LAMA BPO sistemos sutrikimai į neviltį varė daugelį abiturientų (10)
Penktadienio popietę paskelbus pirmuosius stojimo į aukštąsias mokyklas rezultatus, nuo didelio apkrovimo užstrigo bendrojo priėmimo internetinė sistema.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijos bendrajam priėmimui organizuoti (LAMA BPO) valdybos pirmininkas Aloyzas Pažėra BNS sakė, kad apkrovimo neatlaiko tarnybinės stotys. „Dabar „užlūžę“ serveriai ir nieko negalima pasižiūrėti, kol nepraeis šita karštinė - beveik 40 tūkst. žmonių naršo, kad pasižiūrėtų rezultatus“, - teigė A.Pažėra.
Paklaustas, ką patartų nekantraujantiems kandidatams, LAMA BPO atstovas padėti sakė negalintis. „Kaip jiems parekomenduoti neskubėti, jei jiems pranešta, kad gali sužinoti rezultatus? Taip visada būna“, - atsakė A.Pažėra.
Dauguma stojančiųjų gavo atsakymus apie valstybės finansuojamas studijas dar penktadienio vakarą nors ir stipriai pavėluotai. Bet buvo nemažai ir tokių, kurie pagaliau „susitvarkius“ LAMA BPO kompiuteriams išvydo tuščius langelius šalia studijų programų – vėliau paaiškėjo, jog tai tėra sistemos klaida. Galima neabejoti, jog tokie „pokštai“ abiturientams ir jų tėvams kainavo nemažai nervų.
„Lietuvos mokinių parlamentas kritiškai vertina LAMA BPO darbą tokiu abiturientams svarbiu momentu. Tai – absoliutus nesiskaitymas su žmonėmis, kurie gavo klaidingą informaciją. Penktadienį „užlūžus“ sistemai, daugiau nei 10 val. dešimtys tūkstančių abiturientų praleido prie kompiuterio „refrešindami“ puslapį, kuriame buvo nedovanotino skurdumo informacija apie tai, kad sistemos darbas bus atnaujintas artimiausiu metu“, – piktinosi Lietuvos mokinių parlamento pirmininkas Simonas Stankus.
Jis pats sakė dar šiaip taip sugebėjęs susitaikyti su penktadienį LAMABPO paskelbta informacija, kad niekur neįstojo, kuri vėliau buvo paneigta, tačiau užjautė silpnesnių nervų mergaites, kurios „daugiau nei 10 val. praleido prie kompiuterio verkdamos ir negalėdamos pasitikrinti, ar jas pasiekusi informacija nėra klaida“.
„Pikčiausia, kad LAMA BPO – visada viskas normalu. Kiek teko girdėti, asociacija ir dabar neprisiima atsakomybės už sistemos darbo sutrikimus, nes, neva, nieko nepadarysi, serveriai lūžta“, – kalbėjo abiturientas.
Pats LAMA BPO valdybos pirmininkas nesupranta, apie kokius nervus abiturientai šneka, nes „kvietimai į valstybės finansuojamas vietas ministro įsakymu visi buvo laiku, paskelbti liepos 23 dieną 15 val.“
„Tai numatyta taisyklėse, tad ir geriausiųjų kvietimai į valstybės finansuojamas vietas, ir eilės buvo paskelbtos liepos 23 dieną“, – sakė asociacijos valdybos pirmininkas, pridurdamas, jog sistema „užlūžo tarp 23 ir 24 dienos ir atsigavo penktadienio vakarą“. A. A. Pažėros žodžiais, dėl sistemos „patrikimo“, per naktį nebuvo pakvietimų į mokamas studijų vietas, tačiau dėl to „nieko tragiško ir nėra“.
Informacinių technologijų specialistų nuomone, ruošiantis svetainės lankytojų antplūdžiui, LAMA BPO galėjo pasirūpinti didesniu sistemos pralaidumu. Tačiau A. A. Pažėros teigimu, iš „Lintel“ buvo išpirktas ne tik didesnis pralaidumas – LAMA BPO su šia bendrove dirba „išimtinėm linijom ir dėl to „lūžimų“ nėra“.
Paprašytas sukonkretinti, dėl ko daugiau nei 10 val. neveikė informacinė sistema, A. A. Pažėra net pyktelėjo: „Tai jeigu serveris „nepavežė“ vienu metu tiek informacijos, tai ir „nulūžo“, tačiau „nulūžo“ – per skambus žodis, nes nulaužti galima medį ar šaką, o sistema liko sveika, tik neveikė“.
Nors A. A. Pažėra niekur jokios kaltės neįžvelgė, LAMA BPO informatikų grupė atsiprašė abiturientų, kad dėl techninių nesklandumų, susijusių su nepakankamu serverių pajėgumu, vėlavo pateikti informaciją ir pripažino, jog kai kurios dėl serverių darbo per anksti Lintel išsiųstos SMS žinutės galėjo būti klaidingos. „Diagramos apie situaciją studijų krypčių grupėse ir programose, taip pat diagramas apie priėmusiųjų kvietimus ir pakviestųjų santykį bus rodomos pirmadienį, stojantiesiems, prisijungus su internetinės registracijos numeriu“, – atsigavusiame LAMA BPO puslapyje informavo IT grupė.
Anksčiau buvusios praktikos aukštosiose mokyklose iškabinti pakviestųjų studijuoti sąrašus, LAMA BPO valdybos pirmininko teigimu, atsisakyta įsigaliojus Asmens duomenų apsaugos įstatymui. Priėmus šį dokumentą, abiturientai apie stojimo rezultatus negali sužinoti ir paskambinę telefonu. „Nesvarbu, kad pasako savo kodą, kai žmogus paskambina, nematai, kas kalba – kaimynas apie kaimyno vaiką klausia ar pats abiturientas“, – pateikė pavyzdį A. A. Pažėra.
Tai kad sistema nulūžo, nieko nepadarysi – visame pasaulyje momentiškai didesnių „apgulčių“ neatlaiko net ir stambesni serveriai, tačiau LAMA BPO vadovybės reakcija į įvykį yra stebinanti ir menkai suvokiama. Tokius apkrovimus buvo galima prognozuoti ir jiems pasiruošti – švietimo reikalams naudojamas „Lintel“ tinklas gali atlaikyti ne tokias apkrovas, tad reikėjo pasirūpinti papildomais serveriais. Net ir neturint tam techninių galimybių, buvo galima iš anksto suplanuoti problemos prevencijos galimybes – tarkim, rezultatų viešinimo išskaidymą per kelias dienas: technologinių mokslų penktadienį, socialinių šeštadienį ir t.t. O susėdus už apvalaus stalo techniniams ir administraciniams darbuotojams, galimų problemos sprendimų būdų tikriausia atsirastų dar daugiau – belieka tikėtis, jog taip ir bus padarytą bent jau organizuojant sekančių metų priėmimą. Tuo labiau, jog populiarėjant studijoms užsienyje, nevertėtų būsimų studentų baidyti dar ir tokiomis problemomis, kurios gali būti nesunkiai išsprendžiamos arba bent jau išsamiai pakomentuojamos paaiškinant kas ir kaip bus tvarkoma, kad tai nebepasikartotų.