Šiaulių gimnazistų išradimas gali pagerinti tragiškus matematikos egzaminų rezultatus: siūlo mokytis... žaidžiant ()
Jau ne vienerius metus Lietuvos švietimo ir mokslo bendruomenei nerimą kelia nuosekliai prastėjantys matematikos egzaminų rezultatai tarp moksleivių. Žvelgiant į ateitį, tai gali itin neigiamai paveikti ir šalies ekonomiką, mat aukštųjų technologijų, informatikos, inžinerijos ir kitų itin paklausių specialybių specialistams būtina išmanyti šią discipliną. Sprendimą opiai šių dienų problemai spęsti siūlo Šiaulių Didždvario gimnazijos moksleiviai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Siūlo mokslą paversti žaidimu
Jaunuoliai sukūrė mokomąjį žaidimą, kuris padeda gerokai lengviau ir smagiau įsisavinti matematikos mokslo žinias. „Didždvariečių“ inovatyvus žaidimas neliko nepastebėtas ir verslo ekspertų.
Gimnazistų komanda „Avatarika“ triumfavo penktadienį, balandžio 12-ąją, Šiauliuose vykusioje mokomųjų mokinių bendrovių regioninėje eXpo. Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmų (ŠPPAR), Šiaulių miesto savivaldybės bei jaunimo verslumo skatinimo organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ organizuotame renginyje pristatytas 41 mokinių kuriamas verslas.
Čia dalyvavo jaunimas iš 16 įvairių Šiaulių regiono mokyklų. Moksleivių verslo idėjas vertino įvairių verslo sričių ekspertų komisija. Po ilgų svarstymų ir diskusijų, pirmąją vietą nuspręsta skirti būtent Didždvario gimnazijos komandai „Avatarika“.
Mokomąjį matematinį žaidimą kūrusiems vaikinams tai buvo didelė staigmena. Jaunuoliai sakė nesitikėję tokio puikaus įvertinimo, o idėja kurti žaidimą kilo visiškai natūraliai, matant dideles jaunimo matematikos žinių spragas.
„Žaidimai yra visai geras būdas mokytis, nes pats mokymosi procesas žmonėms labiau patinka. Idėja kilo, kai pastebėjome, kokie jau kelerius metus iš eilės yra matematikos egzaminų rezultatai. Tuomet ir pagalvojome, kodėl nepasinaudojus šia galimybe ir sujungti mokslą bei pramogą – su šiuo žaidimu vienu metu galima smagiai praleisti laiką ir lavinti protą“ – pasakoja vienas idėjos sumanytojų gimnazistas Rokas.
Jaunuoliai sako, jog šis žaidimas be proto lavinimo turi dar ir socialinę misiją: laikais, kai visi sukišę nosis į išmaniuosius įrenginius, o gyvą bendravimą keičia virtualus, tokia pramoga padeda draugams, šeimoms susiburti, kartu praleisti laiką ir stiprinti tarpusavio ryšius.
Nesitikėjo tokio įvertinimo
Gimnazistams konkursui pasiruošti padėjo mokytoja Diana Virbickaitė. Pedagogė sakė labai besididžiuojanti savo kukliaisiais mokiniais. Vaikinai iš pradžių net nenorėjo dalyvauti konkurse, mat nemanė, kad jų idėja pakankamai gera. Tačiau, akivaizdu, kad jaunuoliai save labai nuvertino. Komisijos pirmininkė, LIMA atstovė, Giedrė Brazlauskaitė teigia, kad pirmąją vietą šiai komandai skyrė, atsižvelgiant į idėjos aktualumą ir potencialą.
„Pasirinkome šią komandą todėl, kad jie labai pataikė į „karštą“ temą, susijusią su prastomis matematikos žiniomis ir tai, kad matematika yra sudėtingas mokslas. Jie sugalvojo žaidimą, kurį galima integruoti į pamoką. Mes manome, kad tai yra idėja fix, kuri galėtų palengvinti matematikos pamokas jau nuo pradinių klasių. Ten dar yra ką vystyti, bet pačią idėją tikrai galima išgryninti, generuoti ir atiduoti į ministeriją, taikyti pamokose“, – šypsosi komisijos pirmininkė.
„Avatarika“ ne tik triumfavo konkurse, laimėjo ŠPPAR įsteigtą piniginį 400 eurų prizą, bet ir iškovojo kelialapį į gegužės 17-ąją Vilniuje vyksiančią Nacionalinę eXpo, kur didžiausią pažangą per mokslo metus padariusios mokomosios mokinių bendrovės varžysis dėl geriausios Lietuvoje titulo bei galimybės atstovauti Lietuvai Europos antreprenerystės festivalyje „Gen-E“ Italijoje.
