Greitieji „Siemens” traukiniai taupys ispanų laiką
(0)
Tarptautinė technologijų ir inovacijų kompanija „Siemens“ stiprina greitųjų traukinių gamintojo statusą Ispanijoje pristatydama pirmąjį serijinį greitąjį traukinį „Velaro E“, važiuojantį 350 km/h greičiu. Tai iki šiol greičiausias savaeigis traukinys.
„Valero E“ pasiekė serijinių traukinių pasaulio greičio rekordą – per bandymus Ispanijoje 2006 m. traukinys (be techninių pakeitimų ar modifikavimo) pasiekė 403,70 km/h greitį. Paprastai tokį ar didesnį greitį išvysto prototipai arba specialiai testuoti paruošti traukiniai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
„Siemens“ iki šiol yra vienintelė kompanija, sukūrusi savaeigį traukinį, galintį išvystyti daugiau kaip 300 km/h greitį. „Velaro“ pirmtakas – „Siemens“ Vokietijos geležinkeliams kurtas „ICE 3“ traukinys. Plačiajai visuomenei pristatytas pasaulinėje „Expo 2000“ parodoje, šiandien „ICE 3“ traukinys vežioja keleivius Vokietijoje ir Nyderlanduose. Šis traukinys yra pasiekęs ankstesnių serijinių traukinių pasaulio greičio rekordą – 368 km/h (2000 m.).
Gaminant „Velaro“ naudota ta pati savaeigio traukinio koncepcija, nes ji daug pranašesnė už įprastąją nesavaeigių, lokomotyvų traukiamų traukinių koncepciją. Savaeigio sąstato traukiniuose traukos įranga ir kiti techniniai moduliai yra išdėstyti po vagonų grindimis per visą traukinį, o įprastuose traukiniuose viskas montuojama dviejuose, traukinio priekyje ir gale esančiuose, lokomotyvuose. Dėl to, esant tam pačiam traukinio ilgiui, savaeigiai traukiniai gali talpinti maždaug 20 proc. daugiau keleivių už lokomotyvų traukiamus traukinius, nes vietoj lokomotyvų juose yra keleiviniai vagonai.
Savaeigiai traukiniai daug greičiau įsibėgėja dėl tiesiogiai valdomų traukinio ašių, didesnio sukibimo koeficiento bei dėl to, kad traukos įrangos svoris paskirstytas per visą traukinį. Tokie traukiniai atitinka tarptautinį TSI standartą, pagal kurį ašinė apkrova negali viršyti 17 tonų ribos. „Velaro“ traukinyje sumontuota Europos standartą atitinkanti ETCS (2 lygio) valdymo sistema, būtina tam, kad traukiniai galėtų kirsti kelių valstybių sienas.
Išskirtiniai šio traukinio bruožai – komfortas, video ir audio pramogos bei maisto tiekimas keleiviams, dėl šios priežasties traukinyje yra 4 skirtingos kavinės. 200 m ilgio „AVE S 103“ traukinys talpina 404 keleivius trijose skirtingose klasėse: „Club“, „Preferente“ ir „Turista“.
Traukinio pradžioje „klubinės“ klasės vagone yra įrengti konferencijų ir VIP kambariai bei atskiras baras. Šalia esanti „Preferente“ klasė keleiviams siūlo kokybišką individualų aptarnavimą bei išskirtinį interjerą. „Turista“ vagonuose be keleivinių vietų dar yra įrengtos keleivių aptarnavimo, personalo patalpos ir siuntų skyrius.
Beveik visos sėdynės gali būti reguliuojamos, priklausomai nuo patogumo ir traukinio judėjimo krypties. Visuose vagonuose yra dideli skystųjų kristalų ekranai bei skirtingos audio programos, skleidžiančios aukštos kokybės stereo garsą. Be to, informacija monitoriuose pateikiama keliomis kalbomis.
Ispanijos nacionaliniai geležinkeliai „Renfe“ yra pirmieji užsisakę ir pradėję eksploatuoti „Siemens“ sukurtus traukinius naujausios „Velaro“ platformos pagrindu. „Renfe“ pavyzdžiu jau pasekė Rusijos ir Kinijos geležinkeliai.
Netrukus įsigalios ir traukinių priežiūros paslaugų kontraktas tarp „Siemens“ ir „Renfe“. Visa šio projekto vertė daugiau nei milijardas eurų.
„Siemens“ transporto sistemų grupė (Transportation Systems Group) yra vienas iš pagrindinių geležinkelių pramonės tiekėjų. Bendrovės paslaugų spektras apima įvairias geležinkelių bendrovių veiklos sritis – nuo signalizacijos, eismo valdymo sistemų, lokomotyvų, traukinių gamybos iki didžiųjų kompleksinių projektų įgyvendinimo. „Siemens“ transporto sistemų grupės, kurioje dirba 18,800 darbuotojų, pardavimai 2006 finansiniais metais siekė 4,5 mlrd. eurų.