Vista. Lietuvoje prasidėjo prekyba galingiausiu serijinės gamybos „Ford“ automobiliu – naujuoju „Ford Focus RS“ (1)
Naujasis „Ford Focus RS” - jau prekyboje! 2009 m. tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje pristatytas pilnai paruoštas gamybai greičiausias serijinės gamybos „Ford of Europe“ modelis „Ford Focus RS“. Pamatyti šio modelio prototipą buvo galima Londono ir Paryžiaus automobilių parodose praėjusiais metais.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Legendinis „Ford Focus RS“ grįžta po šešerių metų pertraukos. Moderniai interpretuojantis „RS“ filosofiją, naujasis „Ford Focus RS“ įkūnija įspūdingą ir įkvepiantį, tačiau prieinamą ir praktišką sportinį automobilį.
Naujasis „RS” siūlomas trijų kėbulo spalvų, įskaitant ryškią, garsiąją „Ultimate Green” žalią spalvą. Prie visų išorės spalvų parinkti ir derantys interjero spalvų deriniai. Tai „Ford Team RS” komandos penkerių metų darbas, apjungiantis pagal užsakymą atliktą gamybą, dizainą ir aerodinamiką, nepamirštant išlaikyti „Ford Focus” praktiškumo.
Įspūdinga galia
„Ford Focus RS” širdis – „Duratec RS” 2.5 l variklis su turbina, sukuriantis išskirtines charakteristikas: 305 AG galią prie 6500 sūkių ir maksimalų 440 Nm sukimo momentą tarp 2300 ir 4500 sūkių.
„Focus RS“ agregatas pasižymi daugybe pagal užsakymą kurtų inžinerinių ir technologinių savybių, tokių kaip nauja įsiurbimo ir išmetimo sistema, padedanti variklio aušinimui ir „kvėpavimui“, taip pat didesnė turbina, generuojanti 35% daugiau galios nei „Focus ST” modelyje. „Focus RS“ 440 Nm sukimo momentas didesnis 38% nei „Focus ST“.
Kontroliuoti galią kelyje padeda „Quaife“ sraigtinis riboto slydimo diferencialas, patobulintas „Ford Team RS“ komandos ir pritaikytas 6 pavarų „Focus RS“ dėžei.
Naujasis „Ford Focus RS” iki 100 km/h įsibėgėja per 5,9 sekundės ir pasiekia maksimalų 263 km/h greitį. Tai greičiausias „Ford of Europe” sukurtas automobilis, „Lommel” bandymų trasoje Belgijoje aplenkiantis net „Ford GT”.
Dinamikos gerinimas apima 40 mm platesnę tarpvėžę, jautresnį vairą, didesnius stabdžius, pagal užsakymą pagamintas „Continental” 235/35 R19 padangas ir patobulintą aerodinamiką, tačiau esminė naujovė – inovatyvi pakabos technologija, pavadinta „RevoKnuckle” („RevoLankstas”).
Su tokio tipo pakabos elementu, „Focus RS” yra vienintelis modelis „Focus” gamoje, kuriame nenaudojama įprastinė „MacPherson” statramsčio sistema. Vietoj įprastinio vientisos konstrukcijos pakabos lanksto, „RevoKnuckle” turi du atskirus: vienas fiksuotas prie statramsčio, o kitas sukiojasi pagal automobilio važiavimo kryptį.
Šis pakeitimas leido inžinieriams pasiekti didesnio lankstumo užtvirtinant automobilio pakabos geometriją taip, kad sumažinti variklio galios įtaką vairavimui, ypač sumažinant kritinį atstumą – vadinamą posūkio ašies poslinkį - tarp rato centro ir posūkio ašies linijos.
Išraiškingos formos ir puiki aerodinamika
„Focus RS” galima pasirinkti iš trijų kėbulo spalvų – baltos „Frozen White“, skaisčiai mėlynos „Performance Blue“ ir įspūdingos, unikalios, Pasaulio Ralio čempionato įkvėptos „herojiškos“ spalvos – žalios „Ultimate Green“. Pasirinkus šią žalią spalvą, aerodinaminiai kėbulo elementai bus padengti blizgia juoda spalva, sukuriant išskirtinio stiliaus aurą.
