Dirbtinis intelektas švietime: beveik 60 proc. švietimo įstaigų neturi DI strategijos ()
Švietimo įstaigos sparčiai žengia į priekį dirbtinio intelekto (DI) srityje ir pastebi didelę investicijų grąžą. Tačiau IDC tyrimas parodė, kad švietimo įstaigų vadovai jaučiasi prasčiau pasirengę DI skatinamiems pokyčiams nei jų kolegos kitose veiklų šakose.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tai greičiausiai lemia du pagrindiniai veiksniai: kvalifikuotų talentų ir strategijos trūkumas. 60 proc. švietimo srities respondentų, dalyvavusių IDC tyrime, pažymėjo, kad „kvalifikuotų talentų trūkumas“ yra svarbiausias iššūkis, su kuriuo jie susiduria diegdami dirbtinį intelektą. Ši apklausa taip pat parodė, kad 57 proc. švietimo įstaigų arba apskritai neturi DI strategijos, arba turi DI strategiją, tačiau jos nesuderino su bendraisiais įstaigos strateginiais tikslais.
DI įrankiai gali padėti švietimo specialistams sumažinti problemines sritis ir geriau išnaudoti galimybes. 2023 m. „LinkedIn“ Darbo ateities tyrime nustatyta, kad nors daugiau nei pusė pedagogo darbo yra susiję su specializuotais įgūdžiais, kuriuos geriausiai atlieka žmonės, pavyzdžiui, vadovavimas klasei ir mokymas, DI gali padėti produktyviau atlikti tokias užduotis kaip pamokų planavimas ir mokymo programų kūrimas, kurios sudaro 45 proc. mokytojų pareigų. Tai atlaisvina pedagogams laiko užsiimti tuo, ką gali daryti tik žmonės, pavyzdžiui, bendrauti su mokiniais.
Siekdamas padėti mokytojams kelti kvalifikaciją dirbtinio intelekto srityje ir pasinaudoti dirbtinio intelekto teikiamais privalumais, „Microsoft“ „Reimagine Education“ renginio metu paskelbė:
- DI mokymosi kelias pedagogams: tai – naujas informacinis šaltinis, kuriame nagrinėjamas DI potencialas švietime, siekiant pagilinti lyderių ir pedagogų įsitraukimą bei padidinti DI raštingumą.
- „Microsoft“ DI įrankis švietimui: nemokamas šaltinis, kuriuo švietimo vadovai gali naudotis rengdami savo įstaigų DI planus, padedantis sumažinti įėjimo barjerą, pateikiantis pavyzdžių, atvejų analizių ir pradinės medžiagos.
„Dabar pedagogams tenka sudėtingas vaidmuo – patiems mokytis dirbti su dirbtiniu intelektu, o tuo pat metu iš jų jau tikimasi, kad jie bus tie, į kuriuos mokiniai žvelgs kaip į dirbtinio intelekto lyderius. Tai nėra lengva pozicija. Todėl visi mūsų teikiami ištekliai padės jiems pradėti savo kelionę dirbtinio intelekto srityje", – komentuoja Lenka Axlerová, „Microsoft“ švietimo sektoriaus direktorė Vidurio Europoje.
Daugiau įžvalgų, kaip švietimo įstaigos, naudodamos dirbtinio intelekto sprendimus, kuria teisingą ir veiksmingą mokymosi aplinką ir ruošia mokinius ateities darbui, rasite „Microsoft“ švietimo bloge.