Bus kaip ant cigarečių? Netikėta. Tyrimas atskleidė, kaip sumažinti mėsos vartojimą ()
Žmonės yra įpratę ant tabako gaminių matyti griežtus įspėjimus, įspėjančius apie galimą mirtiną pavojų sveikatai. Dabar tyrimas rodo, kad panašus maisto produktų ženklinimas galėtų padėti jiems priimti išmintingesnius sprendimus ne tik dėl savo sveikatos, bet ir dėl planetos ateities, rašo „The Guardian“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jungtinės Karalystės Durhamo universiteto mokslininkai nustatė, kad įspėjamosios etiketės su grafiniu paveikslėliu, panašiu į įspėjimus apie impotenciją, širdies ligas ar plaučių vėžį ant cigarečių pakelių, galėtų 7-10 proc. sumažinti mėsos patiekalų pasirinkimą.
Tai pokytis, kuris gali turėti esminės įtakos planetos ateičiai. Neseniai atliktos portalo „YouGov“ apklausos duomenimis, 72 proc. Jungtinės Karalystės gyventojų save priskiria mėsos valgytojams, rašo „The Guardian“.
Tačiau Jungtinės Karalystės Klimato kaitos komitetas (CCC), kuris pataria vyriausybei siekiant visiškos dekarbonizacijos tikslų, teigė, kad, norėdama juos pasiekti, Jungtinė Karalystė iki 2030 m. turi sumažinti mėsos suvartojimą 20 proc., o iki 2050 m. – 50 proc.
Durhamo tyrimui vadovavęs daktaro laipsnio siekiantis Jackas Hughesas ir jo kolegos suskirstė 1001 mėsą valgantį suaugusįjį į keturias grupes.
Kiekvienai grupei buvo parodyti karštų mėsos, žuvies, vegetariškų ir veganiškų patiekalų – nuo mėsainių iki kišo – paveikslėliai su įspėjamąja etikete apie pavojų sveikatai, įspėjamąja etikete apie klimato kaitą, įspėjamąja etikete apie įtaką ateities pandemijoms arba be jokios etiketės.
Dalyvių buvo paprašyta priimti 20 atskirų sprendimų dėl skirtingų patiekalų pasirinkimo, pavyzdžiui, rinktis tarp mėsos, žuvies, vegetariškų ir veganiškų patiekalų.
Tada jų buvo klausiama apie ketinimus ateityje pirkti ir valgyti šiuos patiekalus, taip pat apie tai, kiek patrauklūs jiems atrodė patiekalai ir kiek nerimą keliančios bei patikimos jiems atrodė etiketės.
Įspėjimai apie pandemijas veiksmingiausiai atbaidė dalyvius nuo mėsos patiekalų – jų pasirinkimas sumažėjo 10 proc., antroje vietoje buvo įspėjimai apie sveikatą – 8,8 proc., trečioje – įspėjimai apie klimatą – 7,4 proc., tačiau tyrėjai teigė, kad šie skirtumai nebuvo statistiškai reikšmingi ir kad dalyviai įspėjimus apie klimatą įvertino kaip patikimiausius, rašo „The Guardian“.
Tyrėjai mano, kad jų išvados galėtų padėti paskatinti keisti gastronominius pasirinkimus, kurie galiausiai būtų naudingi aplinkai.
„Kadangi jau įrodyta, kad įspėjamosios etiketės padeda mažinti rūkymą, taip pat saldžiųjų gėrimų ir alkoholio vartojimą, įspėjamųjų etikečių naudojimas ant mėsos turinčių produktų galėtų padėti mums“, – teigė J.Hughesas.