Alga 7 000–8 000 eurų. Vienas geriausių Lietuvos darbdavių ieško bent 100 darbuotojų  (2)

Nors darbas aviacijoje turi neginčijamo žavesio ir romantikos, kuria pasigirti gali mažai sričių, o atlyginimai čia aukšti, šiame sektoriuje dirbančioms įmonėms darbuotojų nuolat stinga. Orlaivių techninės priežiūros ir remonto paslaugų teikėjos „FL Technics“ vadovas Žilvinas Lapinskas skaičiuoja, kad kompanija visame pasaulyje nuolat ieško bent 100–130 specialistų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Siekdama pagerinti savo galimybes pritraukti reikalingus talentus ir specialistus, „FL Technics“ net ryžosi įveikti ilgą ir sudėtingą sertifikavimo procesą ir tapo pirmąja veikiančia aviacijos sektoriuje, gavusia prestižinį „TOP Employer“ sertifikatą. Iš viso šį sertifikatą Lietuvoje turi vos 11 bendrovių.

Ž. Lapinsko įsitikinimu, šis įvertinimas padės bendrovei sparčiau įgyvendinti pažangiausias žmogiškųjų išteklių valdymo praktikas ir leis dar efektyviau darbo rinkoje kovoti dėl darbuotojų.

Milžiniška konkurencija dėl darbuotojų

„Šiuo metu trūksta įvairių sričių specialistų. Ypač jaunųjų orlaivių mechanikų, pradedančių savo karjerą. Tačiau būtent tokių specialistų šiuo metu labiausiai ir stinga. Žinoma, tam reikia atitinkamų mokslų, sertifikatų, bet, pasiekus tam tikrą lygį, ir alga pasiekia tam tikrą lygį – 2 500–3 000 eurų. Patyrusių inžinierių, kurių taip pat aktyviai ieškome, atlyginimai gali siekti ir 7 000–8 000 eurų“, – tvirtina „FL Technics“ vadovas.

Regis, darbo sąlygomis skųstis tikrai negali. Iš kur tuomet toks trūkumas? Anot pašnekovo, kai specialistų rinka yra tokia sekli kaip Lietuvoje, natūraliai atsiranda milžiniška konkurencija tarp juos pasamdyti norinčių įmonių. Kova dėl darbuotojų prasideda dar šiems mokantis.

„Štai geras pavyzdys – mes inicijavome projektą su „Vilnius Tech“ universitetu ir pasiūlėme geriausiems studentams stipendijas. Mūsų pavyzdžiu labai greitai pasekė ir kitos įmonės. Tokia šiuo metu situacija – konkurencija nuolat stiprėja. Nepaisant to, jaunimo rėmimas ir ugdymas buvo ir bus vienas iš mūsų svarbiausių strateginių tikslų“, – rinkos padėtį apibūdino Ž. Lapinskas.

Situaciją palengvina nebent tai, kad dirbama prie ilgalaikių projektų, todėl atrankos pradedamos iš anksto. Kompanija visai neseniai laimėjo kompanijos SAS skelbtą konkursą Norvegijoje. Vien šiam projektui įgyvendinti reikės apie 50 žmonių, ir nors realūs darbai prasidės po pusmečio, komandos rinkimo procesas jau vyksta.

„Aviacija – dėl suprantamų priežasčių labai griežtai reglamentuojama sritis. Tam, kad galėtum dirbti prie vieno ar kito projekto, tau reikia atitinkamo sertifikato. Jeigu randame žmogų su tinkamomis kompetencijomis ir noru tobulėti, visada padėsime jam kelti savo kvalifikaciją. Tokiais atvejais pasamdome jį numatydami jam konkrečią poziciją ir skiriame kelis mėnesius apmokyti. Toks pasiūlymas specialistams labai tinka, nes apie savo ateitį mąstantys žmonės supranta – kuo daugiau sertifikatų turi, tuo daugiau galimybių atsiveria“, – aiškina pašnekovas. 

Darbuotojų trūkumo priežastys dvejopos

 

Kad ir kokias geras sąlygas aviacijos įmonės siūlytų, panašu, darbuotojų trūkumo problema išliks aktuali dar bent kelerius artimiausius metus. Ž. Lapinskas išskiria dvi esmines to priežastis. Visų pirma, jaunus žmones mažiau domina inžinerinės, techninės specialybės. Jie mieliau mokosi programavimo ar rinkodaros. Nuomonės nepakeičia net ir didesni atlyginimai ar karjeros perspektyvos. Studentų, studijuojančių aviacijai reikalingas specialybes, per pastarąjį dešimtmetį, anot „FL Technics“ vadovo, sumažėjo maždaug trečdaliu.

Net ir žmonės, kurie galėtų pretenduoti į žemesnės kvalifikacijos reikalaujančias darbo vietas, mieliau renkasi būti kurjeriais ir pavėžėjais, mat juos vilioja grafiko lankstumas. Vis dėlto, pašnekovas kviečia pagalvoti apie ilgalaikę perspektyvą – aviacija siūlo milžiniškas augimo ir kopimo karjeros laipteliais galimybes, o kurjeris ir po penkerių metų bus tik kurjeris, gaunantis tą patį standartinį atlygį.

Pasaulį sudrebinusi pandemija yra antroji darbuotojų trūkumo aviacijos industrijoje priežastis. Jos metu kompanijoms teko atsisakyti labai daug specialistų, nes skrydžiai buvo beveik nevykdomi. Tad buvę arti pensijos žmonės arba patys į ją išėjo, arba jiems buvo pasiūlyta tai padaryti.

 

„Pasibaigus pandemijai, daugelis išėjusiųjų į darbo rinką taip ir negrįžo, o jaunoji karta dar nespėjo išaugti. Skrydžių skaičius šovė į kosmosą, paklausa didelė, senosios kartos nebėra, o naujosios dar nėra. Turime duobę, kuriai užpildyti prireiks 4–5 metų“, – dėstė Ž. Lapinskas.

Pareigos, kuriose lietuviai nepakeičiami

Anot pašnekovo, „TOP Employer“ sertifikatas naudos duoda jau dabar. Labai naudingas buvo pats sertifikavimo procesas. Jo metu įmonė turėjo atsakyti į apytiksliai 300 klausimų. Jau vien analizuojant juos buvo galima pamatyti, kur reikėtų patobulinimų ar atnaujinimų. Viena iš tokių sričių – įtraukties didinimas. Pavyzdžiui, aviacijos industrijoje dirba palyginti mažai moterų, nors jos irgi gali būti puikiausios mechanikės. 

„Kitas aspektas – neįgaliųjų įtraukimas. Klausimyno pildymas buvo proga mums pamatyti, kad galime čia daryti gerokai daugiau. Pavyzdžiui, nemaža dalis inžinerinių darbų juk gali būti atliekami kompiuteriu – fizinę negalią turintis žmogus su tokiu darbu be problemų susitvarko, todėl siekiame dar geriau pritaikyti jiems darbo vietas“, – sako „FL Technics“ vadovas.

 

Jo teigimu, konkurencija dėl aviacijos specialistų aršiausia Europoje ir JAV. Azijoje ar Jungtiniuose Arabų Emyratuose specialistų rasti kiek lengviau. Tad šios rinkos gali tapti bent jau daliniu atsakymu į darbuotojų trūkumo klausimą. 

„Labai intriguojanti mums atrodo Indonezijos rinka. Joje beveik 280 mln. gyventojų, o įmonių su „TOP Employer“ ženkliuku – mažiau nei dešimt. Ir tai solidžiausios ir didžiausios Vakarų kompanijos. Dabar ir mes tarp jų, todėl galime efektyviau konkuruoti dėl geriausių vietinių specialistų“, – įsitikinęs daugiau nei 2 000 darbuotojų visame pasaulyje vadovaujantis Ž. Lapinskas.

Tiesa, jis akcentuoja, kad ten yra kita didelė problema – sunku rasti vidutinės ir aukščiausios grandies vadovų. Kitaip tariant, darbo rankų surasti labai lengva, bet daug sunkiau dėl sprendimų priėmimo. Lietuviai, anot „FL Technics“ vadovo, tokiose pareigose tikrai nepakeičiami.

Šį teiginį iliustruoja įmonės statistika – net 90 proc. „FL Technics“ vadovaujančias pareigas einančių specialistų yra ilgamečiai bendrovės darbuotojai, sėkmingai užkopę karjeros laiptais.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(14)
(2)
(12)

Komentarai (2)