„Honda“ toliau plėtoja buitinių egzoskeletų projektavimą ir gamybą (Video)
(8)
„Honda“ šį mėnesį pristatė naujausius savo inžinerinius šedevrus, kurių dėka senyvi ir judėjimo negalią turintys žmonės galės mėgautis didesniu mobilumu.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
Elektroniniai egzoskeletai „Stride Management Assist“ ir „Body Weight Walking Assist“ nėra kojų pakaitalai, tačiau jie ženkliai palengvina vaikščiojimo iššūkį tiems, kurie nebepajėgia ilgai išsilaikyti ant kojų.
„Stride Management Assist“ skirtas žingsnio prailginimui ir mažina ėjimui reikalingos energijos kiekį. „Honda“ teigia, jog net nustojus naudotis „Stride Management Assist“ egzoskeletu, nešiotojų žingsniai kelis mėnesius išlieka ilgesni. Tuo tarpu „Body Weight Walking Assist“ iš nešiotojo perima dalį kūno svorio naštos.
Elektroniniai egzoskeletai „Stride Management Assist“ ir „Body Weight Walking Assist“ nėra kojų pakaitalai, tačiau jie ženkliai palengvina vaikščiojimo iššūkį tiems, kurie nebepajėgia ilgai išsilaikyti ant kojų.
„Stride Management Assist“ skirtas žingsnio prailginimui ir mažina ėjimui reikalingos energijos kiekį. „Honda“ teigia, jog net nustojus naudotis „Stride Management Assist“ egzoskeletu, nešiotojų žingsniai kelis mėnesius išlieka ilgesni. Tuo tarpu „Body Weight Walking Assist“ iš nešiotojo perima dalį kūno svorio naštos.
Abu prietaisai turi propriocepsinį mechanizmą, kuris įvertina kampus tarp sąnarių ir atitinkamai prisitaiko prie nešiotojo judesių. Jų begarsius elektrinius motorus varo ličio baterijos, kurių dėka pakrauti egzoskeletai gali būti naudojami iki dviejų valandų.
Nors su prietaisais galima lipti laiptas, bėgimas kol kas neįmanomas. Tačiau „Hondos“ atstovas Yasusi Ikeuchi tvirtina, jog greitai atsiras ir ši funkcija, kadangi technologijos principas toks pat kaip ir ėjimui. Šiuo metu su egzoskeletais galima pasiekti maksimalų 6 km/val. greitį.
Išradėjui Kiyoshi Oikawa idėja sukurti šias pagalbines judėjimo priemones kilo vykdant tyrimus kitam „Hondos“ projektui — „Asimo“ robotui, kurio judėjimo sistema remiasi panašiais principais. „Assist“ egzoskeletų konstravimo eigoje buvo užregistruoti net 130 patentų.
Šiuo metu egzoskeletai yra tik prototipai, tačiau „Honda“ jau bendradarbiauja su Japonijoje esančia ligonine ir tiria prietaisų efektyvumą kineziterapijoje. „Honda“ taip pat tikisi, kad „Assistus“ bus galima pritaikyti fabrikuose ir operacinėse, kur darbuotojai greitai pavargsta, nes privalo ilgai stovėti.