Naujoji kėbulo spalva atspindi žalią „Ford” partnerio ir Pasaulio Ralio čempionato rėmėjo „BP” ženklą, taip pat ši spalva yra moderni 1970 m. „Ford Escort RS Le Mans Green” – legendinio lenktyninio automobilio - žalios spalvos interpretacija.
Išorės dizainą užbaigia Pasaulio Ralio čempionato stiliaus poliruoti 19” lengvojo lydinio ratlankiai su „RS” logotipais.
Modernaus, oro tunelyje testuoto „aero” paketo dėka, „Focus RS” stipriai spaudžiamas prie žemės važiuojant net maksimaliais greičiais. Be to, spaudžianti jėga didesnė 26% nei „Focus ST”, o oro pasipriešinimo koeficientas Cd – 0.38.
Interjere juntamas sportiško, stilingo ir kokybiško automobilio jausmas. Pagal užsakymą gamintos „Recaro” sėdynės, specialiai sukurtos ir aptrauktos autentiška sportinių automobilių medžiaga – mikropluoštu - spalviškai derančiu prie išorės spalvų. Akcentai puošti „RS” ir „Recaro” logotipais, odos intarpais ir aliuminiu.
„Focus RS” – pagal užsakymą
Sportiško ir stilingo „Focus RS” automobilio vertę papildo ir itin gausi įranga. Aukščiausio lygio saugumo įranga, apimanti 6 saugos pagalves, stabdžių ABS+EBD, EBA, TA – praslydimo asistento - ir ESP sistemas, kompiuteriu optimizuotą didelio stiprumo plieno kėbulo konstrukciją, smūgius sugeriančias priekines ir galines kėbulo zonas, šoninius apsauginius strypus duryse užtikrina saugumą pavojingiausiose situacijose. Beje, mėgstantys išbandyti automobilio galimybes žiedinėse ar kitose lenktynių trasose, ESP stabilumo sistemą gali išjungti.
Automobilyje taip pat sumontuota galinga garso aparatūra „Sony” su MP3 funkcija bei 7” spalvotu lietimui jautriu ekranu, dviejų zonų klimato kontrolės sistema DEATC, „Xenon” žibintai, „FordPower” beraktė užvedimo sistema, atskiri tepalo slėgio, tepalo temperatūros bei turbinos duomenų matuokliai, elektra valdomi langai, automatiškai tamsėjantis galinio vaizdo veidrodėlis, unikalaus dizaino slenksčiai, bamperiai, spoileriai, rūko žibintai, juodu vidumi, galiniai LED tipo žibintai ir kt. įranga.
Kaip papildomą įrangą galima rinktis oda aptrauktas sėdynes, navigacinę sistemą, „Utimate Green“ specialius dažus ir kt. įrangą.
Lietuvoje „Ford Focus RS” kainuoja nuo 109 000 Lt. Automobiliai gaminami tik pagal išankstinį užsakymą, o numatytas gamybos skaičius – ribotas.
Variklio duomenys
|
|
Tipas
|
2.5L 20 V DOHC RS
|
Darbinis tūris cm3
|
2522
|
Cilindro skersmuo (mm)
|
83.0
|
Stūmoklio eiga (mm)
|
93.2
|
Degalų tipas, laipsnis
|
Bešvinis benzinas, 98 arba 95 (RON)
|
Maksimali galia AG (kW)
Prie variklio apsisukimų (rpm)
|
305 AG (224 kW)
6500
|
Maksimalus sukimo momentas (Nm)
Prie variklio apsisukimų (rpm)
|
440 Nm
2300 – 4500
|
Suspaudimo laipsnis
|
8.5:1
|
Cilindrai
|
5, eilėje
|
Alkūninis velenas
|
Kaltinis plienas su 50-mm diametro švaistiklių kakliukais, pilnai subalansuotas, dešimties atsvarų, šeši 65 mm diametro pagrindiniai guoliai ir amortizuojantis skriemulys; bendras svoris 21,5 kg. Bešviniai guolių įdėklai.
