„Jokio rasizmo.“ Kur yra miestas, skirtas tik baltiesiems? (Video)  ()

Gyventojai teigia, kad jie nėra rasistai ir saugo savo paveldą bei istoriją.


Vartai į Kleinfonteiną
Vartai į Kleinfonteiną
© Ekrano kopija | https://x.com/KleinVriende/status/1918225894046613593/photo/1

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Slaptas Kleinfonteino anklavas (įkurtas 1992 m.), esantis Pietų Afrikos Respublikoje (PAR), yra griežtai saugomas ir jame gyvena tik afrikanerių ūkininkų, atvykusių į Gerosios Vilties kyšulį XVII amžiuje, palikuonys. Gyventojai teigia, kad jie nėra rasistai ir saugo savo paveldą bei istoriją.

1994 m. gegužės 10 d. Nelsonas Mandela pradėjo eiti pareigas kaip pirmasis juodaodis Pietų Afrikos prezidentas, ir žiauri rasinės segregacijos sistema, žinoma kaip apartheidas, pagaliau žlugo. Tačiau už 20 minučių kelio nuo Pietų Afrikos sostinės Pretorijos yra nuošali 8,6 km² gyvenvietė, kurioje visi 1500 gyventojų yra baltaodžiai. Įkurtas 1990 m., šis slaptas anklavas vadinamas Kleinfonteinu.

Kleinfonteino gyventojai yra grynakraujai afrikaneriai – etninė grupė, kilusi iš būrų (ūkininkų), daugiausia olandų naujakurių, bet taip pat prancūzų ir vokiečių, kurie imigravo į Gerosios Vilties kyšulį 1652 m., prieš britų valdžios įtvirtinimą 1806 m.

Bendruomenės atstovai teigia, kad, kaip afrikaneriai, jie yra engiama ir nykstanti mažuma, be to, mažuma šalyje, kurioje valdančioji Afrikos nacionalinio kongreso (ANC) partija teikia pirmenybę juodaodžiams gyventojams.

[EU+Kuponai] Šildytuvai, apie kuriuos dar negirdėjai: išgelbės nuo šalčio kemperyje, namelyje ar sunkvežimyje. Paskutiniai vienetai
3218 5

Mažiausios kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

12 mėnesių garantija

Išsamiau

Praėjus trims dešimtmečiams po apartheido, vidutinė baltųjų šeima Pietų Afrikoje vis dar valdo 20 kartų daugiau turto nei vidutinė juodaodžių šeima, o baltaodžiai, kurie sudaro mažiau nei 10 procentų gyventojų, valdo beveik tris ketvirtadalius šalies privačios žemės.

Tačiau Kleinfonteino direktorių valdybos pirmininko pavaduotojas Danny de Beer tvirtina, kad baltieji ūkininkai šalyje yra „nepageidaujami“ ir jiems gresia „represijos, tokios pat baisios kaip apartheidas“.

Anksčiau JAV prezidentas Donaldas Trumpas pareiškė, kad baltieji Pietų Afrikos gyventojai yra genocido aukos. Danny de Beer teigia, kad baltieji ūkininkai yra „persekiojami“. Kleinfonteino gyventojai tvirtina, kad jie ir kiti afrikaneriai „kovoja už išlikimą“.

„Jie žudomi ūkiuose. Mane asmeniškai užpuolė su ginklu. Smurtas Pietų Afrikoje visiškai nekontroliuojamas“, – sako de Beer, pažymėdamas, kad per 30 metų, praleistų Kleinfonteine, nebuvo nė vieno smurtinio nusikaltimo atvejo.

Pasak de Beer, Kleinfonteino teigiamas aspektas yra kultūrinis vienodumas ir homogeniškumas.

 

„Bendruomenė kalba tik afrikanų kalba (dar žinomas kaip afrikansas), o kadangi bendruomenė yra krikščioniška, sekmadienis gerbiamas kaip pamaldų diena. Tai reiškia, kad visi su skirtingomis kalbomis ir religijomis susiję sudėtingumai automatiškai išnyksta“, – sako jis. Daugelis Kleinfonteino gyventojų čia persikėlė po to, kai buvo užpulti kitose Pietų Afrikos dalyse.

De Beer dalyvauja kaimo gyvenvietės plėtroje nuo pat studijų Pretorijos universitete laikų, 1988 m. Pirmąjį namą jis pasistatė 2000 m., o antrąjį – 2015 m. Jis gyvena gydytojų, mokslininkų, inžinierių ir ūkininkų bendruomenėje, kurie kolektyviai paliko visuomenę ir persikėlė į izoliuotą anklavą. Jis taip pat gyrė prezidentą Trumpą už tai, kad šis priėmė 59 afrikanerius iš Pietų Afrikos.

