10 įdomių faktų apie pasaulinio garso korporacijas: žvėriškas Volkswagen dydis, kodėl Hyundai juokiasi iš Tesla bėdų; kodėl „Man sekasi!“, o Google – ne; kuri kompanija per metus gavo 455,5 milijardus dolerių pajamų ir kokioje įmonėje dirba daugiausiai žmonių? ()
Kasdien mes naudojame įvairių gamintojų produktus ir per daug apie juos nesusimąstome. Kas pagamino įrenginį, kuriuo naudodamiesi skaitote šį straipsnį? Kam priklauso jūsų automobilio markė? O kas sukūrė jūsų prabangių akinių nuo saulės dizainą? Šiame straipsnyje pateiksime 10 stebinančių faktų apie didžiausias ir geriausiai žinomas korporacijas, kurių galbūt nežinojote.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jūsų prabangius akinius pagamino Lucottica
Ar esate girdėję apie kompaniją, vadinamą Luxottica? Tikriausiai, kad ne, bet ši Italijoje įsikūrusi bendrovė tikriausiai pagamino jūsų prabangius akinius nuo saulės. Iš kur tai žinome? Šiai korporacijai priklauso 80 % prabangių akinių rinkos. Ray Ban, Oakley, Persol ir kiti garsiausi vardai priklauso jai. Dar daugiau – būtent ji gamina dizainerių akinius – Dolce & Gabbana, Prada, Miu Miu, Polo, Chanel, Emporio Armani, Versace – visus šiuos ir daugybę kitų akinių kuria ir gamina Lucottica. Skamba kaip žiaurus monopolis? Na, ne visai taip, yra daug ir kitų gamintojų, o pigesni akiniai dažnai yra tokie pat geri kaip ir brangesni, todėl rinktis tikrai yra iš ko.
Volkswagen markės
Jūs žinote, kad Volkswagen korporacijai priklauso Audi, Škoda, Seat. Galbūt net prisimintumėte, kad jai priklauso Bentley ar Bugatti. Tačiau tai – tik ledkalnio viršūnė. Volkswagen taip pat priklauso Lamborghini, Scania, Ducati, MAN, Porsche, Italdesign Giugiaro. Tačiau tai yra įprasta. Pavyzdžiui, Fiat-Chrysler grupei priklauso ne tik pavadinime paminėtos markės, bet ir Abarth, RAM, SRT, JEEP, Ferrari, Maserati, Lancia ir Alfa Romeo. Automobilių rinkoje dominuoja vos kelios korporacijos.
Hyundai juokiasi iš Tesla bėdų
Tesla yra palyginti nauja automobilių kompanija, todėl jai reikia laiko įsitvirtinti. Tikslas pasiekti 5000 automobilių per savaitę ribą buvo pasiektas labai sunkiai ir iki šiol yra trapus. Palyginimui, pagrindinė Hyundai gamykla Pietų Korėjoje gali per dieną pagaminti 5600 automobilių. Teritorija tokia didelė ir užimta, kad čia veikia ligoninė, priešgaisrinė tarnyba, nuotėkų valymo įrenginiai. Hyundai priklauso ir uostas, kuriame vienu metu gali būti pakraunami net trys vandenynų autovežiai (apie juos rašėme čia).
Man sekasi! o Google – ne
Žinote mygtuką Google paieškos variklyje Man sekasi!? Jis leidžia apeiti paieškos langus ir nuveda tiesiai į geriausią rezultatą. Šis mygtukas kompanijai kasmet kainuoja daugiau nei 100 milijonų dolerių, nes apeidami paieškos rezultatų langą jūs nepamatote ir nemažai reklamų. Visgi, šis menkas nuostolis ir taip traukiasi, nes daugiau žmonių naudojasi paieška per naršyklės adreso langelį ar kitais būdais.
Facebook – viena didžiausių valstybių?
Antrame šių metų ketvirtyje Facebook sulaukdavo 2,23 milijardus aktyvių naudotojų per mėnesį. Aišku, nemažai žmonių turi po kelias anketas, dažnai jos yra skirtos verslui. Tačiau ne mažiau įspūdinga yra tai, kad apie 1,15 milijardus žmonių savo Facebook tikrina kasdien mobiliuosiuose įrenginiuose. Kitaip tariant, jei Facebook būtų valstybė, ji būtų trečia pasaulyje pagal dydį. Beje, ketvirtadieniais ir penktadieniais Facebook naudotojai suaktyvėja, labiau spaudžia nuorodas, jomis dalijasi, komentuoja. Tikriausiai tai yra su artėjančiu savaitgaliu ir planais.
Amerikiečių oro linijos yra didžiulės
Keturios didžiausios oro linijos pagal naudojamų orlaivių skaičių yra amerikietiškos. Tarp jų yra ir trys pelningiausios oro linijos pasaulyje. American Airlines Group per metus susikrauna 41 milijardą dolerių pajamų, turi 950 orlaivių. Pagal pastarąjį rodiklį American Airlines yra didesnės už daugelį pasaulio karinių oro pajėgų.
Zara – tikra pinigų kalykla
Amancio Ortega – antrasis Europietis pagal sukauptus turtus. Kadaise jis metė mokslus ir ėmėsi dirbti dvejose parduotuvėse, kur mokėsi mados ir verslo paslapčių. Vėliau jis ėmėsi verslo – gamino ir pardavinėjo vonios chalatus. Po to prasidėjo Zara era, sukrovusi jam 70 milijardų dolerių turtą. Beje, Zara jis savo prekės ženklą pavadino ne šiaip sau – įkvėpimo Ortega sėmėsi iš Kroatijos miesto Zadaro, kur su žmona leido medaus mėnesį. Tiesa, iš pradžių jis savo parduotuves norėjo pavadinti Zorba, bet taip jau vadinosi vienas netoli Ortegos namų buvęs pabas.
Nafta – vis dar yra didžiulis verslas
Iškastinis kuras vis dar neša didžiulius pinigus. Saudi Aramco pernai gavo 455,5 milijardus dolerių pajamų ir pagal šį rodiklį jos niekas neaplenkė. 10 didžiausių naftos ir gamtinių dujų kompanijų pasaulyje pernai gavo 2,829 trilijonus dolerių. Tačiau tarp pačių turtingiausių pasaulio žmonių naftos pramonės atstovų beveik nėra – viršūnėje dominuoja technologinių kompanijų įkūrėjai.
Kur dirba daugiausiai žmonių?
Daugiausiai žmonių turi įdarbinęs Amerikietiškas parduotuvių tinklas Walmart – jam dirba 2,3 milijono žmonių. Tačiau tikrasis didžiausias darbdavys yra Jungtinių Valstijų gynybos departamentas, kuriam dirba daugiau nei 3 milijonai žmonių. Tačiau kitos įmonės darbuotojus dažnai keičia. Pavyzdžiui, skaičiuojama, kad bent 1 iš 8 darbingo amžiaus žmonių JAV yra dirbęs McDonalds.
Seniausios pasaulio kompanijos veikia Japonijoje
Kongō Gumi – tai 578 metais Japonijoje įkurta kompanija, žinoma, kaip ilgiausiai nepriklausomai veikęs verslas. Kongō Gumi užsiėmė statybomis ir kaskart keliavo iš kartos į kartą. Sunkūs laikai Kongō Gumi 2006 metais pasiuntė į naujas rankas, todėl nepriklausoma dabar jos pavadinti negalima. Japonijoje veikia daugiau nei 60 % visų kompanijų, senesnių nei 200 metų. Kodėl? Dėl to, kad verslas ten siejamas su garbe ir dideli ekonominiai lūžiai vyksta retai. Net ir karai nenutraukė verslo istorijos.