Vista. Lietuvoje prasidėjo prekyba galingiausiu serijinės gamybos „Ford“ automobiliu – naujuoju „Ford Focus RS“  (1)

Naujasis „Ford Focus RS” - jau prekyboje! 2009 m. tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje pristatytas pilnai paruoštas gamybai greičiausias serijinės gamybos „Ford of Europe“ modelis „Ford Focus RS“. Pamatyti šio modelio prototipą buvo galima Londono ir Paryžiaus automobilių parodose praėjusiais metais.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Legendinis „Ford Focus RS“ grįžta po šešerių metų pertraukos. Moderniai interpretuojantis „RS“ filosofiją, naujasis „Ford Focus RS“ įkūnija įspūdingą ir įkvepiantį, tačiau prieinamą ir praktišką sportinį automobilį.

Naujasis „RS” siūlomas trijų kėbulo spalvų, įskaitant ryškią, garsiąją „Ultimate Green” žalią spalvą. Prie visų išorės spalvų parinkti ir derantys interjero spalvų deriniai. Tai „Ford Team RS” komandos penkerių metų darbas, apjungiantis pagal užsakymą atliktą gamybą, dizainą ir aerodinamiką, nepamirštant išlaikyti „Ford Focus” praktiškumo.

Įspūdinga galia

„Ford Focus RS” širdis – „Duratec RS” 2.5 l variklis su turbina, sukuriantis išskirtines charakteristikas: 305 AG galią prie 6500 sūkių ir maksimalų 440 Nm sukimo momentą tarp 2300 ir 4500 sūkių.

„Focus RS“ agregatas pasižymi daugybe pagal užsakymą kurtų inžinerinių ir technologinių savybių, tokių kaip nauja įsiurbimo ir išmetimo sistema, padedanti variklio aušinimui ir „kvėpavimui“, taip pat didesnė turbina, generuojanti 35% daugiau galios nei „Focus ST” modelyje. „Focus RS“ 440 Nm sukimo momentas didesnis 38% nei „Focus ST“.

Kontroliuoti galią kelyje padeda „Quaife“ sraigtinis riboto slydimo diferencialas, patobulintas „Ford Team RS“ komandos ir pritaikytas 6 pavarų „Focus RS“ dėžei.

Naujasis „Ford Focus RS” iki 100 km/h įsibėgėja per 5,9 sekundės ir pasiekia maksimalų 263 km/h greitį. Tai greičiausias „Ford of Europe” sukurtas automobilis, „Lommel” bandymų trasoje Belgijoje aplenkiantis net „Ford GT”.

Dinamikos gerinimas apima 40 mm platesnę tarpvėžę, jautresnį vairą, didesnius stabdžius, pagal užsakymą pagamintas „Continental” 235/35 R19 padangas ir patobulintą aerodinamiką, tačiau esminė naujovė – inovatyvi pakabos technologija, pavadinta „RevoKnuckle” („RevoLankstas”).

Su tokio tipo pakabos elementu, „Focus RS” yra vienintelis modelis „Focus” gamoje, kuriame nenaudojama įprastinė „MacPherson” statramsčio sistema. Vietoj įprastinio vientisos konstrukcijos pakabos lanksto, „RevoKnuckle” turi du atskirus: vienas fiksuotas prie statramsčio, o kitas sukiojasi pagal automobilio važiavimo kryptį.

Šis pakeitimas leido inžinieriams pasiekti didesnio lankstumo užtvirtinant automobilio pakabos geometriją taip, kad sumažinti variklio galios įtaką vairavimui, ypač sumažinant kritinį atstumą – vadinamą posūkio ašies poslinkį - tarp rato centro ir posūkio ašies linijos.

Išraiškingos formos ir puiki aerodinamika

„Focus RS” galima pasirinkti iš trijų kėbulo spalvų – baltos „Frozen White“, skaisčiai mėlynos „Performance Blue“ ir įspūdingos, unikalios, Pasaulio Ralio čempionato įkvėptos „herojiškos“ spalvos – žalios „Ultimate Green“. Pasirinkus šią žalią spalvą, aerodinaminiai kėbulo elementai bus padengti blizgia juoda spalva, sukuriant išskirtinio stiliaus aurą.

