Transporto priemonių rinkoje daug dėmesio skiriama automobilių saugumui. Tačiau ar žinojote, kad net 25% visų nelaimingų eismo įvykių nukenčia ir pėstieji? Viena priemonių pėstiesiems apsaugoti yra gerai pažymėtos ir tinkamai apšviestos gatvių perėjos. Tačiau kas sakė, kad perėjos turi būti nuobodžios?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
Nors pėsčiųjų perėjų pirminė paskirtis yra padėti žmonėms (ir kartais - gyvūnams) saugiai pereiti gatvę, jų praktinė prigimtis nesustabdo eksperimentuoti mėgstančių menininkų, kurie netgi suformavo savotišką pėsčiųjų perėjų meno kryptį.
Žymiausi tokio tipo darbai priklauso dailininkui Peter'iui Gibson'ui, kuris gatvių tapybos menu užsiima nuo 2001 metų. Pasinaudodamas šablonine tapyba jis ieško atsako įsigalėjusiai 'automobilių kultūrai' ir visuomenės priklausomybei nuo mechanizuoto transporto. Nors tai neretai jam sukelia problemų bendraujant su teisėsauga (jis buvo areštuotas ir jam pateikti kaltinimai už 53 'piktadarybes'), gyventojai į tokius darbus žvelgia labai palankiai. Beje, visi Gibson'ui kelti kaltinimai buvo užmiršti, ir vietoj to jo buvo paprašyta atlikti 40 valandų viešųjų darbų, susijusių su gatvių menu.
Portugalijoje taip pat nutarta atsižvelgti į nerimą keliančią avarijų, kuriose nukenčia ir pėstieji, statistiką. Šalyje rengtos iniciatyvos "Saugios gatvės savaitė" ("Safe Street Week") proga rinkodaros ir komunikacijų agentūrai "DraftFCB Lisbon" buvo pateiktas užsakymas sukurti neįprastas perėjas - memorialus pėstiesiems - kuriose juostos būtų sudarytos iš žuvusių pėsčiųjų vardų. Rezultate gauta šiurpą kelianti daugybės mirčių vizualizacija. Tiesa, tenka pripažinti, kad užrašai asfalto paviršiuje kiek trikdo juo einančiųjų dėmesį.
'Sentieri Urbani' yra brolių Davide ir and Gabriele Adriano projektas, kurio tikslas - iš naujo "atrasti" pėsčiųjų perėjas, suteikiant jiems galimybę išreikšti skirtingų miestų, kuriose jos yra nutapytos, dvasią. Menininkai siekia kiekvieną perėją padaryti unikalią, taip suteikiant savitumo atskiroms miestų zonoms. Tuo pačiu broliai stengiasi savo darbus suplanuoti taip, kad jie kuo mažiau atitrauktų vairuotojų dėmesį. Iš tiesų tokie piešiniai jiems netgi padeda - automobilio padangos geriau sukimba su piešinio reljefu padengtu asfaltu.
Galiausiai kaip ir daugumos ankstesnių "pogrindinio" meno formų atveju, pėsčiųjų perėjų menas pradedamas naudoti agresyvios reklamos tikslams - taip įvairios kompanijos ieško būdų, kaip apeiti vis didėjantį vartotojų "aklumą" reklamoms. Pavyzdžiui, firma "MTN Company" perėjomis naudojasi reklamuodama architektūrai ir dizainui skirtus renginius.