10 įdomiausių savaitės mokslo naujienų (2018–03–12): ESA joniniai varikliai ir stipresnis už plieną gelis (2)
1. Grafenas kitu kampu;
2. 72 Google kubitai;
3. Marso vojažai – 2019;
4. ESA joniniai varikliai;
5. Stipresnis už plieną gelis (Video);
6. Samanotos padangos;
7. Australija – be makšties kaklelio vėžio;
8. Dubajaus DNR;
9. 25% sausesnis derlius;
10. Rubiko roboto rekordas
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Mokslininkai atrado, kad grafeno lakštus pasukus „stebuklingu kampu“, jie gali būti ir izoliatoriai ir superlaidininkai.
MIT ir Harvardo universiteto mokslininkai pasiekė tai, sukurdami supergardelę iš dviejų vienas ant kito sudėtų grafeno lapų. Jie nėra sudėti tiksliai vienas virš kito, o vos vos pasukti, tiksliau – 1,1 laipsnio kampu.
interestingengineering.comtechnologijos.lt
Google pranešė sukūrusi 72 kubitų kvantinį procesorių, sukurtą pagal tokią pačią schemą, kaip ir 9 kubitų pirmtakas. Naujajame kompiuteryje kubitai sujungti ne į grandinėlę, o sudaro du kvadratinius 6×6 masyvus, išdėstytus vienas virš kito. Taip galima atsekti ir taisyti skaičiavimų klaidas. Kompanija kol kas neatskleidžia tikslių įrenginio charakteristikų, tačiau tvirtina, kad juo galima pasiekti kvantinį pranašumą.
„Statome pirmą tarpplanetinį kosminį laivą skrydžiams į Marsą. Pirmuosius trumpus skrydžius ten ir atgal, manau, galėsime atlikti per pirmą kitų metų pusmetį“, — pareiškė E. Muskas South by Southwest festivalyje Austine (Teksaso valst.). Tuo pačiu Muskas pažymėjo, kad „kartais“ jo planai prasilenkia su realybe.
Europos kosmoso agentūra išbandė tiesiasrūvį joninį variklį, kaip darbinį kūną naudojantį atmosferos orą. Tikimasi, kad nedideli palydovai su tokiu varikliu galėtų praktiškai neribotai skrieti 200 kilometrų ar žemesnėse orbitose, rašoma agentūros pranešime spaudai.
Tyrėjai iš Japonijos sukūrė gelį, kuris, jų teigimu, yra atsparus kaip metalas, lankstus kaip želė, ir gali sukelti mūsų kūnų gydymo ir senėjimo revoliuciją.
„Oxygene“ padangos struktūra yra unikali tuo, kad jos šoninėje sienelėje auga gyvos samanos.
Gamintojo teigimu, dėl šios atviros struktūros ir išmanaus protektoriaus dizaino ji sugeria vandenį nuo kelio paviršiaus ir palaiko drėgmės cirkuliaciją. Tai leidžia vykti fotosintezei ir išleisti deguonį į orą.
interestingengineering.comtechnologijos.lt