Žiauru: sukurtas toks VR šalmas, kuris iš karto nužudo žaidėją, jei tik jis pralaimi žaidimą ()
Laimei, tai meno projektas, o ne serijinis gaminys
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vienas iš kompanijos Oculus įkūrėjų, verslininkas Palmeris Luckey'is sukūrė VR šalmą, kuriuo neįprastu būdu padidinamas realizmo lygis: jei žaidėjas miršta virtualiame pasaulyje, šalmas aktyvuoja tris piropatronus, kurie jį nužudo iš tikrųjų.
Pasinėrimo į virtualų pasaulį efektas — pagrindinis VR-šalmų pranašumas prieš monitorius. Dabar tai pasiekiama didelės raiškos ekranais ir grafikos kokybe, o taip pat erdviniu garsu. Tačiau su realiu pasauliu sąveikaujame ne vien rega ir klausa, todėl programuotojai stengiasi panaudoti ir kitas jusles. Kai kurie inžinieriai, siekdami padidinti realizmą ir sustiprinti įsitraukimą, imasi įvairių gudrybių. Pavyzdžiui, panaudodami greitus, nevalingus akių judesius (sakadus), kad žmogus su VR šalmu galėtų neribotai vaikščioti netgi gan nedidelėje patalpoje.
Palmeris Luckey'is, anksčiau žinomas tik kaip vienas iš Oculus steigėjų, irgi nutarė padidinti virtualaus pasaulio realumą, tačiau ganėtinai neįprastu būdu — jis modifikavo neseniai išleistą mišrios realybės šalmą Oculus Quest Pro, išmokęs jį nužudyti žaidėją, šiam mirus virtualiame pasaulyje.
Šią idėją jam pametėjo ranobe Sword Art Online serija. Jame pasakojama apie visiško įsitraukimo VR žaidimą — žaidėjai negali išeiti iš žaidimo ar nusiimti VR šalmo, kol bent vienas iš jų nepereina viso žaidimo. Jeigu žaidėjas miršta virtualiame pasaulyje, arba pašalinis žmogus nuima šalmą, prietaisas nužudo jį mikrobangomis.
Sword Art Online veiksmas vyksta netolimoje ateityje (pirmas kūrinys pasirodė 2009 metais), o įvykiai prasidėjo 2022 metų lapkričio 6 dieną, todėl tikrą šalmo versiją Luckey'is pristatė būtent tą dieną. Kitaip nei išgalvotame, tikrame šalme sumontuotas ne mikrobangų spinduolis, o trys piropatronas. Jie išdėstyti virš priekinės galvos dalies, ir prietaiso kūrėjas tikina, kad aktyvuoti, neišvengiamai ištaškys naudotojo smegenis.
Be piropatronų, šalme įmontuotas spinduliavimo jutiklis. Luckey'i siūlo žaidimuose naudoti raudoną užsklandą, kuri po virtualaus personažo mirties mirgėtų tam tikru dažniu, kad jutiklis galėtų panaudoti jį kaip signalą apie mirtį.
Kūrėjas pažymi, kad sistemos su savimi nebandė, ir bendrai tai ne daugiau, nei meno projektas, o ne prietaisas su realiomis perspektyvomis.
Yra ir ne tokių fatališkų būdų stimuliuoti žaidėjus nepralaimėti. Pavyzdžiui, pasinaudojus Counter-Strike pažeidžiamumu galima įsilaužti į žaidėjų kompiuterius, kai žuvus jų personažui, vietoje įprastos animacijos įkeliant kenksmingą.
nplus1.ru