|
Vožtuvų cilindrui
|
4
|
Vožtuvo pavara
|
DOHC
|
Kampas tarp vožtuvų
|
58 laipsniai
|
Vožtuvų dydžiai (mm)
|
Įsiurbimas: 31.0
Išmetimas: 27.0
|
Turbina
|
„Borg - Warner K16” integruota turbina, išlieta vientisai iš ketaus, plonasienė
|
Maksimalus variklio greitis (rpm)
Laisva eiga (rpm)
Variklio greitis prie maksimalaus greičio (rpm)
|
7050 trumpalaikis (3 sekundės)
tęsiamas prie 6500
800
6175
|
Variklio valdymo blokas
|
„Bosch ME 9.0” variklio valdymo sistema įpurškimui ir uždegimui, EURO 4
|
Įpurškimas
|
Sekvencinis elektroninis kuro įpurškimas (SEFI)
|
Uždegimas
|
Elektroninis be paskirstytojo
|
TRANSMISIJA
|
|
Pavarų dėžės tipas
|
Mechaninė 6 pavarų, visos pavaros su sinchronizatoriais, įskaitant atbulinės eigos pavarą
|
Pavarų perdavimo skaičius
|
|
6-ta
5-ta
4-ta
3-a
2-a
1-a
Atbulinė
Reduktoriaus perdavimo skaičius
|
0.7
0.868
1.088
1.433
2.05
3.385
3.231
4.00
|
Sankabos tipas
|
Vienguba sausa sankaba su savaime besireguliuojančiu mechanizmu ir dvigubu smagračiu
|
Sankabos diametras (mm)
|
240
|
Diferencialas
|
Mechaninis „Quaife” sraigtinis, riboto slydimo diferencialas, 6 krumpliaračiai, 32 laipsnių sraigtinis kampas
|
Pakaba
|
|
Priekinė pakaba
|
Nepriklausomi „MacPherson” tipo statramsčiai su atsveriančiom spyruoklėm virš dujinių amortizatorių ir žemesnių L-tipo svirčių. Stabilizatorius (24 mm). „Ford RevoKnuckle” su fiksuotu įtvaru į stabilizatorių (patentuota)
|
Galinė pakaba
|
Nepriklausoma trumpų – ilgų svirčių (SLA - Short-Long Arm) „Control Blade” daugiasvirtė sistema, sumontuota ant sustiprinto porėmio, dujinių amortizatorių ir stabilizatoriaus (24 mm)
|
Vairas
|
|
Tipas
|
Krumpliastiebis ir dantratis, perdavimo santykis 13.2:1, nuo pradžios iki pabaigos 2.32
|
Apsisukimo spindulys (m)
|
Nuo iki krašto: 12.2
|
STABDŽIAI
|
|
Tipas
|
Dviejų kontūrų, išilgai dalijami, hidraulikos valdomi priekiniai ir galiniai stabdžiai. Vakuuminis stiprintuvas. Standartiškai elektronika kontroliuojami ABS ir EBD sistemų, specialiai sukurtos ESP sistemos
|
Priekyje
|
336 x 30 mm ventiliuojami diskai
|
Gale
|
302 x 11 mm vientisi diskai
|
Ratai/padangos
|
|
Standartiniai ratlankiai
|
Lengvojo lydinio
|
Standartinių ratlankių dydis (coliais)
|
19x8.5
|
Padangos
|
„Continental” 235/35 R 19
|
Matmenys
|
|
Išorė
|
|
Bendras ilgis (mm)
|
4402
|
Bendras plotis, be veidrodėlių (mm)
|
1842
|
Bendras aukštis (mm)
|
1497
|
Ratų bazė (mm)
|
2640
|
Vidus
|
|
Erdvė galvai priekyje/gale (mm)
|
999/978
|
Erdvė pečių lygyje priekyje/ gale (mm)
|
1414/1399
|
Maksimali ervė kojų lygyje priekyje/gale (mm)
|
1100/906
|
Bagažo skyriaus talpa VDA, l
|
385
|
Pasipriešinimo koeficientas
|
0.38
|
Priekinis paviršius (A), m2
|
2.35
|