„Bugatti Chiron“ bandymų trasoje pasiekė rekordinį 490,48 km/val. greitį, bet automobilio savininkai to pakartoti negalės (Video) ()
Kai 2016 metais pasirodė „Bugatti Chiron“, visi jau žinojo, kad šis hiperautomobilis daužys „Veyron“ rekordus. Rugpjūčio 2 dieną žmogus-legenda Andy'is Wallace'as privačioje bandymų trasoje „Chiron“ automobiliu pasiekė 490,48 km/val. arba 304,77 mylių per valandą greitį. Taip „Bugatti Chiron“ tapo greičiausiu automobiliu pasaulyje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Le Mano nugalėtojas, britų automobilių sporto legenda Andy'is Wallace'as šiam rekordui puikiai tiko dėl savo įgūdžių, patirties ir šaltakraujiškumo. Tam reikėjo ir ypatingos vietos - privačios „Volkswagen“ bandymų trasos Žemutinėje Saksonijoje. Ši trasa ypatinga tuo, kad jos tiesiosios ilgis siekia 8,8 km. Dalis šios tiesiosios neseniai buvo suremontuota, todėl prieš naują asfalto ruožą yra nedidelis pakilimas. Įprastas automobilis jo nepajustų, o milžinišku greičiu skriejantis „Bugatti Chiron“ net pašokdavo. Po kelių nesėkmingų bandymų Wallace'as priprato prie tramplino ir buvo įsitikinęs, kad jis hiperautomobiliui nesutrukdys pasiekti rekordo.
Taigi, rugpjūčio 2-ąją Wallace'as sėdo už „Bugatti Chiron“ vairo ir išriedėjo į ne vieno rekordo sulaužymo vieta tapusią „Ehra-Lessien“ trasą. Tvirtai prie salono grindų prispaustas akceleratorius, greiti bėgių perjungimai ir laukimas. Galiausiai itin tiksli įranga parodė skaičius - 490,48 km/val. arba kirsta 300 mylių per valandą riba. Pirmasis toks hiperautomobilio rekordas.
Reikia pabrėžti, kad tai nėra „Bugatti Chiron“, kurį galėtumėte įsigyti ir patys išbandyti jo greitį. Tai - specialiai rekordo bandymui paruošta versija. Kita vertus, nemanykite, kad tai - lenktyninis automobilis, kuris neturi nieko bendro su „Chiron“ - rekordininkas vis tiek galėtų važinėti gatvėmis ir turi tuos pačius patogumus kaip ir originalus automobilis.
Italų bendrovė „Dallara“, kuri įprastai gamina „Chiron“ kėbulus, šiai progai sukūrė itin aerodinamišką korpusą. Pagrindinis siekis buvo sukurti kiek įmanoma aptakesnį automobilį, kuris neturėtų jokios prispaudžiamosios ar keliamosios jėgos net važiuodamas tokiu milžinišku greičiu. Žinoma, sumontuota ir saugumo kapsulė, kad vairuotojas bent jau jaustųsi saugesnis.
Taip pat buvo sukurtos naujos „Michelin Pilot Cup 2“ padangos, kurios sukosi net 4100 apsisukimų per minutę greičiu. Specialiai rekordo bandymui sukurtas ne tik gumos mišinys, bet ir rėmas. Kiekviena padanga buvo tikrinama Rentgeno spinduliais, norint įsitikinti, kad jos yra absoliučiai tobulos.
Galiausiai, įprasto 1103 kW variklio galia buvo pakelta iki 1177 kW, taip pat paaukštinta septintoji pavara. Manoma, kad šiai progai pažymėti bus išleistas specialus „Bugatti Chiron“ modelis, kuris turės būtent tokią galią išvystantį variklį. Žinoma, net ir jį įsigiję negalėsite pasiekti rekordo, nes „Volkswagen“ jūsų neįsileis į savo bandymų trasą - pasaulyje yra vos kelios vietos, kur įmanoma pasiekti maksimalų „Chiron“ ar kito hiperautomobilio greitį.
Tiesą sakant, Wallace'as yra įsitikinęs, kad „Chiron“ tądien galėjo važiuoti ir dar greičiau, bet „Bugatti“ tolesni bandymai nebedomino. Kompanijos vadovas Stefanas Winkelmannas taip pakomentavo naujausią pasiekimą: „Kelis kartus įrodėme, kad gaminame greičiausius automobilius pasaulyje. Dabar susitelksime į kitas sritis. „Bugatti“ pirmoji kirto 300 mylių per valandą ribą ir kompanijos vardas amžiams bus įrašytas į istorijos knygas“.
Tose knygose bus ir Wallace'o vardas - anksčiau jis panašų rekordą pasiekė „McLaren F1“ ir „Jaguar XJ220“ automobiliais.