Vienam didžiausių kavinių tinklų jau gana. „Patekti draudžiama“ (Foto)  ()

Žmonių, dirbančių nešiojamaisiais kompiuteriais savo mėgstamose kavinėse, tokiose kaip „Starbucks“, vaizdas tikriausiai nebestebina.


Starbucks logotipas
Starbucks logotipas
© Picryl (atvira licencija) | https://picryl.com/media/starbucks-coffee-green-3ac945

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tačiau Pietų Korėjoje kai kurie šio amerikietiško prekės ženklo klientai žengė dar vieną žingsnį, pertvarkydami kavinės staliukus į pilno dydžio darbo/pramogų vietas. Vartotojai populiariose kavinėse pradėjo neštis ne tik stacionarius kompiuterius ir spausdintuvus, bet net biuro pertvaras. „Starbucks Korea“ pasakė gana ir visoje šalyje uždraudė tokią įrangą.

Naujoji „Starbucks“ politika įsigalioja 2025 m. rugpjūčio 7 d. Ant kavinės durų ir stalų pakabinti ženklai, kuriuose prašoma klientų nesinaudoti stacionariais kompiuteriais, spausdintuvais, ilgintuvais ir biuro ekranais.

Galinga naujiena iš AOC: 320Hz dažnis, arba 4K raiška, ką rinktumėtės jūs? (AOC U27G4R monitoriaus APŽVALGA)
2544 2

Man patinka AOC ne tik dėl palankios kainos - šis gamintojas sugeba pritaikyti ir naujausias vaizdo atkūrimo technologijas, tuo pat metu išsaugant jūsų piniginės turinį. Šį kartą kalbėsime apie labai įdomią naujovę - monitorių AOC U27G4R.

Išsamiau

„Prašome užleisti savo vietą prie staliukų, kurie gali būti bendri, kad jais galėtų naudotis ir kiti klientai. Asmeniniai stacionarūs kompiuteriai, spausdintuvai, ilgintuvai ir sulankstomos pertvaros draudžiami. Jei ilgesniam laikui paliksite savo staliuką, prašome pasiimti savo daiktus, kad juo galėtų naudotis kiti klientai“, – ištrauka iš „Starbucks Korea“ pranešimo spaudai.

Didžioji dauguma kavinių lankytojų naudoja nešiojamuosius kompiuterius, bet ne visi. Kai kurie atsineša pilną namų įrangą su stacionariu kompiuteriu, monitoriumi ir net maršrutizatoriumi, užimdami vietą ir apsunkindami kitų klientų naudojimasi kavine. Korėjiečiai, kurie kavines paverčia savo privačiomis biuro erdvėmis, netgi turi specialų terminą: „cagongjok“. Tai žodžių „kavinė“ ir „studentai“ derinys, reiškiantis „studentai kavinėje“.

 

Socialiniuose tinkluose gausu nuotraukų, kuriose vaizduojamos absurdiškos situacijos: ant kėdžių padėti spausdintuvai, per ištisus stalus ištempti laidai ir pertvaros, primenančios biuro kabinetus. Daugeliui kavinės lankytojų tai ne tik perdėta, bet ir visų pirma – mandagumo stoka.

„Starbucks Korea“ sprendimą taip pat lėmė ekonominiai sumetimai. Remiantis 2019 m. Korėjos maisto paslaugų pramonės tyrimų instituto atliktu tyrimu, puodelis kavos, kainuojantis tris dolerius, padengė įmonės savininko išlaidas mažiau nei dviem valandoms. Po to laiko klientas, kuris nuolat užimdavo staliuką kavinėje, pradėjo nešti nuostolius. Atsižvelgiant į siaučiančią infliaciją, kuri nuo to laiko paveikė rinkas, šis skaičius išaugo vartotojų nenaudai. Praktiškai tai reiškia, kad klientai, kurie valandų valandas sėdi gurkšnodami vieną gėrimą ir užima stalus, įmonei sukuria dideles išlaidas, įskaitant energijos ir patalpų sąnaudas.

 

 

Šis reiškinys sustiprėjo po pandemijos, kai daugeliu atvejų nuotolinis darbas ir mokymasis tapo įprastesni. Terminas „cagongjok“ tuomet įgavo neigiamą atspalvį, o tokio tipo žmonės, ilgas valandas užimantys kavines ir restoranus, vis dažniau vadinami „elektros vagimis“.

Populiaraus kavinių tinklo atstovas spaudai komentare „Business Insider“ redakcijai rašė, kad „Starbucks Korea“ neketina visiškai uždrausti klientams dirbti savo kavinėse.

„Nors nešiojamieji kompiuteriai ir mažesni asmeniniai įrenginiai yra laukiami, prašome klientų nesinešti stacionarių kompiuterių, spausdintuvų ar kitų didelių gabaritų daiktų, kurie gali apriboti sėdimų vietų skaičių ir paveikti bendras erdves“, – „Starbucks“ atstovas spaudai Korėjoje.

 

 

„Starbucks“ taip pat priminė klientams, kad kavinės turėtų likti vadinamąja „trečiąja vieta“ – erdve tarp namų ir darbo, kurioje klientai gali mėgautis kava, susitikti su draugais ir pajusti bendruomeniškumo jausmą.

„Starbucks Korea“ sprendimas neabejotinai suskaldys kavinių entuziastus. Vieni džiaugsis, kad tokios erdvės nebeprimins perpildytų biurų, o kiti gins teisę dirbti prie puodelio kavos. Amerikiečių tinklas pabrėžia, kad bendrovė siekia išlaikyti pusiausvyrą – gerai, jei kas nors į kavinę ateina su nešiojamuoju kompiuteriu, bet spausdintuvų prijungimas yra perteklius.

„Cagongjok“ vartotojų reiškinys tapo besikeičiančių įpročių simboliu, kai ribos tarp darbo iš namų, biure ar kavinėje vis labiau nyksta. Vietos, anksčiau siejamos su poilsiu ir atsipalaidavimu, vis dažniau tampa tiesiog dar viena atviro plano erdve, tik su gera kava ranka pasiekiamoje vietoje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(0)
(1)
(-1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()