Reklama prieš reklamą arba akcija "Išjunk savaitei televizorių" (Video) (0)
Turbūt nerasime pasaulyje dalykų į kuriuos visi žmonės turėtų vienodą požiūrį ir nuomonę. Vieniems gyvenimas atrodo dažytas žalsva, kitiems melsva spalva - ir net norėdamas nerasi teisaus. Tokia filosofine gaida pristatome Adbusters Media Foundation akciją "Išjunkime televizorių savaitei" (TV Turnoff Week), vyksiančią balandžio 23-29 dienomis. Nesunku įsivaizduoti, jog stambiosios televizijos korporacijos vargu ar turi tokį platų filosofinį požiūrį, tad socialinė akcija žada peraugti į teisminius ginčus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Adbusters Media Foundation save pristato kaip pasaulinio lygio nepelno siekiančią organizaciją, apjungiančią menininkus, rašytojus, pedagogus ir tiesiog aktyvius ir gyvenimą mylinčius sąmoningus žmones. Netrūksta šiai organizacijai ir aktyvumo - savomis jėgomis prižiūri puslapį adbusters.org, leidžia žurnalą Adbusters magazine ir netgi siūlo savas kūrybines paslaugas. Žodžiu, entuziazmo ir svarbiausia laiko ir finansinių resursų netrūksta.
Šalia šių dar gana tradicinių veiklų, Adbusters kasmet organizuoja keletą nelabai tradicinių akcijų, kurių pagrindinis tikslas - paskatinti žmogų savarankiškam mąstymui ir bent daliniam atsiribojimui nuo sistemos. Garsiausios ir populiariausios iš šių akcijų yra "nepirkimo" diena prieš šventes (Buy Nothing Day ) ir kasmetinė savaitinė akcija "Išjunkime televizorių savaitei" (TV Turnoff Week).
Turbūt sutiksite, jog akcijos gana netradicinės. Tačiau gana sveikos - vien jau dėl naujų pojūčių atradimo. Juk tai puiki galimybė save patikrinti, kiek stipriai ši sistema ir tas technologijų pasaulis yra įtraukęs kiekvieną iš mūsų į tą tokią nesibaigiančią rutiną. Globaliu požiūriu aišku, vargu ar šios trumputės akcijos sugebės pakeisti pasaulio ritmą, tad kodėl nepandžius taip padaryti?
Kaip sako patys akcijos organizatoriai :
"Idėja labai paprasta: tereikia septynioms dienoms atsisveikinti su televozoriumi, DVD grotuvu, iPod, laptopu, PSP ir kitais multimedijos "stebūklais". Nors tai ir atrodo labai paprasta, tačiau ne taip jau lengva. Kaip ir kiti milijonai gyventojų, Jūs būsite šokiruoti nuo pasikeitusio įprasto gyvenimo įspūdžių. Tai ne tik pasyvaus pasilinksminimo atsisakymas, bet ir išsilaisvinimas nuo komercinės infromacijos srauto".
Tokia akcija organizuojama jau eilę metų. Pirmąkart ši idėja pasaulį išvydo 1994 metais ir nuo to laiko paplito visame pasaulyje. Akcijos šalininkų atsirado Australijoje, Brazilijoje, Didžiojoje Britanijoje, Kanadoje, Šveicarijoje, JAV ir netgi Japonijoje bei kitose valstybėse. Kas žino, gal po kelių metų ir Lietuvoje atsiras aktyvistų, suorganizuosiančių panašią akciją. Tuo labiau, jog ji susilaukia gana nemažo populiarumo. TV Turnoff Network duomenimis, vien Amerikoje pastaraisiais metais šią akciją palaikė apie 7,6 milijonus gyventojų, o tuo pačiu metu įvyko apie 19 tūkstančių renginių, skirtų šiai akcijai paminėti.
Dabar pabūkite TV kanalų darbuotojais - ar labai aktyviai paremtumėte tokios akcijos reklamą, kurios sėkmė tiesiogiai susijusi su savaitinės auditorijos sumažėjimu ir tuo pačiu finansiniais nuostoliais? Tad galite įsivaizduoti, kaip sunkiai Adbusters organizaciniam komitetui sekasi reklamuoti tokią akciją naudojantis viešomis reklamos priemonėmis. Tam jie netgi turi sukūrę keletą reklaminių klipukų, kuriuos kai kurios stambios televizijos kompanijos kaip American Broadcasting Company atsisakė transliuoti savo kanalais.
Organizatoriai nepasimetė - akcija reklamuojama jų puslapyje, spaudoje, o reklamas atsisakusias talpinti televizijos korporacijas padavė į teismą. Negana to, organizatoriai vykdo internetinį parašų rinkimą dėl akcijos rėmimo. Žodžiu reklama prieš reklamą įsivažiuoja visu pajėgumu. Iš kitos pusės, logiškai pagalvojus, kodėl privati televizija turėtų reklamuoti jai pačiai ekonomiškai neparankias reklamas? Tad kaip ir užsiminėm straipsnio įžangoje - visada yra du požiūriai, ir nešališkai paskyti, kuris iš jų teisingas vargu ar įmanoma. Belieka kiekvieno asmeninė teisė rinktis.
Toliau prisegame Adbusters sukurtus reklaminius klipukus akcijai populiarinti. Ir reikia pripažinti, jog jie nėra nuvalkioti - ne veltui organizacijoje daug kūrybinių žmonių.
Parengta pagal: