadinamas Kolos supergiliu šuliniu, siekia 12 262 metrų gylį ir yra Rusijos šiaurėje. Tai 1 kilometru giliau nei naujojo Kinijos laivo potencialas, tačiau svarbu atkreipti dėmesį, kad žemės pluta ne visur vienoda ir kai kuriose vietose gali būti plonesnė.
♨️. China plans to drill the world's first well into the Earth's mantle
— Peacemaker (@peacemaket71) December 19, 2024
They are using the latest research ship, the Meng Xiang, which is already in the port of Guangzhou. The drilling rig is capable of drilling up to 11,000 meters below sea level. This means that the drill… pic.twitter.com/90KCNAyGDq
Pavyzdžiui, sausumoje žemyninė pluta yra apie 37,5 kilometro storio (mažesnio tankumo), o vandenyno pluta dažnai būna tik apie 5–7 kilometrus (didesnio tankumo). Taip pat yra vandenyno vidurio kalnagūbrių, kur ji yra dar plonesnė dėl dinamiškos geologinės veiklos. Tuo pasinaudojo mokslininkai, kurie Žemės vidų ketina pasiekti gręždami kilometrus į plutą.
Tyrėjai mano, kad naujasis gręžimo laivas galėtų pakeisti mūsų supratimą apie Žemės struktūrą, geologiją ir mūsų planetą formuojančias jėgas.
Pasak Kinijos Guangdžou jūrų geologijos tarnybos direktoriaus Xu Zhenqiang, pagrindiniai mėginiai, kuriuos laivas paims iš mūsų planetos gelmių, suteiks mokslininkams visame pasaulyje tiesioginių įrodymų apie plokščių tektoniką, vandenyno plutos evoliuciją, senovės jūrų klimatą ir gyvybės evoliuciją. Mokslininkai taip pat mano, kad šie duomenys dar labiau padės mums geriau suprasti ir apsaugoti vandenynus.