Naujoji kėbulo spalva atspindi žalią „Ford” partnerio ir Pasaulio Ralio čempionato rėmėjo „BP” ženklą, taip pat ši spalva yra moderni 1970 m. „Ford Escort RS Le Mans Green” – legendinio lenktyninio automobilio - žalios spalvos interpretacija.

Išorės dizainą užbaigia Pasaulio Ralio čempionato stiliaus poliruoti 19” lengvojo lydinio ratlankiai su „RS” logotipais.

Modernaus, oro tunelyje testuoto „aero” paketo dėka, „Focus RS” stipriai spaudžiamas prie žemės važiuojant net maksimaliais greičiais. Be to, spaudžianti jėga didesnė 26% nei „Focus ST”, o oro pasipriešinimo koeficientas Cd – 0.38.

Interjere juntamas sportiško, stilingo ir kokybiško automobilio jausmas. Pagal užsakymą gamintos „Recaro” sėdynės, specialiai sukurtos ir aptrauktos autentiška sportinių automobilių medžiaga – mikropluoštu - spalviškai derančiu prie išorės spalvų. Akcentai puošti „RS” ir „Recaro” logotipais, odos intarpais ir aliuminiu.

„Focus RS” – pagal užsakymą

Sportiško ir stilingo „Focus RS” automobilio vertę papildo ir itin gausi įranga. Aukščiausio lygio saugumo įranga, apimanti 6 saugos pagalves, stabdžių ABS+EBD, EBA, TA – praslydimo asistento - ir ESP sistemas, kompiuteriu optimizuotą didelio stiprumo plieno kėbulo konstrukciją, smūgius sugeriančias priekines ir galines kėbulo zonas, šoninius apsauginius strypus duryse užtikrina saugumą pavojingiausiose situacijose. Beje, mėgstantys išbandyti automobilio galimybes žiedinėse ar kitose lenktynių trasose, ESP stabilumo sistemą gali išjungti.

Automobilyje taip pat sumontuota galinga garso aparatūra „Sony” su MP3 funkcija bei 7” spalvotu lietimui jautriu ekranu, dviejų zonų klimato kontrolės sistema DEATC, „Xenon” žibintai, „FordPower” beraktė užvedimo sistema, atskiri tepalo slėgio, tepalo temperatūros bei turbinos duomenų matuokliai, elektra valdomi langai, automatiškai tamsėjantis galinio vaizdo veidrodėlis, unikalaus dizaino slenksčiai, bamperiai, spoileriai, rūko žibintai, juodu vidumi, galiniai LED tipo žibintai ir kt. įranga.

Kaip papildomą įrangą galima rinktis oda aptrauktas sėdynes, navigacinę sistemą, „Utimate Green“ specialius dažus ir kt. įrangą.

Lietuvoje „Ford Focus RS” kainuoja nuo 109 000 Lt. Automobiliai gaminami tik pagal išankstinį užsakymą, o numatytas gamybos skaičius – ribotas.

„Ford Focus RS“ techninės charakteristikos
 

Variklio duomenys
Tipas
2.5L 20 V DOHC RS
Darbinis tūris cm3
2522
Cilindro skersmuo (mm)
83.0
Stūmoklio eiga (mm)
93.2
Degalų tipas, laipsnis
Bešvinis benzinas, 98 arba 95 (RON)
Maksimali galia AG (kW)
Prie variklio apsisukimų (rpm)
305 AG (224 kW)
6500

 

