Norite gerų rezultatų? Garsi muzikos profesorė M. Zweig skelbia, kaip reikia mokyti Lietuvos vaikus  ()

Interviu metu žinoma smuikininkė, Indianos universiteto Jacobso muzikos mokyklos profesorė bei styginių akademijos direktorė, paklausė, ar lietuvių kalboje turime atitikmenį angliškai sąvokai „non-judgemental environment“ (liet. nesmerkianti, nevertinanti aplinka)? Netrukus ji paaiškino, kodėl tai svarbu ir kaip susiję su jaunųjų muzikantų ugdymu.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Neįmanomą padaryti įmanomą

Profesorė M. Zweig tiki – tarpusavio konsultavimas yra būtinas specialistų profesiniam tobulėjimui bet kurioje srityje. Todėl ji nedvejodama sutiko savo įžvalgomis bei smuiko mokymo metodais pasidalyti su Lietuvos muzikos mokytojais spalio 27 d. Trakų meno mokyklos inicijuotame „Tarpusavio ugdomojo konsultavimo“ projekto virtualiame seminare.

„Aš pati nuolat mokausi. Dalyvauju meistriškumo kursuose, kiek tik galiu. Žinoma, internetas atvėrė mums daugybę galimybių. Iki kovido pandemijos mes niekada nebūtume susitikę virtualiai taip, kaip dažnai darome dabar. Įsivaizduokite – iki 2019 metų net nežinojau, kam skirta „Zoom“ platforma. Akivaizdu, tai yra puiki galimybė keistis principais ir idėjomis, o pradedantieji gali mokytis iš pažengusiųjų“, – pabrėžia profesorė, vadovaujanti „Pre-College String Academy“ programai Indianos universiteto Jacobso muzikos mokykloje, kurioje 4–18 metų vaikai mokosi groti smuiku, altu ir violončele.

M. Zweig aistra tiek mokytis, tiek mokyti kitus akivaizdžiai matoma profesorės iniciatyvose. Ji sukūrė internetinę platformą StringPedagogy.com, kurioje su pedagogais ir mokiniais iš viso pasaulio dalijasi inovatyviais mokymo bei mokymosi metodais.

„Taip pat sukūriau ir „YouTube“ kanalą, kur kas savaitę skelbiu pamokų įrašus, iliustruojančius dviejų mokinių pažangą. Daugelį metų tai darau, kad mokytojai visame pasaulyje galėtų nuosekliai sekti mokymo(si) procesą. Juk kalbėti apie idėjas, kad ir kokios jos būtų puikios, yra viena, tačiau įgyvendinti jas ilgalaikėje praktikoje – visai kas kita“, – sako profesorė, vedusi daugybę pamokų ir seminarų įvairiausiose pasaulio šalyse.

Puikus būdas sumažinti šildymo sąskaitas net iki 30 %! Išmanieji radiatorių termostatai už tokias kainas, kokių Lietuvoje nebūna
7407

Nuostabiai geros kainos!

Gausus komplektas

Greitas ir saugus pristatymas

Tuya; Zigbee; APP; Alexa; Google Home ir t. t.

Išsamiau

M. Zweig savo darbe naudoja mokymo principus, perimtus iš garsaus japonų smuikininko Shinichi Suzuki, sukūrusio Suzuki muzikos mokymo metodiką, pasaulinio garso amerikiečių smuikininko Paulo Rollando bei savo mokytojų Louiso Krasnerio, Tadeuszo Wronskio ir mentoriaus Josefo Gingoldo. Profesorės teigimu, būtent iš jų gautos žinios ir ilgametės mokymo patirties kaupimas leido jai tobulėti kaip smuiko mokytojai ir suprasti, kad mokymą ir atlikimą reikia grįsti nesmerkiančios ir nevertinančios aplinkos principu.

„Pedagogai turi prisiminti ir priminti kitiems, kad vertinančioje ar smerkiančioje aplinkoje labai sunku pasiekti ką nors reikšmingo. Juk suklydus pradedama galvoti, kad esi nepakankamai geras, kad tėvai nemyli, o mokytojai negerbia. Ir apskritai, kad nieko nesugebame. Ir tokia minčių karuselė nesibaigia“, – pabrėžia profesorė iš JAV, kurios įsitikinimu, ilgainiui tokia savikritika sukelia vidinį nerimą, o jis išprovokuoja įtampą.

