Jurgis Kairys pilotavo naikintuvą La-9 (0)
Akrobatinio skraidymo meistras Jurgis Kairys balandžio 2-4 dienomis dalyvavo Naujojoje Zelandijoje vykusiame renginyje „Karo paukščiai virš Wanakos“, kurio metu ne tik demonstravo solo skrydžius su pirotechnikos elementais, parodomuosius skrydžius grupėje su lėktuvu DC-3 ir lėktuvo lenktynes su automobiliais, bet ir turėjo unikalią galimybę paskraidyti su kariniu lėktuvu „Lavochkin 9“ (La-9).
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vienvietis naikintuvas, kurį pilotavo Jurgis, buvo sukurtas Antrojo pasaulinio karo pabaigoje ir yra vienintelis skraidantis La-9 pasaulyje. Australijos lakūnai šį šešiasdešimtmetį skrupulingai restauravo ir 2004-aisiais vėl prikėlė skrydžiams. Dar keletą La-9 naikintuvų, tačiau neskraidančių, galima pamatyti Kinijos ir Korėjos muziejuose. „Karo lėktuvai man rūpi nuo aviacijos studijų laikų. Pažangiausios aviacijos technologijos visada pradedamos naudoti kariniuose lėktuvuose, o La-9 atspindi lėktuvų su benzininiais varikliais tobulinimo viršūnę. Po to prasidėjo reaktyvinių variklių era“, – pasakoja Jurgis Kairys.
Rusų gamybos La-9 buvo sukurtas 1946 m. rugpjūtį. Tuo metu jis buvo vienas greičiausių naikintuvų – horizontaliai skrendant galėjo išvystyti iki 690 km/val. greitį. Privalumų jam suteikė dviejų laipsnių turbokompresoriai ir ypač galingas – 1850 arklio galių dviejų žvaigždžių radialinis variklis. Iki 1948-ųjų pabaigos buvo pagaminti 1559 La-9 lėktuvai, juos naudojo Rusijos, Rumunijos, Šiaurės Korėjos karinės oro pajėgos.
„Man yra tekę pilotuoti ir naikintuvus „Polikarpov“, I-16, taip pat I-153. Skrydis su La-9 buvo dar viena labai įdomi patirtis mano gyvenime“, – sako Jurgis Kairys. Jo teigimu, 3,5 t sveriantį La-9 valdyti reikia subtiliai ir tiksliai, nes jo variklis yra toks galingas, kad sunku išlaikyti kylantį lėktuvą ant pakilimo juostos. Perspaudus akseleratorių galima ir apsiversti. Tačiau Jurgis Kairys su La-9 ne tik paskraidė, bet ir atliko keletą akrobatinio skrydžio elementų – „Kilpą“, „Statinę“, taip pat pabandė forsuoti posūkiuose, paskraidė ne tik dideliais, bet ir mažais greičiais.
Pasibaigus renginiui Wanakoje Jurgis Kairys išvyko į aviacijos šventę japonų karinėje jūrų bazėje Kanoja (angl. Kanoya), kur taip pat atliko parodomuosius skrydžius.Antrojo pasaulinio karo metais iš Kiūšiū (angl. Kyushu) saloje įkurtos karinės bazės į savo paskutiniuosius skrydžius kilo japonų kamikadzės. Istoriją mena prie bazės įrengto muziejaus eksponatai. Apsilankymas šiame muziejuje Jurgį labai sujaudino ir paliko neišdildomą įspūdį.