Maksimalus sukimo momentas (Nm)
Prie variklio apsisukimų (rpm)
440 Nm
2300 – 4500
Suspaudimo laipsnis
8.5:1
Cilindrai
5, eilėje
Alkūninis velenas
Kaltinis plienas su 50-mm diametro švaistiklių kakliukais, pilnai subalansuotas, dešimties atsvarų, šeši 65 mm diametro pagrindiniai guoliai ir amortizuojantis skriemulys; bendras svoris 21,5 kg. Bešviniai guolių įdėklai. 
Vožtuvų cilindrui
4
Vožtuvo pavara
DOHC
Kampas tarp vožtuvų
58 laipsniai
Vožtuvų dydžiai (mm)
Įsiurbimas: 31.0
Išmetimas: 27.0
Turbina
„Borg - Warner K16” integruota turbina, išlieta vientisai iš ketaus, plonasienė 
Maksimalus variklio greitis (rpm)
 
 
Laisva eiga (rpm)
 
Variklio greitis prie maksimalaus greičio (rpm)
7050 trumpalaikis (3 sekundės)
tęsiamas prie 6500
 
800
 
 
6175
Variklio valdymo blokas
„Bosch ME 9.0” variklio valdymo sistema įpurškimui ir uždegimui, EURO 4
Įpurškimas
Sekvencinis elektroninis kuro įpurškimas (SEFI)
Uždegimas
Elektroninis be paskirstytojo

 

TRANSMISIJA
Pavarų dėžės tipas
Mechaninė 6 pavarų, visos pavaros su sinchronizatoriais, įskaitant atbulinės eigos pavarą
Pavarų perdavimo skaičius
 
 
6-ta
 
5-ta
 
4-ta
 
3-a
 
2-a
 
1-a
 
Atbulinė
 
           Reduktoriaus perdavimo skaičius
 
0.7
 
0.868
 
1.088
 
1.433
 
2.05
 
3.385
 
3.231
 
4.00
Sankabos tipas
Vienguba sausa sankaba su savaime besireguliuojančiu mechanizmu ir dvigubu smagračiu
Sankabos diametras (mm)
240
Diferencialas
Mechaninis „Quaife” sraigtinis, riboto slydimo diferencialas, 6 krumpliaračiai, 32 laipsnių sraigtinis kampas

 
 

Pakaba
Priekinė pakaba
Nepriklausomi „MacPherson” tipo statramsčiai su atsveriančiom spyruoklėm virš dujinių amortizatorių ir žemesnių L-tipo svirčių. Stabilizatorius (24 mm). „Ford RevoKnuckle” su fiksuotu įtvaru į stabilizatorių (patentuota)
Galinė pakaba
Nepriklausoma trumpų – ilgų svirčių (SLA - Short-Long Arm) „Control Blade” daugiasvirtė sistema, sumontuota ant sustiprinto porėmio, dujinių amortizatorių ir stabilizatoriaus (24 mm)

 
 

Vairas
Tipas
Krumpliastiebis ir dantratis, perdavimo santykis 13.2:1, nuo pradžios iki pabaigos 2.32
Apsisukimo spindulys (m)
Nuo iki krašto: 12.2
STABDŽIAI
Tipas
Dviejų kontūrų, išilgai dalijami, hidraulikos valdomi priekiniai ir galiniai stabdžiai. Vakuuminis stiprintuvas. Standartiškai elektronika kontroliuojami ABS ir EBD sistemų, specialiai sukurtos ESP sistemos
Priekyje
336 x 30 mm ventiliuojami diskai
Gale
302 x 11 mm vientisi diskai

 

Ratai/padangos
Standartiniai ratlankiai
Lengvojo lydinio
Standartinių ratlankių dydis (coliais)
19x8.5
Padangos
„Continental” 235/35 R 19

 

Matmenys
Išorė
 
Bendras ilgis (mm)
4402
Bendras plotis, be veidrodėlių (mm)
1842
Bendras aukštis (mm)
1497
Ratų bazė (mm)
2640

 

Vidus
 
Erdvė galvai priekyje/gale (mm)
999/978
Erdvė pečių lygyje priekyje/ gale (mm)
1414/1399
Maksimali ervė kojų lygyje priekyje/gale (mm)
 
1100/906
Bagažo skyriaus talpa VDA, l
385

 

Pasipriešinimo koeficientas
0.38
Priekinis paviršius (A), m2
2.35

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (1)

Susijusios žymos: