Neįtikėtina, bet tiesa. Kodėl per Amazonės upę nepastatytas nė vienas tiltas? (Foto, Video) ()
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaufmannas pažymėjo, kad nors šios konkrečios problemos nėra būdingos tik Amazonei, „jos yra ypač sunkios“.
„Amazonės aplinka tikrai yra viena sunkiausių pasaulyje“, – sakė Kaufmannas. „Tiltai per sąsiaurius taip pat yra sudėtingi, jei vandens gylis yra didelis, bet bent jau žinote, kad statyba įmanoma naudojant, pavyzdžiui, pontonus“.
Pontonai arba plūduriuojančios konstrukcijos nėra sprendimas, kuris veiktų daugumoje Amazonės dalių, sakė Kaufmannas, nes upę labai veikia sezoniniai lygio skirtumai, o tai suteikia papildomo sudėtingumo.
Pavyzdžiui, sausuoju metų laiku – nuo birželio iki lapkričio – Amazonės vidutinis plotis yra 3–10 km, o drėgnuoju metų laiku – nuo gruodžio iki balandžio mėn. – upės plotis gali siekti 50 km, o vandens lygis gali būti 15 metrų aukštesnis nei sausuoju metų laiku.
Taigi, su jo statyba susiję procesai būtų sudėtingi.
Verta paminėti, kad nors Amazonės nekerta jokie tiltai, yra vienas, kuris kerta Negro upę – pagrindinį jos intaką. Ponte Rio Negro tiltas, baigtas statyti 2011 m., jungia Manausą ir Irandubą, ir iki šiol tai yra vienintelis didelis tiltas, kertantis bet kurį Amazonės intaką.
Tačiau, nors konkrečių planų dėl tilto per Amazonę nėra, „tai nereiškia, kad taip nebus“, – teigia Philipas Fearnside'as, amerikiečių biologas, mokslininkas ir gamtosaugininkas, didžiąją savo karjeros dalį praleidęs Brazilijoje.
2019 m. Brazilijos prezidentas Jairas Bolsonaro pareiškė, kad nori, kad per Amazonę būtų pastatytas kaip jo „Rio Branco projekto“ dalis, tačiau kol kas pažangos nepadaryta. „Tai būtų labai brangu, palyginti su ekonomine nauda, kurią tai atneštų“, – pažymėjo Fearnside.
Užbaigus Ponte Rio Negro tiltą, Manakapuru savivaldybėje buvo sudaryti laikinieji planai dėl tilto per Aukštutinę Amazonę, žinomą kaip Solimões upė, kuris sujungs BR-319 greitkelį su Manausu – dėl to nebereikės kelto.
„BR-319 yra didelis politinis prioritetas, tačiau jis neturi ekonominio pagrindimo", - sakė Fearnside. „Produktus iš Manauso laisvosios prekybos zonoje esančių gamyklų į San Paulą vandens transportu gabenti pigiau“.
Be to, kaip teigiama 2020 m. komentare, kurį Fearnside parašė aplinkos naujienų svetainei „Mongabay“ dėl siūlomo BR-319 kūrimo, tokio tilto sukūrimas „suteiktų miškų kirtėjams prieigą prie maždaug pusės to, kas liko Amazonės miškuose“, – sakė Fearnside'as.
Taigi, ar yra tikimybė, kad artimiausiu metu per Amazonę bus pastatytas tiltas?
„Manau, kad tiltas būtų pastatytas tik tuo atveju, jei poreikis dominuotų prieš sunkumus ir kainą“, – sakė Kaufmannas. „Asmeniškai abejoju, ar taip greitai nutiks, nebent regione įvyktų nenumatytų ekonominių įvykių“.