Aplinką tausojančios idėjos
G. Brazlauskaitė pastebi, kad šiemet konkurse itin daug dėmesio skirta tvarumui ir ekologijai.
Štai Šiaulių Simono Daukanto inžinerinės gimnazijos komandą „Pumpkins“ atstovaujanti moksleivė Kornelija pasakoja, kad sugalvojo itin originalų būdą moliūgams panaudoti. Lapkritį gimnazistų įsteigta mokomoji bendrovė gali šią ne visų itin mėgstamą daržovę paversti į unikalią apyrankę, pakabutį ar net auskarus. Mergina sako, kad norėjosi parodyti, jog moliūgą galima panaudoti ne tik virtuvėje. Pasitelkus fantaziją daržovė gali virsti tikru meno kūriniu.
„Ne visi valgo ir mėgsta moliūgus, tad mes norėjome parodyti, kad galima tokius dalykus panaudoti netikėtais ir netradiciniais būdais. Nors gaminame ir kitokią produkciją, būtent papuošalai yra patys populiariausi. Tai tikrai nebrangus, originalus, o dar ir aplinkai draugiškas būdas pasipuošti“, – sako mergina.
Tvarumo ir „no waste“ filosofiją savo verslo idėja siekia skleisti ir „vaško banką“ įsteigusi Šiaulių universitetinės gimnazijos moksleivių komanda. Gimnazistė Emilija sako, kad daugelis mėgsta namie užsidegti žvakę, kuri suteikia šilumos ir jaukumo. Tačiau dažniausiai žvakės iki galo taip ir nesudega, o jų likučiai išmetami. Todėl moksleiviai sumanė rinkti tokius panaudotų žvakių likučius ir, juos sulydžius, prikelti naujam gyvenimui.
Taip pat kūrybingos moksleivės sugalvojo, kad galima išgelbėti ir gėles, nebetinkamas pardavimui, iš jų gaminant ekologiškus šalavijų ir rožių lapelių smilkalus namams. Jos bendradarbiauja su viena Kauno gėlių parduotuve, kuri atiduoda vystančias gėlės, užuot jas išmetusi.
Savo rankomis smilkalus gaminanti moksleivė Viltė pasakoja, kad seniau buvo tikima, jog šių augalų dūmai padeda namuose atbaidyti blogąsias dvasias. Žinoma, tuo tiki ne kiekvienas, tačiau malonus ir aplinkai žalos nekeliantis aromatas tikrai padeda kurti jaukią namų aplinką.
O štai Šiaulių Romuvos progimnazijos septintokai nusprendė kurti aplinkai draugišką elektroninį prietaisą, kuris tikrai pravestų daugeliui. Jie sukonstravo telefono laikiklį su išorine saulės baterija. Toks prietaisas leidžia bet kur ir bet kada įkrauti mobilųjį, naudojant aplinkai draugišką energijos šaltinį.
Jaunimo noras kurti – džiugina
Laikinai generalinės ŠPPAR direktorės pareigas einanti Edita Grigaliauskienė sako, kad šiuolaikinis jaunimas kupinas genialių minčių ir idėjų, reikia tik juos skatinti ir nukreipti teisinga linkme. Būtent tam ir skirti tokie renginiai. „Jaunųjų verslo kūrėjų EXPO konkursas organizuotas įgyvendinant Šiaulių miesto savivaldybės finansuojamą jaunimo verslumo skatinimo programą.
Šie konkursai yra puiki galimybė ne tik išmokti, bet ir praktiškai taikyti verslo principus, įgyti vertingų įgūdžių. Programos širdimi yra ne tik patyrusių verslininkų mentorystė, patarimai, kaip protingai plėtoti savo idėją, bet ir tikri, šiemet – Saulės miesto – smalsūs klientai, pirkėjai.
Prie renginio realizavimo prisidėjo ne tik Šiaulių miesto savivaldybė, bet ir gausus būrys Šiaulių miesto įmonių: steigė tikslines nominacijas, skyrė lėšų priziniam fondui, atvyko pabendrauti su moksleiviais, pasidalyti patirtimi. Visi suprantame, kad ugdyti jaunimo verslų mąstymą yra nepaprastai svarbu mūsų miesto ekonomikai, tvariai verslo plėtrai regione. Tik kūrybiškas, iniciatyvus ir verslus jaunimas bus pajėgus ateityje imtis iniciatyvos, diegti naujoves, rizikuoti kuriant verslus“.