Kodėl prestižinių automobilių savininkai renkasi pneumatinę pakabą  ()

Važiuoti lyg sklandant virš kelio netobulumo – tai ne fantazija, o realybė, kurią siūlo šiuolaikiniai automobiliai su pneumatine pakaba. Ši technologija, anksčiau buvusi tik prabangos prekių ženklu, šiandien tampa vis labiau prieinama, tačiau ar verta į ją investuoti?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Automobilis su pneumatine pakaba išsiskiria gatvėje ne tik savo elegantiška išvaizda, bet ir neįprastu gebėjimu keisti važiuoklės aukštį mygtuko paspaudimu. Stebint tokį automobilį, kuris priklausomai nuo situacijos gali pakilti virš duobėtų kelių arba nusileisti taip žemai, kad vos prašliaužia virš asfalto, kyla nemažai klausimų – kuo ši sistema pranašesnė už įprastas spyruokles, kiek ji patikima ir ar tikrai verta papildomų išlaidų?

Paslaptis – oro pagalvėse, o ne plieninėse spyruoklėse

"Įsivaizduokite, kad jūsų automobilis važiuoja ne ant kietų plieninių spyruoklių, o ant keturių preciziškai valdomų oro pagalvių," – taip vienas automobilių ekspertas apibūdina pneumatinės pakabos veikimo principą. Šioje sistemoje tradicines plienines spyruokles pakeičia pripučiamos oro kameros, kurių standumas ir aukštis reguliuojami automatiškai, priklausomai nuo kelio sąlygų, greičio ir vairuotojo pasirinkto važiavimo režimo.

Kiekvienas ratas turi savo oro kamerą, kurios slėgis kontroliuojamas centrinio kompiuterio. Šis nuolat gauna informaciją iš daugybės jutiklių, stebinčių kelio paviršių, automobilio greitį, posūkio kampą ir net meteorologines sąlygas. Visa ši sudėtinga elektronika veikia, kad vairuotojas jaustųsi tarsi plaukiantis virš nelygumų, o ne važiuojantis per juos.

Kada verta rinktis automobiliui "oro pagalves"?

[EU+Kuponas] Pirkėjai sužavėti. „Labiau nei pateisina lūkesčius. Nuostabi kokybė. Su lazeriniu kreiptuvu. Ir dar tokia kaina.“ Būtinas „pasidaryk pats“ entuziastams ir profesionalams
9653

Nuostabi kaina

Specialus kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkinys

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

"Jei didelę laiko dalį praleidžiate prastais keliais, o atvykę į susitikimą norite išlipti iš automobilio atrodydami taip, lyg būtumėte važiavę ne duobėtu užmiesčio keliu, o prestižinio viešbučio kilimais – pneumatinė pakaba tikrai patenkina šiuos lūkesčius," – teigia daugiametę patirtį turintis vieno Vilniaus automobilių salono vadovas.

Specialistai pabrėžia, kad pneumatinė pakaba ypač tinka tiems vairuotojams, kurie:

  • Dažnai keliauja įvairaus tipo keliais (nuo greitkelių iki bekėlės)
  • Veža jautrius krovinius, kuriems reikalinga ypatinga amortizacija
  • Mėgsta komfortišką važiavimą be sukrėtimų ir vibracijos
  • Nori automobilio su universaliomis važiavimo charakteristikomis
  • Vertina galimybę keisti automobilio aukštį skirtingoms situacijoms

"Niekada nepamiršiu pirmojo kliento reakcijos, kai jis išbandė naująjį modelį su pneumatine pakaba. Jis tiesiog negalėjo patikėti, kad tai tas pats kelias, kuriuo jis važiuoja kasdien – staiga visos tos įprastos duobės ir nelygūs šulinių dangčiai tiesiog... išnyko," – dalinasi įspūdžiais vienas automobilių pardavėjas.

Kaip dieną ir naktį: pneumatinės ir įprastos pakabos skirtumai

 

Pagrindinį skirtumą tarp pneumatinės ir tradicinės pakabos galima pajusti pirmaisiais važiavimo kilometrais. Įprastos spyruoklės turi fiksuotą standumą – jos gali būti arba minkštos (komfortiškos, bet prastesnės valdymui), arba kietos (sportinės, bet mažiau komfortiškos). Tuo tarpu pneumatinė pakaba gali būti ir viena, ir kita – priklausomai nuo situacijos.

"Automobiliai su pneumatine pakaba turi skirtingus važiavimo režimus – nuo itin komfortiško, kai automobilis tiesiog 'plaukia' virš kelio, iki sportinio, kai jis prisiploja prie asfalto ir suteikia maksimalų stabilumą posūkiuose," – aiškina ilgametis automobilių žurnalistas.

