Specialūs pasiūlymai pirkėjus veikia kaip pornografija (6)
Pirkėjai, kurie pamato savo mėgstamo produkto specialų pasiūlymą prekybos centre reaguoja taip pat, kaip žiūrėdami pornografiją ar erotines nuotraukas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nemokamos dovanos kuponas perkant skardinę alaus ar kepalą duonos pirkėjus sujaudina taip pat, kaip ir pornografija, teigia neseniai atlikto tyrimo rezultatai. Laimei, malonūs pasiūlymai parduotuvėje žmogui nesukelia visai tokios pat reakcijos, kuri galėtų netgi sukelti šoko ar traumos pavojų.
Tyrėjai ištyrė 50 vyrų ir moterų savanorių stebėdami jų akių judesius ir emocinius pakitimus kūne kasdienėje veikloje. Paaiškėjo, kad kai kurie specialūs pasiūlymai, reklamos, nuolaidų kuponai ar nemokamos dovanėlės nepaprastai sujaudina žmones. Tyrimo metu taip pat paaiškėjo, kad ypač žmones veikia žinomi prekės ženklai.
Rinkodaros ekspertai sako, kad dažniausiai žmonės jau per pirmas sekundes apsisprendžia, ar pirkti prekę, kai pamato specialų pasiūlymą, kuriuo gali pasinaudoti.
Westminsterio universiteto tyrėjai pasinaudojo vadinamąją iMotion sistema, kur žmogaus kūno emocinės reakcijos matuojamos skalėje nuo 1 iki 10. Aukščiausias balas prilygsta traumai. Balai nuo penkių iki septynių suteikia kūnui tokią palaimą, kaip žiūrint į erotines nuotraukas ar pornografijos filmą.
Viena klevų sirupo reklama, siūlanti nemokamą audio knygą su vaikų mėgstamu herojumi Horrid Henry, tyrimo dalyvius sujaudino net iki 5,8 balo. Kitos nuolaidos, pavyzdžiui, desertiniam pieno gėrimui ar nemokama dovana perkant duoną, taip pat sulaukė aukštų susijaudinimo balų.
Tyrimo rezultatus šiuo metu peržiūri Reklaminės rinkodaros instituto (The Institute of Promotional Marketing) specialistai. Tačiau remiantis išankstiniais tyrimo duomenimis, galima sakyti, kad labiausiai žmones sujaudina sėkmingos reklamos.
Reklaminės rinkodaros instituto atstovas Colinas Harperis sako: „Labai konkrečiai kalbėti dar ankstoka, tačiau šie rezultatai parodo tarpusavio santykius tarp emocinės reakcijos ir pardavimų augimo“.
Vis dėlto dažna problema prekybininkams būna priversti pirkėjus pirkti jų gaminamus produktus po to, kai baigiasi speciali akcija.