 

„Žinote, groti smuiku jau ir taip yra gana sunku, o įtampa viską tik dar labiau apsunkina, paversdama tai beveik neįmanoma misija“, – sako profesorė M. Zweig.

Todėl, pasak jos, muzikos mokytojai turi kurti, o mokiniai siekti tolerantiškos mokymosi aplinkos, kurioje saugu klysti.

„Visos klaidos dažniausiai slepiasi tarp dviejų natų. Mes, mokytojai, turime tai pastebėti ir padėti mokiniams spręsti problemą daug kartodami, bet nekeldami įtampos. Labai svarbu, kad mokiniai taptų savo veiksmų stebėtojais. Tuomet viskas, ką jie darytų, būtų neutralu – nei gerai, nei blogai – tiesiog informacija mokymuisi“, – paaiškina profesorė.

Meilė muzikai gali išgelbėti pasaulį

M. Zweig pripažįsta – žmonių, kurie turi įgimtą talentą, išties yra ir jiems lengviau tobulėti nei kitiems, tačiau ji tvirtai laikosi nuomonės, kad talentas nėra lemiamas faktorius. Yra daugybė komponentų, lemiančių muzikanto sėkmę.

„Mokiniams visada sakau, kad jų pažanga tiesiogiai priklauso nuo to, kiek laiko ir pastangų jie deda. Pavyzdžiui, turiu aštuonerių metų mokinius dvynukus, kurie groja labai muzikaliai. Bet jie taip pat kasdien dirba ir su savo mama. Taigi, talentas nebūtinai yra tiesus kelias į sėkmę. Reikia daugybės skirtingų komponentų, kad žmogus, turintis pašaukimą, taptų smuikininku“, – tvirtina smuiko mokytoja iš JAV.

 

Jos teigimu, išties būtų puiku gyventi tobulame pasaulyje, kur visi vaikai auga klausydamiesi klasikinės muzikos, jų tėvai myli muziką ir leidžia vaikams klysti, palaiko juos, kasdien kartu groja, veda į muzikos pamokas ir koncertus. Tačiau realybė toli gražu ne visada tokia.

„Visgi džiaugiuosi, kad daugelis tėvų suteikia savo vaikams galimybę išreikšti save per muziką, net jeigu šie nesiekia tapti profesionaliais muzikantais. Aišku, nusprendusieji tapti smuikininkais taip įgyja pakankamai žinių ir įgūdžių tęsti savo kelią, tačiau tie, kurie netampa profesionaliais muzikantais, išsineša supratimą ir meilę šiam menui. O tai, kaip aš visada sakau, gali išgelbėti pasaulį“, – nusišypso profesorė M. Zweig.

Jos manymu, tokie tikslai būtų lengviau pasiekiami, o mokinių rezultatai būtų geresni, jei šiuolaikiniame pasaulyje būtų mažiau trukdžių.

 

„Yra tiek daug dalykų, blaškančių vaikus. Jų dėmesį nuolat kažkas atitraukia. Pavyzdžiui, išmanieji telefonai. Be to, tėvai taip pat nori, kad vaikai lankytų plaukimo pamokas, futbolą ar baletą. Aišku, tik norėdami savo atžaloms visa ko geriausio“, – apie muzikos mokytojų iššūkius kalba M. Zweig.

Nepaisant to, profesorės aistra mokymui ir motyvacija būti jaunųjų smuikininkų mentore nė kiek nemažėja.

„Aš mokausi iš savo mokinių. Galiu klausytis to paties kūrinio daugybę kartų, net penkiasdešimt metų, bet su kiekvienu vaiku jis atsiskleidžia skirtingai. Galimybė džiaugtis kiekviena, net ir mažyte, mano mokinių pergale yra tai, kas mane įkvepia tęsti savo darbą, – pabrėžia profesorė M. Zweig ir priduria: – Prisiminkite, jei vaikams nėra smagu ir jums patiems nesmagu, džiaugsmo mokymosi procese bus mažai.“

Daugiau profesorės M. Zweig įžvalgų bus galima išgirsti spalio 27 d. virtualaus seminaro metu, kurį organizuoja Trakų meno mokykla, įgyvendindama projektą „Tarpusavio ugdomasis konsultavimas“. Detalesnę informaciją apie seminarą galima rasti interneto svetainėje www.trakumenomokykla.lt.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(3)
(0)
(3)

Komentarai ()