Skirtumų sąrašas tuo neapsiriboja:

  • Tradicinė pakaba negali keisti automobilio aukščio, o pneumatinė – gali
  • Pneumatinė pakaba automatiškai išlygina automobilį net su netolygia apkrova
  • Oro sistema efektyviau slopina nemaloniausias kelio vibracijas
  • Pneumatinė pakaba gali būti nuolat atnaujinama programiškai (naujuose modeliuose)
  • Įprasta pakaba yra patikimesnė ekstremaliomis sąlygomis (pvz., dideliame šaltyje)

Kaina: ne tik pirkimo, bet ir eksploatacijos

 

"Taip, pneumatinė pakaba suteikia aukštesnį komforto lygį, tačiau už tai tenka mokėti ne tik įsigijimo metu," – perspėja vieno automobilių serviso vadovas. Jis pabrėžia, kad rinkdamiesi automobilį su pneumatine pakaba, turėtumėte būti pasiruošę ir didesnėms eksploatacijos išlaidoms.

Naujame automobilyje pneumatinė pakaba gali pridėti nuo 2000 iki 5000 eurų prie bazinės komplektacijos kainos, priklausomai nuo markės ir modelio. Tačiau tikrasis kainų skirtumas išryškėja eksploatacijos metu:

"Kai tradicinės pakabos spyruoklės gali tarnauti visą automobilio eksploatacijos laikotarpį, pneumatinės pakabos oro pagalvės paprastai keičiamos kas 100-150 tūkstančių kilometrų, o jų kaina svyruoja nuo 300 iki 1000 eurų už vienetą," – skaičiuoja serviso specialistas.

Be to, sistemoje yra daugiau elektroninių komponentų, kurie gali sugesti – kompresorius, vožtuvai, jutikliai. Šių detalių remonto ar keitimo kainos taip pat didesnės lyginant su tradicine pakaba.

Ekspertų patarimai prieš perkant automobilį su "oro pakaba"

 

Daliubaze.lt automobilių dalių skyriaus specialistas pataria atkreipti dėmesį į kelis svarbius aspektus renkantis automobilį su pneumatine pakaba:

  1. Automobilio istorija – ar pakaba buvo reguliariai prižiūrima, ar nėra buvę didesnių gedimų
  2. Kompresoriaus veikimas – jis neturėtų dirbti pernelyg dažnai ar ilgai
  3. Visų važiavimo režimų testavimas – automobilis turėtų sklandžiai pakilti ir nusileisti
  4. Oro nuotėkio tikrinimas – pastatykite automobilį nakčiai ir patikrinkite, ar jis nenusileido
  5. Diagnostikos rezultatai – profesionalus servisas gali patikrinti sistemos būklę

"Svarbiausia nepamiršti, kad pneumatinė pakaba – tai ne tik komforto, bet ir technologijų pasirinkimas. Kaip ir bet kuri sudėtinga sistema, ji reikalauja dėmesio ir priežiūros," – primena specialistas.

Ateities perspektyvos: ar oro pakabos taps standartu?

Automobilių pramonės analitikas įsitikinęs, kad pneumatinės pakabos sistemų populiarumas tik augs: "Matome aiškią tendenciją – tai, kas vakar buvo tik aukščiausios klasės sedanuose, šiandien jau montuojama vidutinės klasės SUV, o rytoj gali tapti įprasta ir kompaktiniuose automobiliuose."

 

Jis atkreipia dėmesį, kad technologijoms pingant ir gamybos procesams tobulėjant, pneumatinės pakabos tampa patikimesnės ir prieinamesnės:

"Naujausios kartos sistemos turi gerokai mažesnę gedimų tikimybę, o jų naudojama energija – minimaliai įtakoja degalų sąnaudas. Kai kurie gamintojai jau eksperimentuoja su hibridinėmis pakabomis, kurios naudoja ir tradicines spyruokles, ir pneumatinius elementus – tai galėtų būti aukso vidurys tarp komforto ir patikimumo," – prognozuoja ekspertas.

Ar verta investuoti į automobilį su pneumatine pakaba? Atsakymas priklauso nuo jūsų prioritetų. Jei vertinate aukščiausio lygio komfortą, važiavimo universalumą ir nesibaiminate didesnių eksploatacijos išlaidų – šis technologinis sprendimas tikrai suteiks naują vairavimo patirties dimensiją. Tačiau jei ieškote ekonomiškiausio ir nereikalaujančio priežiūros sprendimo – tradicinė pakaba vis dar išlieka patikimesne alternatyva.

Viena aišku – technologijų evoliucija nestovi vietoje, ir tai, kas šiandien atrodo kaip prabanga, rytoj gali tapti standartu. Tuo tarpu jūs pats galite nuspręsti, ar norite šią ateitį išbandyti jau dabar.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai ()

Susijusios žymos: