„Baltnetos komunikacijos“ aukštyn kelia Lietuvos IT paslaugų kokybės kartelę (0)
Tarptautinė sertifikacijos bendrovė „Bureau Veritas“, atlikusi nuodugnų UAB „Baltnetos komunikacijos“ veiklos auditą, šiai bendrovei, pirmajai tarp Lietuvos duomenų perdavimo ir informacinių technologijų (IT) paslaugų teikėjų, suteikė atitikimo ISO 20000 sertifikatą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Pirmieji Lietuvoje galime užtikrinti, kad klientai gaus duomenų perdavimo bei IT paslaugas, atitinkančias jų reikalavimus ir pasauliniu mastu pripažintą atitinkamą kokybės lygį. Siekiame teikti kuo geresnes paslaugas, bet ir turėti kuo dinamiškesnę įmonę“, – teigia įmonės „Baltnetos komunikacijos“ generalinis direktorius Mindaugas Pranskevičius.
Šis standartas, sukurtas specialiai IT paslaugų valdymui, pagrindu ITIL (angl. Information Technology Infrastructure Library) verslo valdymo metodologija, orientuota į darbo optimizavimą bei kokybės užtikrinimą IT įmonėse. Taip pat, šis standartas apima dalį ISO 27001 standarto, apibrėžiančio informacijos saugos valdymą.
Nauda klientams
ISO 20000 standartas sukurtas siekiant užtikrinti, kad jį gavusi įmonė garantuoja klientams kokybišką paslaugų kūrimą, valdymą, teikimą, incidentų valdymą, grįžtamąjį ryšį, saugą ir kt. Vakarų valstybėse įprasta reikalauti, kad IT paslaugų tiekėjas turėtų įsidiegęs ISO 20000, kadangi jis įpareigoja bendroves matuoti paslaugų kokybę, ją suderinti su kliento norais ir nuolat tobulinti.
„Įsidiegę standartą, negalėtume klientams teikti paslaugų, jei negebėtume užtikrinti jų kokybės – ISO 20000 tą įpareigoja. Bet kokie nukrypimai nuo užsibrėžtų kokybinių standartų yra iš karto tiriami ir nustatomas gerinimo planas“, – aiškina M. Pranskevičius.
UAB „Baltnetos komunikacijos“ ISO 20000 keliamus ir kitus reikalavimus taiko ir jų laikosi teikiant visas bendrovės paslaugas – įrangos prieglobos, kompiuterinių darbo vietų ir tarnybinių stočių priežiūros, duomenų perdavimo ir telefonijos paslaugas bei kitas profesionaliąsias IT paslaugas.
„Paslaugų kokybės gerinimas šiandieniame pasaulyje yra pagrindinis konkurencingumą lemiantis veiksnys, ir dabartinis veiklos modelis, tikimės, leis sparčiau šuoliuoti į priekį ir visada būti žingsniu priekyje. ISO 20000 Lietuvoje, kaip ir pasaulyje, turėtų tapti IT sektoriaus paslaugų kokybės etalonu, tokiu, koks yra ISO 9001 kitose veiklos srityse“, – tikina M. Pranskevičius.
Apie ISO/IEC 20000 standartą:
ISO/IEC 20000 yra pirmasis tarptautinis kokybės standartas, sukurtas specialiai IT paslaugų valdymui. Šis standartas padeda užtikrinti integruotą požiūrį į efektyvų paslaugų teikimą, atitinkantį kliento verslo reikalavimus.
Standartas reguliuoja šiuos aspektus:
Paslaugų valdymo planavimas ir valdymas;
Valdymo sistemos reikalavimus;
Paslaugų teikimo procesus;
Santykių su klientais valdymo procesus;
Informacijos saugumo valdymo procesus.
ISO/IEC 20000 standartas yra sukurtas remiantis bendruoju ISO/IEC 9001 kokybės valdymo standartu, ITIL metodologija, kuri apibrėžia procesų optimizaciją ir kokybės užtikrinimą IT bendrovėse, bei informacijos saugos valdymo ISO 27000 standarto komponentais. ISO 20000 standartas yra komplesiškesnis ir sutvarko daugiau IT organizacijos teikiamų paslaugų aspektų, pradedant paslaugų kūrimu, baigiant informacijos saugos užtikrinimu.
Tarptautinis ISO/IEC 20000 standartizuoja pagrindinius informacinio saugumo valdymo procesus tokius kaip:
Konfidencialumo valdymas;
Rizikos valdymas;
Incidentų valdymas;
Verslo tęstinumo bei veiklos nepertraukiamumo užtikrinimas;
Saugos politikos, principai, standartai ir procedūros.
Įdiegus ISO/IEC 20000 sistemą sutvarkomi paslaugų teikimo, jų stebėjimo ir trūkumų šalinimo procesai. Standartas įpareigoja bendroves matuoti paslaugų kokybę, ją suderinti su kliento norais ir tobulinti. Klientai gauna kokybiškesnes ir poreikius atitinkančias paslaugas. Veiklos atitikimą standarto reikalavimams atlieka nepriklausomi tarptautiniai arbitrai.