Meistrai papasakojo, kokios yra dažniausios šiuolaikinių telefonų gedimo priežastys ir kaip jų galima išvengti  (5)

Socialiniai tinklai, svarbūs kontaktai, nuotraukos, vaizdo įrašai, įvykių priminimai, bankų ir kitokios būtinos programėlės – visa tai telpa viename šiuolaikiniame telefone. Jam sugedus netenkame dalies įprastos kasdienybės. Kaip išvengti dažniausių telefonų gedimų ir ką daryti, jeigu bėda jau ištiko?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Suskilęs ekranas

Šiuolaikiniai telefonai patogumu gerokai lenkia savo pirmtakus, kuriais naudojomės prieš gerą dešimtmetį. Jų ekranai – jautrūs liesti, ryškūs, dideli ir... labai lengvai skyla.

„Telefonais naudojamės daug ir, deja, dažnai pamirštame juos saugoti. Tiesa ta, kad kiekvienam yra tekę patirti tą jausmą, kai telefonas išsprūsta iš rankų ir krinta žemyn. Tą akimirką nežinai, suskils ar nesuskils. Kartais pasiseka – telefonas nesuskyla, nors iškrito iš labai aukštai, o kartais pakanka nukristi nuo lovos ant kilimo – ir skilimo žymė jau yra“, – dėsto UAB „Sugedo LT“ direktorius Gintaras Čelkis.

Ekranų dūžiai – bene dažniausia šiuolaikinių telefonų bėda. Beje, šie įvykiai – negarantiniai, taigi už naują ekraną ar – geriausiu atveju – stikliuką teks sumokėti patiems. Ir sumos – visai nemenkos. Jos svyruoja nuo kelių dešimčių iki kelių šimtų eurų.

„Taisyti – brangu, daug pigiau – užbėgti gedimui už akių. Šiais laikais yra daugybė dėkliukų ir įvairiausių apsaugėlių, puikiai sugeriančių smūgius. Taip, pavyzdžiui, grūdintojo stiklo ekrano apsauga suskyla, o telefonas lieka sveikas. Ir kainuoja šios apsaugos priemonės vos nuo kelių eurų. Žinoma, originalios kainuos gerokai brangiau, tačiau iš esmės jos mažai kuo skiriasi, tad kiekvienas renkasi pagal savo galimybes“, – sako G. Čelkis.

Nesikrauna ar kaista?

Labai dažna šiuolaikinių telefonų bėda – ir krovimo lizdų gedimai. „Dažnai taip nutinka, jeigu įjungiate telefoną krauti ir tuo pat metu juo naudojatės: žiūrite filmą, naršote internete. Keli neatsargūs judesiai – ir lizdas gali būti pažeistas“, – aiškina pašnekovas.

Tiesa, jeigu telefonas nesikrauna, gali būti ir kitų problemų. Pirminę patikrą galite atlikti patys: pajudinkite kroviklio laidą, išbandykite telefoną krauti kitu krovikliu, įjunkite į kitą elektros lizdą, pakeiskite bateriją. Jeigu niekas nepadeda, teks kreiptis į specialistus.

„Šiuolaikiniai telefonai greičiau išsikrauna negu senesni, naudoti anksčiau. Juose – daug programėlių, internetas, tai reikalauja papildomų baterijos sąnaudų. Visada patariama, jeigu baterija greitai išsikrauna, pakeisti ją originalia. Kai kuriuose telefonuose tai galite padaryti patys, tačiau yra tam tikrų naujų modelių, kurių baterijų pačiam pakeisti nepavyks – jos būna priklijuotos. Teks kreiptis į specialistus“, – aiškina G. Čelkis.

Jeigu baterija išsikrauna greičiau, bet vis dar laiko, galite neskubėti jos keisti, tačiau būtinai pažiūrėkite, kas labiausiai eikvoja energiją. Šiek tiek jos sutaupyti padės mažesnis ekrano apšvietimas, išjungti „Wi-Fi“ ir „Bluetooth“. Taip pat patariama išjungti visas programėles, kuriomis nesinaudojate.

