„Mažiausiai 1,1 trilijono dolerių!“ Pekinas turi didelę problemą  ()

„Pekinas atsiduria nepažįstamame ir nepatogiame vaidmenyje – kaip didžiausias oficialus skolų išieškotojas pasaulyje“, – rašo „AidData“ tyrėjai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kinijos naujojo „šilko kelio“ infrastruktūros projektas daugiau nei 150 dalyvaujančių šalių atnešė ne tik milijardus investicinių projektų, bet ir didžiulį kalną skolų. Iš viso 1,1 trilijono dolerių (apie 1 trilijoną eurų)!

Apie tai rašo BILD.

Pirmąjį iniciatyvos dešimtmetį Pekinas suteikė tokio dydžio paskolas tiltų, uostų ir greitkelių statybai, teigiama pirmadienį paskelbtoje JAV tyrimų instituto „AidData“ ataskaitoje. Daugiau nei pusė paskolų jau perėjo į grąžinimo fazę.

„Visa negrąžinta skola Kinijai, įskaitant pagrindinę sumą, bet be palūkanų, kurią skolingos besivystančios šalys, yra mažiausiai 1,1 trilijono USD“, – teigiama Virdžinijoje įsikūrusio instituto ataskaitoje.

Paskolos, kurių bendra suma yra apie 80 mlrd. USD, kiekvienais metais suteikiamos mažas ir vidutines pajamas gaunančioms šalims.

Palyginimui, JAV kasmet suteikia tik 60 mlrd. USD vertės paskolas panašiai finansiškai silpnoms šalims.

„Pekinas atsiduria nepažįstamame ir nepatogiame vaidmenyje – kaip didžiausias oficialus skolų išieškotojas pasaulyje“, – rašo „AidData“ tyrėjai.

Naujojo „šilko kelio“ šalininkai ne kartą pabrėžė, kad projektas užtikrina ekonomikos augimą globaliuose pietuose. Tačiau kritikai skundžiasi dėl neskaidrių Kinijos įmonių infrastruktūros projektų kainų.

 

Tokios šalys kaip Malaizija ir Mianmaras jau bandė iš naujo derėtis dėl sutarčių, kad sumažintų išlaidas. Projektas taip pat ne kartą kritikuotas dėl didžiulio CO₂ išmetimo ir žalos aplinkai.

Naujuoju „šilko keliu“ vadinama iniciatyva „Viena juosta, vienas kelias“ (angl. Belt and Road Initiative, BRI). Naujasis „šilko kelias“ paskatino uostų, geležinkelio linijų, oro uostų ir pramonės parkų statybą Azijoje, Europoje, Afrikoje ir už jos ribų. Šiais projektais siekiama suteikti Kinijai geresnę prieigą prie kitų šalių rinkų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(9)
(18)
(-9)

Komentarai ()