Vienam didžiausių kavinių tinklų jau gana. „Patekti draudžiama“ (Foto) ()
Žmonių, dirbančių nešiojamaisiais kompiuteriais savo mėgstamose kavinėse, tokiose kaip „Starbucks“, vaizdas tikriausiai nebestebina.

© Picryl (atvira licencija) | https://picryl.com/media/starbucks-coffee-green-3ac945
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tačiau Pietų Korėjoje kai kurie šio amerikietiško prekės ženklo klientai žengė dar vieną žingsnį, pertvarkydami kavinės staliukus į pilno dydžio darbo/pramogų vietas. Vartotojai populiariose kavinėse pradėjo neštis ne tik stacionarius kompiuterius ir spausdintuvus, bet net biuro pertvaras. „Starbucks Korea“ pasakė gana ir visoje šalyje uždraudė tokią įrangą.
Naujoji „Starbucks“ politika įsigalioja 2025 m. rugpjūčio 7 d. Ant kavinės durų ir stalų pakabinti ženklai, kuriuose prašoma klientų nesinaudoti stacionariais kompiuteriais, spausdintuvais, ilgintuvais ir biuro ekranais.
❗️어메이징 스타벅스❗️
— UNICON 𝕏 (@UNICONTSLA) August 7, 2025
스타벅스 코리아 본사는 매장에서 개인용 데스크톱 컴퓨터를 비롯해 프린터·칸막이·멀티탭의 사용을 제한키로 결정하고, 전국 매장에 공지를 했답니다.
멀티탭을 막 써서 컴퓨터나 프린터를 쓰고, 테이블 위에 가림막까지 설치한다니!
너무 심한 거 아닌가요? pic.twitter.com/ueZRyNrifj
|
„Prašome užleisti savo vietą prie staliukų, kurie gali būti bendri, kad jais galėtų naudotis ir kiti klientai. Asmeniniai stacionarūs kompiuteriai, spausdintuvai, ilgintuvai ir sulankstomos pertvaros draudžiami. Jei ilgesniam laikui paliksite savo staliuką, prašome pasiimti savo daiktus, kad juo galėtų naudotis kiti klientai“, – ištrauka iš „Starbucks Korea“ pranešimo spaudai.
Didžioji dauguma kavinių lankytojų naudoja nešiojamuosius kompiuterius, bet ne visi. Kai kurie atsineša pilną namų įrangą su stacionariu kompiuteriu, monitoriumi ir net maršrutizatoriumi, užimdami vietą ir apsunkindami kitų klientų naudojimasi kavine. Korėjiečiai, kurie kavines paverčia savo privačiomis biuro erdvėmis, netgi turi specialų terminą: „cagongjok“. Tai žodžių „kavinė“ ir „studentai“ derinys, reiškiantis „studentai kavinėje“.
늦은 뉴스속보이지만 지난주 7일부터 스벅 코리아 개인 컴퓨터 공식적으로 반입금지 시작함.
— 로메오카이 (@GGST_Romeoky) August 10, 2025
카공족들과 개인 컴퓨터 쓰는 놈들 때문에 내가 이래서 스벅을 안갔는데 선 넘은 비매너에 당연한 조치로 보인다.
진짜 상식이 없는 놈들이 너무 많아진 것 같네ㅡㅡ
스벅이 무슨 피시방이냐ㅡㅡ? pic.twitter.com/uqXdkQwJcB
Socialiniuose tinkluose gausu nuotraukų, kuriose vaizduojamos absurdiškos situacijos: ant kėdžių padėti spausdintuvai, per ištisus stalus ištempti laidai ir pertvaros, primenančios biuro kabinetus. Daugeliui kavinės lankytojų tai ne tik perdėta, bet ir visų pirma – mandagumo stoka.
„Starbucks Korea“ sprendimą taip pat lėmė ekonominiai sumetimai. Remiantis 2019 m. Korėjos maisto paslaugų pramonės tyrimų instituto atliktu tyrimu, puodelis kavos, kainuojantis tris dolerius, padengė įmonės savininko išlaidas mažiau nei dviem valandoms. Po to laiko klientas, kuris nuolat užimdavo staliuką kavinėje, pradėjo nešti nuostolius. Atsižvelgiant į siaučiančią infliaciją, kuri nuo to laiko paveikė rinkas, šis skaičius išaugo vartotojų nenaudai. Praktiškai tai reiškia, kad klientai, kurie valandų valandas sėdi gurkšnodami vieną gėrimą ir užima stalus, įmonei sukuria dideles išlaidas, įskaitant energijos ir patalpų sąnaudas.
Šis reiškinys sustiprėjo po pandemijos, kai daugeliu atvejų nuotolinis darbas ir mokymasis tapo įprastesni. Terminas „cagongjok“ tuomet įgavo neigiamą atspalvį, o tokio tipo žmonės, ilgas valandas užimantys kavines ir restoranus, vis dažniau vadinami „elektros vagimis“.
Populiaraus kavinių tinklo atstovas spaudai komentare „Business Insider“ redakcijai rašė, kad „Starbucks Korea“ neketina visiškai uždrausti klientams dirbti savo kavinėse.
„Nors nešiojamieji kompiuteriai ir mažesni asmeniniai įrenginiai yra laukiami, prašome klientų nesinešti stacionarių kompiuterių, spausdintuvų ar kitų didelių gabaritų daiktų, kurie gali apriboti sėdimų vietų skaičių ir paveikti bendras erdves“, – „Starbucks“ atstovas spaudai Korėjoje.
„Starbucks“ taip pat priminė klientams, kad kavinės turėtų likti vadinamąja „trečiąja vieta“ – erdve tarp namų ir darbo, kurioje klientai gali mėgautis kava, susitikti su draugais ir pajusti bendruomeniškumo jausmą.
„Starbucks Korea“ sprendimas neabejotinai suskaldys kavinių entuziastus. Vieni džiaugsis, kad tokios erdvės nebeprimins perpildytų biurų, o kiti gins teisę dirbti prie puodelio kavos. Amerikiečių tinklas pabrėžia, kad bendrovė siekia išlaikyti pusiausvyrą – gerai, jei kas nors į kavinę ateina su nešiojamuoju kompiuteriu, bet spausdintuvų prijungimas yra perteklius.
„Cagongjok“ vartotojų reiškinys tapo besikeičiančių įpročių simboliu, kai ribos tarp darbo iš namų, biure ar kavinėje vis labiau nyksta. Vietos, anksčiau siejamos su poilsiu ir atsipalaidavimu, vis dažniau tampa tiesiog dar viena atviro plano erdve, tik su gera kava ranka pasiekiamoje vietoje.