Pietų Afrikoje žmogžudysčių skaičius yra vienas didžiausių pasaulyje, tačiau didžioji dauguma aukų yra juodaodžiai. 2024 m. policija visoje šalyje užregistravo 26 232 žmogžudystes, iš kurių 44 buvo susijusios su ūkininkų bendruomenėmis. Aštuonios iš šių aukų buvo ūkininkai.

O šių metų sausio–kovo mėnesiais penki iš šešių ūkiuose nužudytų žmonių buvo juodaodžiai, o vienas – baltaodis, teigė Pietų Afrikos policijos ministras Senzo Mchunu.

 

Nepaisant to, de Beer tvirtina, kad afrikaneriai yra nuskriausta ir pažeidžiama mažuma, prarandanti darbą, nes yra baltaodžiai ir gyvena valdant juodaodžių vyriausybei.

Diskriminacija Pietų Afrikoje yra labai žiauri. Jei jūsų įmonėje nedirba daugiausia juodaodžiai, negalite dirbti, negalite gauti darbo. Mes gyvename šalyje, kurioje nepaisomos mažumų teisės. Afrikanerių išlikimas yra svarbiausias dalykas. Kodėl pasaulis atkreipė dėmesį į apartheidą, 40 metų jį toleravo, pasmerkė, o paskui pritarė Pietų Afrikos vyriausybei, kuri daro tą patį, tik atvirkščiai?“, – sako de Beer.

Tęsinys kitame puslapyje:




Gyvenvietė laikosi visiškai kitokio kalendoriaus nei likusi Pietų Afrika, o tam tikriems įvykiams suteikiama ypatinga reikšmė, pavyzdžiui, Priesaikos diena, kai 1838 m. gruodžio 16 d., per Blood River mūšį, nedidelė Voortrekkers (olandų imigrantų) grupė nugalėjo zulų pajėgas.

Spalio 10 d. jie minės Paulo Krugerio, afrikanerio, kuris buvo aukso turtingos Transvalio, nepriklausomos būrų respublikos, prezidento iki jos aneksijos Britų imperijos, gimtadienį.

 

Vietos gyventojai sako, kad Mandelos istorija „nėra afrikanerių istorija“, bet jų istorija prasidėjo su naujakuriais iš Europos, Prancūzijos, Belgijos, Nyderlandų, kai Janas van Riebeeckas 1652 m. išsilaipino Gerosios Vilties kyšulyje.

De Beeris atmeta bet kokius teiginius, kad kaimo gyvenvietę valdo rasinė baltųjų viršenybės ideologija. Vietoj to, anot jo, Kleinfonteino tikslas yra išsaugoti „afrikanerius kaip kultūrinę bendruomenę“.

Vis dėlto jis pažymi, kad Kleinfonteinas siekia išsaugoti afrikanerius kaip „etninę bendruomenę“, t. y. žmones, kilusius iš baltųjų europiečių naujakurių. Tačiau jis teigia, kad čia galėtų atvykti ne tik baltaodžiai gyventojai, kurie laisvai kalbėtų afrikanų kalba, būtų krikščionys, remtų afrikanerius ir „niekintų žudynes ūkiuose“.

Prie įėjimo į Kleinfonteiną stovi didelis pilkas biustas, skirtas Hendrikui Verwoerdui, olandų kilmės šeštajam Pietų Afrikos ministrui pirmininkui, kuris buvo pramintas „apartheido tėvu“ už tai, kad įstatymu įtvirtino drakonišką rasinę politiką prieš vietinius juodaodžius.

 

Kleinfonteine ​​galima gyventi tik pagal griežtus priėmimo kriterijus. Tarp daugybės klausimų, kuriais tikrinamas kandidatų kalbinis, kultūrinis ir religinis tinkamumas, visada bus užduodami du klausimai: „Ar esate pasiruošę Kleinfonteinui? Ar Kleinfonteinas pasiruošęs jums?“

De Beer teigia, kad rinkdamasis potencialius kandidatus jis ieško krikščionių, kurių šeimos laisvai kalba afrikanso kalba ir kurie nori „prisilieti“ prie bendruomenės. Taigi, hinduistas ar musulmonas čia nepateks, nes anklave nėra ir nebus mečečių.

Įkūrėjai įsigijo žemę, kuri vėliau tapo Kleinfonteinu, 1990 m., likus ketveriems metams iki pirmųjų demokratinių rinkimų šalyje. Ši vietovė turi „istorinę vertę“, nes 1900 m. ten įvyko mūšis su britų kariais.

Tačiau 2024 m. Gautengo aukštasis teismas nusprendė, kad gyvenvietė yra neteisėta, ir apkaltino ją zonavimo taisyklių nesilaikymu. Pasak vietos žiniasklaidos, 1500 gyventojų gyvena žemėje, skirtoje žemės ūkio, o ne gyvenamosioms reikmėms, ir nepateikė reikiamų statybos paraiškų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(5)
(0)
(5)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()