„Dėl pernelyg didelės apkrovos, kai vienu metu įjungta daug programėlių, telefonas gali imti kaisti. Nieko keisto, nes jame, priešingai nei kompiuteryje, nėra aušinimo sistemos. Tačiau jei telefonas ima kaisti, kai neįjungta daug programėlių, pavyzdžiui, paprasčiausiai žiūrint nuotraukas, vertėtų susirūpinti ir kreiptis pagalbos“, – pataria G. Čelkis.

Pašnekovas kviečia būti atidžius ir renkantis naujas telefono programėles. „Yra visokių nemokamų programėlių, žaidimų, kuriuose paslėptos reklamos ar įvairūs telefonų virusai. Pastarųjų sukurta, ko gero, net daugiau negu kompiuterių virusų. Kartais vartotojai apsigauna manydami, kad turima antivirusinė programėlė juos nuo visko apsaugos. Neapsaugos. Geriausia apsauga – pats vartotojas. Jeigu spausite visas nuorodas, kur jums siūloma ką nors išbandyti ar tikinama, kad laimėjote, jokia antivirusinė programėlė nepadės“, – teigia specialistas.

Ištrinkite visas programėles, kuriomis nesinaudojate. Jeigu trūksta telefono vidinės atminties, padidinkite ją. Ir visada kritiškai vertinkite turinį, kurį diegiate į savo telefoną.

Pagautas drėgmės

Telefonas netikėtai išsijungia? Visai gali būti, kad į jį pateko drėgmės. G. Čelkis sako, kad nebūtinai šiandien ar vakar – gali būti, jog drėgmės pateko prieš mėnesį, tačiau telefonas sureagavo ne iš karto: oksidacija vyksta tam tikrą laiką. Ir visai nereikia įmesti telefono į vandenį – pakanka ir lašo. „Gal kalbėjote telefonu lauke lietui lyjant, gal palikote telefoną vonios kambaryje – priežasčių gali būti daug, o taisymas – sudėtingas ir nepigus“, – pabrėžia pašnekovas.

Neretai vartotojams sunku patikėti, kaip taip nutiko, kad telefonas nukentėjo nuo drėgmės. Kad nekiltų ginčų, kai kuriose taisyklose fotografuojami išardyti telefonai. Šitaip aiškiai parodoma ir įrodoma gedimo priežastis. Telefonuose „iPhone“ yra net specialūs jutikliai, reaguojantys į drėgmę, tad aptikti gedimo priežastį – dar paprasčiau.

Jei telefonas nėra atsparus drėgmei, įvykus tokiam pažeidimui, nėra taikoma gamintojo garantija. Vadinasi, už remontą teks sumokėti pačiam. Be to, drėgmės paveiktų telefonų ypatumas tas, kad pažeidimai gali išryškėti ne iš karto, o vienas po kito. Atrodo, telefoną sutaisėte, tačiau po savaitės ar kelių jis gali vėl imti veikti prasčiau.

Verta apdrausti

G. Čelkis kviečia pagalvoti ne tik apie apsaugines priemones, bet ir apie telefono draudimą. Kai kurie pardavėjai siūlo apdrausti telefoną pirkimo dieną. Draudimo apsauga taikoma dėl užliejimo, sugadinimo, ugnies, vagystės.

Tiesa, visiškai nebūtina drausti vien telefono, juolab kad dauguma draudimo bendrovių siūlo drausti būstą ir turtą kartu, ir į šios rūšies draudimą neretai įtraukiama ir elektronika. Taigi gali būti draudžiami mobilieji telefonai, planšetiniai kompiuteriai, nešiojamųjų ir stacionariųjų kompiuterių ekranai ir matricos. Pasidomėkite draudimo bendrovėse ir išsirinkite tos rūšies draudimą, kuris jums optimaliausias.

Beje, kai kurie gamintojai siūlo nemokamą draudimą. Pavyzdžiui, „Samsung“ siūlo „Galaxy Care“ draudimo paslaugą. Telefonas remontuojamas du kartus, neatsižvelgiant į remonto pobūdį. Kad pasinaudotumėte visais pranašumais, nepamirškite per 30 dienų nuo mobiliojo prietaiso įsigijimo datos aktyvinti „Galaxy Care“ programėlę. Kitaip pasinaudoti šiuo draudimu negalėsite. 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Savaitė
Savaitė
Autoriai: Emilija Čepulionytė
(37)
(21)
(16)

Komentarai (5)